شروع ثبت‌نام کلاس‌های آنلاین ترم اردیبهشت
اعتراض به نمره آیلتس و بررسی شانس افزایش نمره داوطلبان

اعتراض به نمره آیلتس و بررسی شانس افزایش نمره داوطلبان

اعتراض به نمره آیلتس چگونه است؟

اعتراض به نمره آیلتس

همه شرکت کنندگان و داوطلبان آزمون ایلتس حق اعتراض به نمره آزمون آیلتس را دارند. داوطلبانی که علی رغم تلاش های خود پس از دریافت نتایج، نمره مد نظرشان را کسب نکرده اند یا بر اساس نمره های گذشته در شرایط آزمونی مثل شرکت در آزمون ماک (آزمون آزمایشی آیلتس) نمره کمتری کسب کرده اند. به ۲ روش می‌ توانند نتایج خود را تغییر بدهند:

  1. شرکت مجدد در آزمون آیلتس ( شامل پرداخت کل هزینه آزمون می شود.)
  2. پرکردن فرم اعتراض به نمره آیلتس (EoR) و درخواست برای بررسی مجدد نتایج آزمون
IELTS Enquiry on Results

نحوه اعتراض به آزمون آیلتس

IELTS Enquiry on Results
IELTS Enquiry on Results

بعد از اعلام نتایج و دریافت کارنامه آزمون آیلتس، داوطلبان حق اعتراض به نمره خود را دارند. برای اعتراض به نمره آیلتس خود مراحل زیر را باید انجام دهند:

پرکردن فرم اعتراض به نمره آیلتس (EoR)

EoR مخفف جمله Enquiry on Results است که معنای فارسی آن بررسی نتایج می باشد. داوطلبانی که قصد اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس را دارند در ابتدا باید فرم EoR را تکمیل کنند. این فرم را می توانید از اینجا دانلود کنید.

هزینه ریپورت نمره آیلتس

هزینه اعتراض به نمره آیلتس
هزینه اعتراض به نمره آیلتس

از آنجایی که قیمت آزمون آیلتس در همه کشور ها یکسان نیست هزینه اعتراض به نمره آیلتس هم به همین شکل متفاوت است. اصولا هزینه ریپورت نمره آیلتس یک سوم تا یک دوم هزینه خود آزمون آیلتس هست. در حال حاضر در ایران هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس ٣۵,٠٠٠,٠٠٠ ریال (سه میلیون و پانصد هزار تومان ) است (در صورت تغییر هزینه این صفحه بروز رسانی می شود).

این هزینه باید پرداخت شود تا اعتراض داوطلب ثبت شود. در صورت تغییر نمره کل هزینه به داوطلب عودت می شود. در صورت عدم تغییر نمره هزینه اعتراض به صورت کامل سوخت می شود. لازم به ذکر است هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس چه برای یک مهارت چه برای هر چهار مهارت یکسان است و هزینه آن زیاد و یا کم نمی شود.

کارنامه آزمون آیلتس

برای شروع پروسه اعتراض داوطلب باید کارنامه آیلتس خود یا همان trf را در اختیار مرکز آزمون خود یا به اصطلاح سنتر برگزاری تحویل دهد. کارنامه از داوطلب گرفته می شود یا به اصطلاح بلوکه می شود تا نتیجه اعتراض مشخص شود. باید بدانید در طول این مدت، سنترها برای دانشگاه ها نمره آیلتس داوطلب را ارسال و یا کارنامه ای صادر نمی کنند.

در نهایت بعد از تکمیل فرم EoR و پرداخت هزینه، داوطلب باید همراه با کارنامه آیلتس خود سنتری که آزمون را در آن شرکت کرده است برود و این سه مورد را تحویل دهد تا پروسه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس شروع شود. لازم به ذکر است که اگر داوطلب کارنامه خود را از مرکز آزمون تحویل نگرفته باشد به صورت غیر حضوری میتواند فرم EoR و فیش واریزی را برای سنتر ارسال کند.

مدت زمان اعتراض به نمره آزمون آیلتس

باید توجه داشته باشید که هر داوطلب فقط تا ۴٢ روز بعد از آزمون کتبی اجازه اعتراض به نتیجه خود را دارد و بعد از آن نیازمند هماهنگی با سنتر است که در صورت امکان به اعتراض داوطلب رسیدگی شود. بعد از ثبت اعتراض، حدودا تا ٣ هفته زمان می برد تا به اعتراض شما پاسخ بدهند.

از آنجایی که این روند زمان بر هست و کارنامه داوطلبان بلوکه خواهد شد، پیشنهاد می شود این مدت زمان را داوطلبان برای ددلاین دانشگاه مورد نظرشان و یا سفارت در نظر داشته باشند.

روند بررسی اعتراض به نمره آیلتس (Remark)

داوطلبان می توانند به هر چهار مهارت و یا یک مهارت خود اعتراض بزنند و این موضوع را در فرم اعتراض یاهمان EoR مشخص می کنند.

اعتراض به دو مهارت Listening و Reading

از آنجایی که این دو مهارت از روی پاسخنامه تصحیح می شود و نظر ممتحن (اگزمینر) در نمره دهی تاثیری ندارد تغییر نمره در این دو مهارت کم و یا نزدیک به صفر است. پیشنهاد می شود صرفا برای این دو مهارت اعتراض نشود.

اعتراض به دو مهارت Writing و Speaking

برگه های رایتینگ در ایران تصحیح نمی شود ولی اسپیکنگ داوطلبان توسط اگزمینر خود در ایران تصحیح می شود. در روند نمره دهی این دو مهارت نظر ممتحن دخیل هست و امکان افزایش نمره در این دو مهارت بیشتر است. اگرچه تمام اگزمینر ها کلاس های آموزشی و دوره های فشرده آموزشی زیادی شرکت کردند و امکان اشتباه کم است ولی ارزش امتحان کردن در صورت مطمئن بودن داوطلب از عملکرد خود را دارد.

جالب است بدانید در پروسه اعتراض، برگه ها و صدای ضبط شده شرکت کننده توسط مرکز آیلتس در استرالیا (IDP) و ممتحن جدیدی تصحیح می شود. اگزمینر جدید هیچ اطلاعاتی از داوطلبان اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت و غیره را ندارد. بعد از بررسی مجدد، در صورت تغییر و یا عدم تغییر نمره، نتیجه به صورت ایمیل به داوطلب اطلاع رسانی خواهد شد.

احتمال تغییر نمره آیلتس بعد از اعتراض

نمره داوطلبان ممکن است افزایش پیدا کند و یا ثابت بماند ولی امکان کاهش نمره اصلا وجود ندارد. در نتیجه داوطلبان این موضوع را حتما در نظر داشته باشند.

پروسه اعتراض به نمره آزمون آیلتس شانسی نیست!

حقیقت این است که آمار مشخصی از تغییرات نمره پس از اعتراض به نتایج وجود ندارد. بسیاری از داوطلبین پس از اعتراض، تا نیم نمره نتایج آن‌ ها بهبود پیدا کرده و بسیاری دیگر هیچ افزایش نمره ای پس از اعتراض به نمره خود نداشته اند. در واقع این پروسه اعتراض شانسی نیست! و کاملا بر اساس عدالت نمرات داوطلبان بررسی مجدد می‌شوند.

بنابراین پیشنهاد ما این است که به دنبال میزان شانس خود برای افزایش نمره نباشید! بلکه بررسی کنید که ایا واقعا به عنوان مثال در مهارتی مانند اسپیکینگ و رایتینگ مستحق افزایش نمره هستید؟! اگر پاسخ شما به این سوال بله هست، پیشنهاد میکنیم حتما به نمره خود اعتراض کنید!

نکته‌ ای جالب در مورد اعتراض به نمره آیلتس که نمی‌ دانستید !

شما تا ۶ هفته بعد از اعلام نتایج می‌ توانید درخواست بازنگری یک یا هر ۴ نمره آیلتس خود را داشته باشید که به آن EOR یا به قول معروف اعتراض می‌ گویند.

هزینه برای یک یا ۴ اسکیل تفاوتی نمی‌ کند و معمولا نصف قیمت آزمون اصلی است. نمره یا ثابت می‌ ماند ( که در این صورت پول شما سوخت می‌ شود!) و یا بالا می‌ رود که هزینه به شما برگردانده می‌ شود. به هیچ عنوان هیچ نمره‌ای کاهش پیدا نمی‌کند! خب! این‌ها مطالبی بود که تقریباً همه میدانیم. اما بیایید ببینیم پشت پرده چه خبر است؟!

ظرائفی وجود دارد که خیلی از ما نمی‌ دانیم:

اینکه سازمان آیلتس هزینه اعتراض به ۱ یا ۴ اسکیل را یکسان قرار داده است دلیل بسیار ظریف و حرفه ای برای اهداف نظارتی دارد: مثلاً شما به نمره رایتینگ‌ خود اعتراض می‌ زنید و چون در هزینه تفاوتی نمی‌ کند و با اینکه نمره اسپیکینگ شما خوب و یا بهتر از انتظار شماست، به آن هم اعتراض می‌زنید شاید بهتر شود: سنگ مفت، گنجشک مفت!

ابزار نظارتی آیلتس

اینجاست که ابزار استادانه نظارتی فعال می‌شود! نمره رایتینگ‌ شما دوباره توسط یک استرالیایی یا کانادایی که ممتحن ارشد و سخت گیری است تصحیح می‌شود و در ۹۵ درصد موارد همان نمره قبلی است. در ۵ درصد موارد نمره تفاوت می‌ کند یا بیشتر یا کمتر می‌شود.

اگر بیشتر شد به شما اطلاع داده می‌شود و هزینه به شما بازگردانده می‌ شود و اگر کمتر شد به شما گفته می‌ شود نمره شما تغییری نکرده است، اما به ممتحن شما اطلاع داده می‌ شود که کم یا زیاد نمره داده است و ممتحن جریمه شده و حتی ممکن است دوباره با هزینه شخصی بازآموزی شود و یا حتی مجازات‌ های سنگین‌ تر!

پروسه اعتراض به نمره اسپیکینگ آیلتس

همین پروسه در مورد اسپیکینگ هم صادق است. شما نمره دلخواه یا بالاتر را گرفته‌ اید ولی چون تفاوتی در قیمت نمی‌ کند، به اسپیکینگ هم اعتراض می‌ زنید: اینجا دوباره ابزار‌ استادانه نظارتی آیلتس فعال می‌ شود و دوباره صدای مصاحبه شما توسط یک ممتحن ارشد از استرالیا یا کانادا که بسیار سختگیر‌تر از ممتحن ایرانی است، شنیده شده و نمره دهی می‌ شود.

اینجاست که یک ممتحن اسپیکینگ ایرانی به قول شما «خوش نمره» پس از مدتی به حالت عادی بر می‌ گردد! زیرا مدام در حال نظارت و رصد شدن است و حتی اگر نیم نمره به شما اضافه داده باشد، مواخذه می‌ گردد! هر چه تعداد اعتراض به یک ممتحن اسپیکینگ بیشتر باشد، قاعدتاً او سخت‌ گیرتر خواهد شد!

سخت گیر کردن ممتحن!

اگر نمره دلخواه خود را گرفته‌ اید یا حتی حس می‌کنید بهتر شده‌ اید، با اعتراض زدن به نمره اسپیکینگ در حال کالیبره کردن و سخت‌ گیر‌تر کردن آن ممتحن هستید! اینجاست که می‌بینیم همان ممتحن خوش نمره در امتحان بعدی حتی به خود شما نیم نمره کم‌ تر می‌ دهد و اعتراض مجدد شما هم هیچ اثری ندارد! فقط او را سختگیر‌تر و از نظر سازمان مرکزی آیلتس «استاندارد» کرده‌ اید!

با اینکه در مورد لیسنینگ و ریدینگ این قضیه تقریبا کمتر صادق است و نمره به احتمال قوی اصلا عوض نمی‌ شود ، باز هم ابزار نظارتی خوبی برای آیلتس است.

دلیل اینکه آیلتس با همه‌ ضعف‌ هایش، هنوز برای دانشگاه‌ ها و تمامی وزارتخانه‌ های مهاجرت کشورهای مهاجر‌ پذیر دنیا، معتبرترین و بهترین امتحان زبان انگلیسی دنیا است ، همین نکته‌ های کوچک است.

توصیه همیشگی ما به شما!

هر گاه حس کردید نمره واقعی شما در هر اسکیلی به شما داده نشده ، به آن اسکیل اعتراض بزنید و از حق خود استفاده نمایید.

چه زمانی اعتراض به نمره آیلتس کار اشتباهی یا درستی است؟

در ادامه دلایلی مبنی بر اعتراض به نمره آزمون آیلتس جایز هست یا خیر جمع آوری کرده ایم:

بهتر است در موارد زیر به نمره خود اعتراض نکنید!

  • زمانی که نمره یکی از مهارت های شما ۲ نمره بیشتر از سایر مهارت ها باشد، به صورت خود به خود آزمون شما مجددا بازبینی می شود.
  • هنگامی که سوال مربوط به بخش رایتینگ را به خوبی درک نکرده اید و یا تعداد کلمات نوشته شده توسط داوطلب کمتر از تعداد خواسته شده است.
  • در مواقعی که برای چندمین بار یک نمره یکسان را دریافت می‌کنید نشان می دهد که در تصحیح آزمون شما اشتباهی رخ نداده است.
  • زمانی که شخصی از دوستانتان نمره‌ای بیشتر از شما کسب کرده است و خود را با او مقایسه می کنید. بهتر است در نظر بگیرید که این مقایسه کار درستی نیست و ممکن است آن شخص در روز آزمون عملکرد بهتری نسبت به شما داشته باشد.
  • شما به افزایش بیش از نیم نمره احتیاج دارید!

بهتر است در موارد زیر به نمره خود اعتراض بزنید!

  • زمانی که حدودا نمره شما نیم الی یک نمره با نمره پنج آزمون اخیر شما اختلاف داشته باشد. در صورتی که رایتینگ و یا اسپیکنگ شما با توجه به جدول نمره دهی (Band Descriptors) که توسط IDP منتشر شده است به صورت کامل آنالیز شده باشد.
  • زمانیکه با تغییر نیم نمره در یکی از اسکیل ها نمره مجموع یا اصطلاحا اورال تغییر کند.

تجارب اعتراض به نمره آیلتس

تجربیات اعتراض به نمره آیلتس
تجربیات اعتراض به نمره آیلتس

حتما شما هم خیلی دوست دارید بدانید داوطلبانی که پیش از شما به نمره آیلتس خود اعتراض کرده اند، آیا نمراتشان بیشتر شده یا ثابت مانده است؟ در ادامه ۲ منبع خیلی خوب و شاید تنها منابع موجود برای بررسی تجربه‌ های هزاران داوطلب آزمون آیلتس معرفی می کنیم:

  • منبع اول کامنت های مندرج توسط داوطلبان در بخش پایین همین پست هست که کمک خیلی زیادی به داوطلبین میکند.
  • منبع فوق العاده دوم خواندن هزاران تجربه از داوطلبان آزمون آیلتس در گروه تلگرامی تجربیات داوطلبان آفرینش هست. اگه هنوز عضو این گروه عالی نیستید باید بدانید که تا الان نوشته های بی نظیری رو از تجربیات اعتراض به نمره آیلتس از دست داده اید! پس فرصت را از دست ندید!

آیلتس تهران اعتراض به نمره

یکی از سنتر های برگزاری آزمون های اصلی آیلتس هست، اگر آزمون شما در این سنتر برگزار شده است و حال می خواهید به آزمون خود اعتراض بزنید چند نکته باید رعایت شود:

اول اینکه فیش واریزی و روز تکمیل فرم EoR باید یکسان باشد. مورد دوم این است که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری میتوانید به آزمون خودتان اعتراض بزنید به این معنا که لازم نیست در سنتر حضور داشته باشید. نتیجه اعتراض از طریق ایمیل و سنتر برگزاری به داوطلب اطلاع رسانی خواهد شد.

توجه داشته باشید که حتما باید اصل trf را به سنتر تحویل دهید.

اعتراض به نمره آیلتس پروشات

قوانین و نحوه اعتراض به نمره آیلتس پروشات نیز همانند آیلتس تهران است و تفاوتی با هم ندارند.

اعتراض به نمره آیلتس عصر دین و دانش

عصر دین و دانش هم مانند مانند آیلتس تهران و بقیه سنتر ها یک خط مشی (guideline) را دارد. و برای اعتراض به نمره آیلتس خود در این سنتر مثل سنتر های دیگر یک هزینه و به یک نحو می توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

اعتراض به نمره آیلتس ایرسافام

ایرسافام هم یکی دیگر از مراکز برگزاری آزمون اصلی هست. از آنجایی که ایرسافام انواع آزمون آیلتس را برگزار می کند و در شهر های مختلف ایران شعبه دارد لازم به ذکر است که قوانین آن با توجه به سنتر های دیگر فرقی نمی کند. منظور از انواع آزمون آیلتس آکادمیک، جنرال، UKVI و Life Skills است.

اعتراض به نمره آزمون آیلتس در همه سنتر ها به یک شکل هست و فرقی ندارد. و در همه سنتر ها و در همه شهر ها به یک صورت، به یک قیمت است.

تجربیات اعتراض به نمره آزمون آیلتس

یک نمونه از تجربیات اعتراض به نتیجه آیلتس:

سلام. من ۷ جولای (۱۶ تیر ۱۴۰۱) آزمون آکادمیک داشتم. اگزمینر اسپیکینگ آقای … بودند. بسیار مرد خوش برخورد و انسان شریفی بودند.

نمرات اولیه‌ من به این ترتیب بود:

Listening: 6.5
Reading: 7
Writing: 5.5
Speaking: 7
Overall Band Score : 6.5

همه چی خوب بود به جز رایتینگ که نیم نمره کم آوردم و تصمیم گرفتم اعتراض بزنم.
۲۱ جولای اعتراض زدم به رایتینگ و ۵ آگوست (دو هفته بعد از اعتراض) جوابش اومد و خداروشکر نیم نمره به رایتینگم اضافه شد و ۶ شد.
نمراتم بعد از اعتراض به ترتیب زیر شد:


Listening: 6.5
Reading: 7
Writing: 6
Speaking: 7
Overall Band: 6.5

در کامنت های همین مطلب تعداد بسیاری از تجربیات اعتراض به نمره آزمون آیلتس قابل مشاهده است.

پرسش های متداول

اعتراض به نمره آیلتس تا چه زمانی پس از آزمون امکان پذیر است؟

داوطلبان بعد از دریافت نتایج تا شش هفته فرصت دارند تا برای اعتراض به نمره آیلتس (remark) درخواست دهند .برای انجام این کار باید به محل برگزاری آزمون خود رفته و فرم Enquiry on results را دریافت و تکمیل کنند.

پس از اعتراض به نمره آیلتس امکان کم شدن نمره وجود دارد؟

خیر، اگر اعتراض داوطلب قبول شود نمره بالاتر خواهد شد. ولی اگر قبول نشود نمره‌ای کسر نمی شود.

مقالات مرتبط
540 نظر
سوگند

سلام دوستان
من ۲۲ بهمن سنتر ایرسافام تهرام امتحان دادم . نمره رایتینگم ۵.۵ شده بود.باقی نمره هام R:7 L:7 S:6.5 بود .
به نمره رایتینگ و اسپیکینگ اعتراض زدم جوابش ۱۰ روزه اومد البته یکم دودل بودم اگر اعتراضم به جا نباشه پولم سوخت میشه که خدا رو شکر اعتراضم جواب داد نیم نمره اضافه شد به نمره رایتینگم و ۶ شدم ولی نمره اسپیکینگم تغییر نکرد . و اینکه ممنون از دوستانی که اینجا از تجربه هاشون نوشته بودند چون اگر اونا نبودن من اعتراض نمیزدم . امیدوارم همگی موفق باشید .

ناشناس

سلام وقتتون بخیر
من ۲۸ ژانویه در سنتر دین و دانش آزمون دادم
و اسپیکینگم با آقای دارابی بود فارغ از این که همه ممتحن ها بدون ماسک بودند و فقط ایشون بود که باید با ماسک آزمون می دادی، دائما حین آزمون حرفامو قطع می کرد و تمرکزم رو به هم می ریخت.
خلاصه نمره من اومد و در کمال ناباوری ایشون به من ۶ دادن و این در حالی بود که همیشه ماک ها ۷ می شدم
خلاصه اعتراض زدم و نمره اسپیکینگم از ۶ به ۶.۵ تغییر یافت.

بهادر

سلام دوستان
من 29 دی سنتر آیلتس تهران شهر کرج امتحان داشتم، آسونترین قسمت آزمون رایتینگ بود که خیالم راحت بود بابتش ولی وقتی جواب اومد شوکه شدم. L:7.5 R:6 S:6.5 W:5.5 اورال 6.5 اصلا انتظار 5.5 برای رایتینگ نداشتم. فقط رایتینگ اعتراض زدم بعد 12 روز جوابش اومد 6.5 شدم. اورالم تغییر نکرد ولی نمیخواستم اسکیل زیر 6 داشته باشم.
اگر از خودتون اطمینان دارید حتما اعتراض بزنید، اصلا شک نکنید

فاطمه

سلام دوستان
من 14 ژانویه 2023 مرکز ایرسافام آزمون دادم و 28 ژانویه به نمرات اسپیکینگ و رایتینگم اعتراض زدم. روز 8 فبریه نتیجه اومد و نمره رایتینگ تغییر کرد (6 به 7)، اما نمره اسپیکینگ بدون تغییر موند (6.5).

مرتضی

سلام
17 دسامبر سنتر دین و دانش مشهد امتحان دادم،نمرات 5.5,6,6,7RWLS برای رایتینگ اعتراض زدم روز بعد آزمون که شاید نیم نمره تغییر کنه و اوورال ام 6.5 بشم.بعد از 17 روز پیگیری نتیجه اومد و تغییر نکرد نمره و با این نمره اوورال 6 فعلی یعنی هیچ و 10میلیون هزینه شد بی فایده….

عاطفه

سلام دوستان من آذر ایرسافام آیلتس آکادمیک دادم. W:5.5 S:7 R:6.5 L:6 ولی میدونستم writing در حد 6 نوشتم. نظراتتون خوندم و مصمم شدم اعتراض بزنم . نتیجه اومد و اعتراضم جواب داد و 0.5 نمره اضافه شد با رایتینگم.

ناشناس

سلام
من ۲۰ روز پیش مرکز ایرسافام امتحان آکادمیک دادم برای دومین بار و نتیجم
W:6, R:6.5, S:7, L:7
با توجه به اینکه اطمینان داشتم در حد ۶ ننوشتم و اینکه کمتر از ۴ ماه قبل رایتینگ ایلتس ۶/۵ شده بودم اعتراض زدم و بعد از ۵ روز نتیجه من تغییر نکرد!!!
دوباره امتحان دادن خیلی با ارزش تر از اعتراض کردن هست چون این یک منبع درآمد هست که تغییر ندن و شما باز هم امتحان بدین…

مازیار

سلام،من سنتر عصر دین و دانش مشهد امتحان دادم،اسپیکینگ 7 رایتینگ 6 ،برای رایتینگ اعتراض زدم که نمره اورالم بهتر بشه.نیم نمره کم داشتم.همه دوستان و اساتید بهم گفتند این سنتر (اصلا و به هیچ وجه) امکان ندارد نمره تغییر بده.من باز هم اعتراض کردم.و متاسفانه تغییر نکرد نمره ام.

مینا

سلام به همه . من دوهفته قبل ایرسافام آزمون آکادمیک دادم و نمره ی اسپیکینگ 7.5 و رایتینگ 6 گرفتم . منتهی احساس میکنم باتوجه به نمراتی که در آزمون های ماک قبلی و تصحیح رایتینگ های قبلی گرفتم و با توجه به شناخت عملکرد خودم در روز آزمون، نمره رایتینگ پائینی بهم داده شده. باخوندن پیام هاتون انگیزه گرفتم و امشب اعتراض زدم. امیدوارم من هم نتیجه بگیرم. ممنون از همگی موفق باشید.

کاربر

سلام من 19 آذر 401 امتحان دادم و نمراتم این شد:
L6 ، W6 ,R6.5 ,S5.5
من کلا از اواخر مهر ماه بکوب شروع کردم به خوندن. کار و همه چیزمو تعطیل کردم. من 6.5 میخواستم (البته با 6 هم میشه) که اورال شدم 6، البته قبلا هم یکبار جنرال داده بودم که اونو شدم 6
با توجه به وقت کمم برای مطالعه نمراتم راضی کننده بود اما نمره اسپکینگو هنوز نتونستم هضم کنم. من دو سال پیش که جنرال دادم، توی اسپکینگ شدم 6 و جالب اینکه ی سوال رو هم پاسخ ندادم. هرچند سوالات این سری برام خیلی سخت بود (موزیک و موارد فرهنگی) که اصلا براش ایده ای نداشتم بگم اما سعی کردم همه رو جواب بدم. حتی خود اکزمینر، چندبار هم با پرسیدن سوالات why منو بیشتر به چالش کشوند اما سعی کردم جواب بدم. به هر کسی میگم 5.5 شک میکنه میگه چرا؟ من با ی پسره کار میکردم که خودش آیلتس تو آموزشگاه های خوب مثل زنگنه درس میده و حتی دوستامم که منو میشناختن گفتن تو راحت 6 میشی، چند تا نکته اگ به کار میبردم میشد حتی 6.5 هم گرفت که خب تو اون امتحان پیش نیومد…

چرا باید اعتراض بزنم؟ هزینه اعتراض کم نیست. هزینه امتحان مجدد هم کم نیست. توی این اوضاع چرا؟ من عصر دین و دانش امتحان دادم و شخصی که ازم سوال پرسید توی همین موسسه آفرینش مدرس آیلتسه و ازش تعریف میکنن. من میدونم اعتراض بزنم نمرم میره بالا اما چرا باید برای گرفتن حق اعتراض زد و این مبلغ رو پرداخت کرد. شاید باورش سخت باشه اما الان پول اعتراض هم دیگه ندارم و نمیخوام از کسی بگیرم. همه پول برای کارهای ترجمه مدارک و غیره رفت. درد پوله؟ حتی پول برگرده اما الان توی این شرایط چرا باید چنین اتفاقی بیفته.

رفتم موسسه میگن باید اعتراض بزنی، یعنی حق من نیست بدونم چرا داده بهم 5.5؟ بیاد بگه گند زدی با صحبت کردنت. مرد باشن… کسی که نمره های دیگش اینطوری میشه حداقل 6 یعنی اسپکینگش هم در همون حد هست.. کامنت.بچه ها رو که خوندم با اعتراض نمرشونو گرفتن، همه نمره هاشون توی ی رنجه…این پول زوره ادم باید بده…

محسن

سلام دوستان
من هم میخوام با به اشتراک گذاشتن تجربم دینم رو به این پیج ادا کنم 🙂 چون واقعا خوندن نظرات شما باعث شد تصمیم نهاییم رو برای ثبت اعتراض بگیرم
من آذرماه 1401 موسسه ایرسافام آزمون دادم و نتایجم شد L7.5 ; R7.5 ; S7 ; W6.5 و نمره کُلم شد 7 … راستش نمره ای که لازم داشتم رو آورده بودم اما چون سالهاست دارم مقاله مینوسیم و به رایتینگم کاملا اعتماد داشتم علی رقم اینکه مخصوصا Task1 خیلی سخت بود (دو تا لاین گراف هر کدوم چهار سال و هر سال 12 ماه داده های قیمت برنج ویتنام و تایلند بود) باز هم مطمئن بودم رایتینگ رو کم بهم نمره دادن… اعتراض زدم و رایتینگم از 6.5 شد 7 و نمره کلم شد 7.5

آفرینش

سپاس از اشتراک نظرتون محسن عزیز

عنایت صالحی

سلام دوستان
من دوبار آیلتس اکادمیک دادم
بار اول در عصر دین و دانش
نمراتم به این صورت بود :s 6.5-L 6-W 6-R 6 و اعتراض زدم و متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشت
بار دوم در ایرسافم امتحان دادم
نمراتم شد S 6.5-L 6-R 6.5-W 5.5
تقریبا مطمین بودم رایتینگ حق ام بشم 6 .اعتراض زدم و خدا روشکر اعتراضم قبول شد
الان واقعا خوشحالم
به نظرم فقط اگه رایتینگ اتون 5.5 شده و با نیم نمره کارتون راه میوفته اعتراض بزنید
در غیر اینصورت به نظرم پولتون هدر میره

alireza

سلام، دوستان من 19 نوامبر 2022 پروشات آزمون دادم اسپیکینگ 7.5 رایتینگ و لیسینیگ 5.5 ریدینگ 6 شدم. خودم دو دل بودم برم دوباره آزمون بدم یا اعتراض ولی به این نتیجه رسیدم بالاخره با توجه به تجربیات دوستان اعتراض رو زدم تهش نشد مساله اینه وقتی میشه بازبینی کرد این شانسو از دست ندیم . جواب اعتراضم بیاد همینجا نظر میزارم. موفق باشین

شیده

سلام دوستان. من ۲۵ تیر آزمون دادم نمره رایتینگم ۵.۵ شد و خیلی شوکه شدم چون بقیه اسکیل هام ۷ بود اعتراض زدم و تقریبا یک هفته بعد جوابش اومد و ۶ شدم. خیلی از گروه خوب آفرینش متشکرم

هدیه

سلام. من اپریل امسال آیلتس آکادمیک دادم و نمره اسپیکینگ من 7.5 شد. ولی به این علت که نمره ریدینگ مورد نیازم رو نیاوردم یک آیلتس آکادمیک دیگه در ماه جون دادم. اینبار نمره ریدینگ لازم رو گرفتم ولی اسپیکینگ با کمال تعجب 5.5 شد! می دونستم که اسپیکینگ رو به خوبی امتحان اپریل ندادم ولی انتظار نمره 6.5 رو داشتم. بعد از امتحان هم سئوالات اسپیکینگ و پاسخهای خودم رو تا جایی که یادم بود یادداشت کرده بودم به علاوه توضیحاتی که برای نمره 5.5 نوشته بودند از نحوه عملکرد من پایین تر بود. بعد از ده روز فکر کردن تحقیق و خوندن تجربیات دیگران برای هر چهار مهارت درخواست ریمارک کردم. در نهایت پس از حدود نه روز نمره من اصلاح شد. اسپیکینگ از 5.5 به 6.5 تغییر کرد ولی نمره بقیه مهارتها بدون تغییر ماند. البته این رو هم اضافه کنم که من چند سال پیش بعد از یک آیلتس آکادمیک با نمره اسپیکیگ 7 باز هم به دلیل کافی نبودن نمره ریدینگ یکبار دیگه و با فاصله تقریبا دو ماه امتحان دادم. نمره ریدینگ لازم رو آوردم ولی اسپیکینگ رو به خوبی دفعه قبلی ندادم و نمره اسپیکینگ من 6 شد. در خواست ریمارک برای همه مهارتها به جز ریدینگ دادم ولی نمره هیچکدوم از مهارتها از جمله اسپیکینگ تغییری نکرد و اورال من با کم آوردن فقط نیم نمره 6 ماند و 6.5 نشد. خواستم این تجربه ها رو به اشتراک بگذارم تا شاید کمکی کرده باشم چون خودم از تجربیات دیگران کمک گرفتم. با آرزوی موفقیت برای تمام کسانی که برای رسیدن به اهداف مثبت تو زندگیشون با تمام وجود تلاش می کنند و زحمت می کشند.

آفرینش

سپاس هدیه عزیز از اشتراک تجربه‌تون

دريا

سلام به همگی. دوستان من در مرحله اول از همه عزیزانی که اینجا نتیجه اعتراضشونو گفتن و باعث انگیزه من شدن تشکر میکنم. من ۲۱ خرداد۱۴۰۱ ازمون دادم. نتایجم به این صورت بود:
Speaking:7
Reading:6
Listening:6
Writing:5.5
Overall:6
من مطمئن بودم که رایتینگمو خیلی بهتر نوشتم. روی۶.۵ تا ۷ حساب باز کرده بودم. چون زیاد تمرین کرده بودم و هر دو تسک رو کامل جواب دادم.
اعتراض کردم روی رایتینگم و بعد از یک هفته نتیجم اومد، رایتینگم از ۵.۵ شد ۶.۵!
و overall: 6.5 شدم.
و حالا خیالم راحت شد که حقمو ازش گرفتم.
پیشنهاد میکنم اگر مطمئن هستین به رایتینگتون ارزش اعتراضو قطعا داره. موفق باشید.

شهرزاد

ببخشید شما کدام مرکز امتحان دادید؟

غزال

من کاندید اکادمیک عصر دین و دانش بودم امتحان 21 خرداد 1401 بود که جواب یکم تیر بعد از یازده روز اعلام شد
لیسنینگ 6 ریدینگ 6.5 اسپیکینگ 6.5 و رایتینگ رو 5.5 شدم و اورال 6. پارسال رایتینگ رو 6 شده بودم .وقتی تجربه ی بچه ها تو این سایت رو دیدم مشتاق شدم اعتراض کنم . روز دوم تیر و دقیقا یه روز بعد از اعلام نتایج اعتراض کردم و دقیقا بعد از یه هفته نمره من از 5.5 به 6.0 تغییر کرد و اورالم شد 6.5 .
از سایت افرینش واقعا ممنونم اگر نظرات شما نبود من جرات نمی کردم که اعتراض کنم . تجربه های شما به من قوت قلب داد . گفتم تجربه ام رو بنویسم شاید کمکی باشه برای شما . من رایتینگم رو خیلی بد خط و تقریبا ضعیف تر از دفعه قبل نوشته بودم ولی با این حال اعتراض جواب داد . شما هم اگر نیم نمره فقط کم دارید اعتراض کنید .
هر چند که چون ددلاین داشتم برای دانشگاه و می ترسیدم جواب اعتراضم دیر بیاد یه امتحان دیگه هم ثبت نام کرده بودم و امروز ایلتس کامپیوتری دارم ولی دیگه استرسی ندارم نمره ام رو گرفتم .
ظاهرا 3500 هزینه اعتراض بهم بر می گرده .
اسپیکینگ با خانم اخوان بودم که فکر می کردم 7 یا 7.5 میشم چون خیلی عالی و مسلط ظاهر شدم ولی اعتراضی هم نکردم به 6.5 چون پروسه اعتراض طولانی تر می شد .
حتا اگر امیدتون به رایتینگ کمه و فکر می کنید با ارفاق می تونید نیم نمره بهتر بشید اعتراض کنید

ناشناس

خانم اخوان. نمره کم میده من ماک همونجا دادم هفت شدم چون روز ازمون استرس داشتم دست کم انتظار ۶.۵ داشتم چون خوب بودم فقط اولش صدام می‌لرزید اما چون ریدینگ هم کم شدم دیگه اعتراض نزدم

ناشناس

من چند روز پیش ماک داشتم همونجا.
بچه هایی که آزمون اصلی داشتن با خانوم اخوان بعد آزمون با سه تاشون صحبت کردم.
همه میگفتن سوالایی هم که پرسیدن خیلی سخت بوده. مثلا یکی از سوالای تسک دو این بوده که دوره تاریخی که دوست داشتی زندگی کنی توصیف کن…

هادی

سلام
آیا idp ایمیل میزنه برا نتیجه جدید پس از اعتراض؟

Saraaa

میشه ۱ نفر ایمیل رسمی idp که میتونیم پیگیری کنیم اعتراضمون ارسال شده یا نه و معرفی کنه. ممنون

شاکی

کسی هست که برای ریدینگ و لیسینینگ اعتراض زده باشه و نتیجه گرفته باشه؟ یا برای این دو اسکیل تقریبا غبر ممکنه نمره تغییر کنه؟

mahdieh

سلام دوستان
من یه سوال داشتم
تا حالا شده که در اعتراضها نمره دو تا اسکیل افزایش پیدا کنه؟ چون من اسپیکینگ و رایتینگ هر دوتاش رو اعتراض دارم.
الان همه اسکیلهام رو شدم ۶.

آفرینش

بله امکانش هست ولی امکان تغییر نمره اسپیکینگ خیلی ضعیفتره

Zahra N

سلام دوستان
من آزمونم 4 سپتامبر بود.
نتایج اولیه: (6:Overall و 6.5:R:6, L:6.5, W:5.5, S) شد.
من کلا رایتینگم خوبه ولی چون با استاد کار نکرده بودم و کلا Self Study انجام داده بودم، خیلی از نکات ریز مثل رعایت کردن حجم مطالب، Clear Hand writing، و نکاتی که باعث میشه مصحح با متن نوشته شده مهربانانه تر و منطقی تر برخورد کنه رو رعایت نکردم. مثلا اینکه حجم مطالبم در مقایسه با Sample هایی که قبلا دیده بودم خیلی بیشتر بود. چون دوست داشتم هر چیزی که تو ذهنمه رو روی کاغذ بیارم تا واژگان بیشتری به کار ببرم و غیره … ولی فکر میکردم حداقل 6.5 بشم. چون تو آزمون قبلیم 6.5 شده بودم و این متنی که نوشته بودم به نظر خودم خیلی روانتر و بهتر نوشتم.
بعد از اعتراض به نمره خداروشکر نمره ام از 5.5 به 6 تغییر کرد و OIverall هم 6.5 شدم. من از مطالب و نوع نوشتارم مطمئن بودم.
بنابراین اگر مطمئن هستید که سوال براتون واضح بوده و متن روانی مطابق اصول نوشتید حتما اعتراض بدید. انشالا که نمرتون بیشتر بشه.

احمد سعادتی

به من تو آیلتس تهران خانم ارشیا 6.5 دادن که بسیار نمره پایینی بود و بعد هم سه میلیون و نیم هزینه اعتراض گرفتن و بعد از یک هفته گفتن نتایج شما تغییر نکرده!!! کلا این امتحان یه بیزینس شده!!!

پرستو

سلام دوستان
من وقتی نظرات این جا رو خوندم تشویق شدم که به نمره م اعتراض بزنم و بعد از گذشت 7 روز نتیجه ی اعتراضم اومد و نمره ی رایتینگم از 6 رسید به 6.5. واقعا بهتون پیشنهاد میکنم اگر فکر میکنید حقتون رو نگرفتید اعتراض بزنید من حدودا بعد ازدو ماه و نیم که از نتیجه م گذشته بود بالاخره دلو زدم به دریا و اعتراض کردم.
نمراتم قبل از اعتراض
listening: 6.5
reading: 7
speaking: 7
writing: 6
overall:6,5
نمراتم بعد از اعتراض
listening: 6.5
reading: 7
speaking: 7
writing: 6.5
overall:7

علی شیرازی

سلام دوستان من نتیجم
S 7
L 6.5
S 7
W 5.5
شد بعد با تجارب دوستان اعتراض زدم و بعد از تقریبا دوهفته نتیجه اعتراضم اومد
رایتینگ به ۶ تغییر یافت
ممنونم از نظرات دوستان ک منو ترغیب به اعتراض کرد

خاطره

سلام دوستان
من هم دقیقا همین نتایج رو داشتم و به رایتینگ اعتراض زدم و امروز بعد دو هفته نتیجه م اومد و من هم دقیقا نیم نمره اضافه شدم
من هم خواستم از همه دوستان که منو ترغیب به اعتراض کردن تشکر کنم

سیدرا نوروزی

سلام روزتون و عید تون مبارک یک سوالی داشتم ممنون می شم وقت بگذارید و جواب منو بدهید، آیا احتمالی وجود دارد که نمره اسکیل را بعد از اعتراض کم کنند؟

علی شیرازی

سلام خیر به هیچ وجه
با خیال راحت اعتراض بزنید

زیبا

سلام دوستان
من کارنامه ام رو گرفتم و میخوام اعتراض بزنم.
سوالم اینه اگه اعتراضم قبول بشه و نمره ی بالاتری بگیرم آیا کارنامه ایی که در حال حاضر دارم بی ارزش میشه؟

محمد

من 6 فوریه ایرسافام آیلتس آکادمیک شرکت کردم. هفته ی پیش نتایج اومد به اینصورت: S(7.5), R(9), L(9),W(6.5). میدونستم رایتینگ رو بهتر نوشتم ولی 3.5 میلیون هم کم پولی نبود. با حرفهای شما اینجا انرژی مثبت گرفتمو دلو به دریا زدم و به نتیجه ی رایتینگ اعتراض کردم جواب اعتراضم امروز مثبت بود و نمره ی رایتینگم از 6.5 به 7.5 تغییر کرد و تازه بند اسکورم هم از 8 شد 8.5…اگر حس میکنید که تو رایتینگ یا اسپیکینک نمرتون کم شده و حقتون بیشتر از اینه شک نکنید و اعتراض بزنید. به امید موفقیت همتون و ممنون از دیدگاه های مثبت همگی که به من یکی خیلی امید داد.

مژده

من 12 بهمن ، برای نمره رایتینگ عصر دین و دانش اعتراض زدم، متاسفانه هنوز جوابی نیومده

.Z.A

من چند تا سوال دارم:
1- اعتراض بزنيم نمره امون پايين هم امكان داره بياد؟
2- بعد از اعلام نتايج چقدر وقت داريم اعتراض بزنيم؟
3- هزينه ي اعتراض براي هر اسكيل محاسبه ميشه يا بسته به تعداد اسكيل ها نيست؟
4- اگر اعتراض روي حتي يك اسكيل وارد باشه و نمره افزايش پيدا كنه كل پول را پس مي دهند؟

ملیحه

اینم بگم ۱۴روز طول کشید تا ایمیل idpاومد

ali

سلام، جواب اعتراض شما رو IDP داد یا موسسه؟ من موسسه بهم جواب داد؟! البته برای من هم تغییری نکرد و موسسه ایرسافام امتحان دادم

ملیحه

سلام منم اعتراض زدم روی نمرم عصر دین و دانش امتحان دادم اسپیکینگ ۶/۵و رایتینگ ۶که پارسال اسپیکینگ ۷و رایتینگ ۶/۵شدم بودم
متاسفانه تغییر نکرد و پولم سوخت و بدتر اینکه نمرم از سال قبل کمتر شد .

سارا

سلام
من هم 9 ژانویه امتحان دادم در ایرسافام. نمره هام : L7, R6.5,W6,S7 ,overall:6.5
مطمئن بودم رایتینگم رو کم کم 6.5 میشم. اعتراض زدم بعد بک هفته جواب اومد وهیچ تغییری نکرد.
واقعا برام عجیب بود و ناراحت کننده.

رضا

سلام
من ۹ ژانویه ۲۰۲۱ در مرکز ایرسافام آیلتس آکادمیک دادم.
, L7, R7, W6.5, S6, overall:6.5
چون مطعمن بودم نمره ۶ برای اسپیکینگم کم بود اعتراض دادم. بعد حدودا ۱۰ روز جواب دادن و اسپیکینگ شد ۷ و اورآل هم ۷
اگه واقعا اطمینان دارید حتما اعتراض بدین

علی

اگر برای ۲ تا اسکیل اعتراض بزنیم و یکیش فقط تغییر کنه بازم پولو پس میدن؟

رضا

اره

علی

ایا میشه واسه لیستنینگ و ریدینگ هم اعتراض زد ؟ منطقی هست و اثری داره ؟ کسی تجربه ای داشته ؟ نیم نمره هرکدوم و کم دارم

عباس

سلام
دوستان من همه اسکیل هام شده 7.5 به جز رایتینگ که شده 6.5. اعتراض زدم. من نیم نمره نیاز دارم. به نظرتون نیم نمره را بهم می دهند ؟؟؟

یاسمن

خیر، چون این امتحان به یک تجارت تبدیل شده و همه خوب میدونن خصوصا در جنرال، نمره زیر 7 هر اسکیل ( به جز لیسنینگ که زیر 8 نباید بیاد) رسما نتیجه این امتحان رو بی ارزش میکنه. تنها جایی هم که دستشون باز هست کم بدن رایتینگ و اسپیکینگه…. برای رایتینگ من تا الان ندیدم نمره 6.5 به 7 تبدیل بشه. ولی 5.5 دیدم که 6 بشه یا 6 رو 6.5 بکنن چون اون افزایش اونقدر تاثیری نداره و بهرحال شخص بازم باید امتحان بده. اما 6.5 رو 7 نمیکنن چون می دونن کارتون درست میشه و دیگه نمیاین امتحان بدین :))))

كرباسي

سلام. كسي ميدونه كه چرا واقعا عصر دين و دانش اصلاااااا جواب تلفن نميدن؟خط تلگرامي هم سالي يك بار يه جواب ميدن دوباره مييييرن.
من قبلا خونده بودم توي نظرات كه اصلا جوابگو نيستن ولي راستش فكر نميكردم تا اين حد باشه.
من دوهفته هست كه ميخوام بگم چرا كارنامه من كه هزينه پستش هم پرداخت كردم هنوز بعد از دوماه به دست من نرسيده. و ددلاين هم دارم براي ارائه كارنامه.
يعني هيچ كس بالاي سر اين مجموعه نيست كه اين مشكل پاسخگويي كه همه ازش شاكي هستن رو درست كنه؟

محمد

واقعا افتضاحن. اگه بتونم حتما به IDP شکایت میکنم ازشون

كرباسي

منم دقيقا به همين نتيجه رسيدم.

سارا

این مجموعه در پاسخدهی افتضاح عمل میکنه. اصلا تلفن جواب نمیدن!!!

پرستو آتش بیز

من امروز ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ امتحان دادم مرکز عصردین و دانش هدفونم وسط آزمون خش پیدا کرد و باعث شد چند تا سوال از هر پارت رو از دست بدم.نه جواب دهی درست دارندنه اطلاع رسانی میکنن.اصلا ازاین آموزشگاه راضی نبودم

شایان

حتما اگر فکر میکنید نمره خودتونو نگرفتید اعتراض کنید بنده به رایتینگ اعتراض کردم و اضافه شد

مينا

سلام آيا كسي تجربه مشابه اي در اين زمينه داشته؟! من هفت نوامبر در عصر دين و دانش آزمون دادم و به نتيجه اسپيكينگم اعتراض زدم، چون پاسخ دهي خيلي زمان برد يك ايميل هم به idp زدم و بعد از چند روز جواب اومد و تغيير نكرده بود، تا اينكه هفت روز پيش دوباره يك ايميل از idp اومد كه پرونده شما بررسي شده و دو قسمت داشت كه مي تونستم اكسپت كنم يا ريجكت من طبعا ريجكت رو زدم. چون همچنان نتيجه رو قبول نداشتم. مي خوام بدونم اين ايميل براي چي بود؟!

امیر

سلام . منم به رایتینگ و اسپیکینگم از ایرسافام اعتراض کردم(S.6- W.6). بعد 3.500.000 هم گرفتن و هیچ تغییری نکرد نمره ام. منم اصلا این سنتر رو به کسی پیشنهاد نمیکنم. چون من اسپیکینگم خیلی عالی بود و حداقل باید 7 میشدم. ولی انگار اصلا بررسی نکردن!

ناهید

سلام من هم 12 نوامبر 2020 ایرسافام آزمون دادم. سپیکینگ 8.5 شدم. ریدینگ و لسینینگ رو اینقدر خوب داده بودم که مطمئن بودم حداقل نمره در این پارتها برای من 8 خواهد بود. نتیجه اومد برای هر دو 7 گرفته بودم. مثل شما هزینه اعتراض رو پرداخت کردم ولی بعد از چند روز جواب داده شد که تغییری نکرده. من حتم دادرم که نمره من خیلی بالاتر از 7 بوده. دیگ همطمئن هستم که آزمون آیلتس یک بیزینس هست و بیشتر به جنبه درآمدزایی اون توجه میشه تا به وقت و انرژی و پول آزمون دهنده

ارام

سلام من نیاز به نیم نمره برای آیلتس دارم و فرانسه 21 نوامبر امتحان دادم. برای اسپیکینگ اعتراض بذارم؟
دوستان کسی تجربه داره ؟ لطفا راهنمایی کنید

ارام اقبالی

سلام دوستان من اسپیکینگ 5.5 شدم بقیه نمرات 5 است و نیم نمره لازم دارم اگه کسی تجربه داره لطفا به اشتراک بذاره من اعتراض بدم؟

ناهید

من هم 12 نوامبر ایرسافام ایلتس شرکت کردم. s 8.5 شدم و در مورد بقسه سه ماژول مطمئن هستم که بالای 8 می گیرم. نمره هام در این سه قسمت 7 7 و 6.5 بود. اعتراض کردم. ولی نتیجه تغییری نکرد. من هم ایرسافام رو به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم.

najme

سلام منم 12 نوامبر سنتر ایرسافام شیراز امتحان دادم و 24 نوامبر تا جواب اومد اعتراض زدم رو 3 اسکیلم اما هنوز جوابم نیومده و 5 روز پیش باز یک پیام اومد که EOR شما در دست پیگیری هست.شما چطور پیگیری کردید؟

مریم

سلام دوستان
من ۱۲ نوامبر عصر دین و دانش امتحان دادم
رایتینگ ۶ شدم
اعتراض زدم شدم ۷ و اورال شدم ۷/۵
میخوام بگم اگر فکر میکنید بهتر دادید حتمااا اعتراض بزنید
همگی موفق باشید

عسل

سلام دوستان من s6, l6, r6,w 6.5 شدم به نظرتون برا اسپکینگم اعتراض بدم نتیجه میگیرم؟

راضیه

سلام دوستان ، من ۲۴ مهر آزمون دادم رایتینگم ۵.۵ شد، ۲ آذر اعتراض زدم بعد از ۸ روز جوابش اومد خداروشکر ۶.۵ شد، اورال ۶.۵ شدم، اسپیکینگ و لیسنینگ ۷ شدم، ریدینگ هم ۶.
خواستم بگم که توکل کنید و اگر از نمره رایتینگ تون ناراضی هستین حتما اعتراض بزنید.

زهرا ایلخانی

سلام. بعد از چند روز بهتون جواب دادن؟

شقايق

سلام دوستان من ٢٤ اكتبر ايرسافام اصفهان امتحان داشتم و به شدت ناراضي بودم ، استاد زبان من به شدت اصرار داشتن كه ايرسافام امتحان بدم…
خلاصه بگم كه ايرسافام افتضاحه … من چندين ماك دادم هم تهران آيلتس هم ايرسافام به نظرم تهران آيلتس خيلي منطقيه نمره ها … واسه ي ماك خواهرم با نمره هاي عجيبي روبرو شد كه گفتيم چون ماك هست شايد سختگيرانه صحيح شده تا اينكه تو امتحان اصلي نمره هاي خودم عجيب بد شد ومني كه سطح زبانم بالا بود و تو ماك هاي قبلي نمره هام خوب بود ٦ شدم !!!! اصلا غير ممكن بود تا اينكه اومدم اعتراض بزنم فهميدم هزينه ي اعتراض تو ايرسافام ١ميليون از همه جا گرون تره …. و الان واقعا حالم بده!!!! خواهش ميكنم شماها تحقيق كنيد تا به سرنوشت من دچار نشين !

نسیم

سلام دوستان
من ۲۴ اکتبر آزمون جوراب دادم ونمراتم به این صورت بود: L:8 R:8 w:6.5 s:6.5
خرداد اسپیکینگ من ۷ شده بود و حتی دوسال پیش هم ۷ بود
اعتراض زدم و میخوام بدونم چقدر شانس دارم رایتینگ و اسپیکینگ ۷ بشن؟

عسل

سلام نتیجه اعتراضتونو میشه بگید، برا اسپکینگ؟

دانیال

منم دقیقا همین شرایط رو دارم

راضیه

سلام دوستان، من دیروز جواب آزمون ام اومد، اسپیکینگ ۷ شدم رایتینگ ۵.۵، البته خودم میدونم رایتینگ رو خوب ننوشتم، العان به نیم نمره رایتینگ نیاز دارم، به نظر شما اعتراض بزنم؟

Zahra

سلام نمرات اسپيكينگ و رايتينگ منم دقيقا مثل شما شده
ميشه اگر اعتراض زديد از تجربتون بگيد چون من هم براي اعتراض خيلي دودلم.

راضیه

زهرا جان اعتراض من که جواب داد خداروشکر رایتینگم یه نمره اضافه شد.

Milad

سلام
دقیقا به منم همین نمره رو داده !!
من خیلی شک دارم به نمره رایتینگم
دوستان کسی که تجربه مشابه داره ممنون میشم به اشتراک بزاره

نیکو

سلام دوستان
چطوری می تونیم مطمئن بشیم که درخواست بررسی مجدد ما برای idp ارسال شده؟ آیا ارسال ایمیل به idp کارساز هست؟

آزاده

سلام
من شنیدم که پیگیری خیلی جواب میده و بعضا اتفاق افتاده که سنترها اعتراضات رو نفرستادن. حتما ایمیل بزنید.
فقط شما میدونید به چه ایمیلی باید پیگیری کرد؟

مژگان

سلام منم میخوام بدونم چجوری از idp میشه پیگیری کرد؟؟؟

شهاب

چیزی به عنوان پیگیری نمیدن یعنی!..
با اینکه آزمون ندادم هنوز ولی خیلی عجیبه برام که کامنتایی هست که بعد اعتراض 6 به 7 رسیده… 1 نمره خیلی زیاده!!! انقد تصحیح کننده ها و سنترهای ایران پرتن واقعا؟!
همه جا میگن توو ایران خیلی بد نمره میدن احتمالا خیلی از اونایی که نمرشون بالا میره idp تصحیح دوباره میکنه و یه سریم تغییر نمیکنه اصلا نمیفرستن.
خواهشا کسی راه پیگیری بلده توضیح بده.

کیهان

سلام
چون نظرات دوستان باعث شد تا من اعتراض کنم، تصمیم گرفتم من هم تجربم به اشتراک بذارم
چون فقط نیم نمره نیاز داشتم و تا حدی مطمئن بودم رایتینگ و اسپیکینگم در حد 6.5 بوده، اعتراض کردم.
.
نمره اولیه:
L6.5/R6/S6/W6
.
نمره نهایی:
L6.5/R6/S6/W6.5
.
من 8 روزه جوابم اومد
موفق باشید.

آرمان

سلام دوستان، دو تا سوال داشتم
اینکه آیا امکان کاهش نمره هم وجود داره؟ کسی بوده تا حالا که بعد از اعتراض نمره از دست داده باشه؟
و اینکه اگر روی تعداد اسکیل‌های کمتری اعتراض بزنیم (مثلا فقط رایتینگ)، آیا ممکنه جواب اعتراض زودتر بیاد؟

خیلی ممنون میشم، اگر کسی بدونه بهم بگه جواب این سوالات رو

آفرینش

خیر امکان کاهش نمره نیست.

ارام اقبالی

سلام اه اسکیل کمتر بزنید زودتر جواب میاد

زهرا

S 6. 5
W 5.5
Overal 6. 5
رو هر دوش اعتراض زدم. فقط رایتینگ نیم نمره اضافه شد و همین مشکل منو حل کرد. اینم بگم که خودم فک میکردم رایتینگ 6 یا 6.5 بشه. موفق باشید. آزمون 5 سپتامبر2020

عارف

سلام، من 17 سپتامبر امتحان دادم.

L:7.5
R:6.5
S:6.5
W:6

تا حدودی رایتینگ تسک 1 رو خوب ننوشتم، اما تسک 2 رو کامل نوشتم، به نظرتون اگه اعتراض بزنم به نمره رایتینگ ممکن هس اضافه میشه؟
دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با تشکر

رضا

سلام وقت بخیر
شما اعتراض زدید؟
آیا نمره ای تغییر کرد؟
باتشکر

علی

سلام من ۲۲ آگوست امتحان دادم.
L 8
R 9
W 7
S 7
شدم. توی اسپیکینگ پارت ۳ ازم ۶ تا سوال پرسید که یکیش رو نفهمیدم و نتونستم جواب بدم ولی بقیش رو خیلی خوب صحبت کردم. به نظرتون اعتراض بزنم؟ کسی میدونه اگه یه سوال رو جواب ندی چقد نمره کم می کنن؟

سجاد

سلام خدمت دوستان
من 22 اگوست امحان داشتم ولی نمره رایتینگم 6 شد. بلافاصله بعدش اعتراض زدم و نیم نمره به رایتینگ اضافه شد و اوورالم هم رسید به 7.5. خواستم بگم اگر واقعا نمرتون از انتظارتون کمتر شده به اعتراض فک کنید حتما. موفق باشید

هدی

سلام دوستان من امروز نتایج آزمونم اومد: L:8.5 T R: 8 S: 7 W: 6، نمرة رایتینگ برای اپلای باید نیم نمره بالاتر باشه، البته بگم که واقعا تسک 1م رو اصلا خوب ننوشته بودم و توقع همین نمره رو داشتم ولی به نظرتون اگر اعتراض بزنم ممکنه نیم نمره بیاد بالا؟ ولی اسپیکینگم و می تونم بگم خیلی پایین دادن، البته برام فرقی نداره ولی همیشه اسپیکینگم و 8 می شدم ایندفعه 7 شدم، رایتینگم برام مهمه نیم نمره بالاتر باشه، نمی دونم اعتراض بزنم یا نه. ممنون می شم راهنماییم کنین

مهسا

سلام.من 6 آگوست ازمون دادم موسسه ایرسافام و بعدجواب اعتراض زدم خداروشکر نیم نمره به اسپیکینگم اضافه شد و اورالم نیم نمره افزایش یافت برای اعتراض دودل بودم ولی وقتی کامنت ها رو خوندم انرژی گرفتم انشا ا.. همه نتیجه زحمتاشونو ببنند

دانش

سلام.
من 30 جولای سنتر ایرسافام امتحان دادم
نمراتم به این صورت اومد:
L:8.5
R:8
S:6.5
W:6.5
Overall:7.5
احتمال خیلی بالایی میدادم که اسپیکینگ و رایتینگم رو خیلی بهر از 6.5 دادم.
اعتراض زدم و امروز بعد از یک هفته نتایج اعتراض اومد.
L:8.5
R:8
S:7.5
W:6.5
Overall:7.5

الهه

من ۲۴ اسفند امتحان داشتم بخاطر کرونا چند بار عقب افتاد تا اینکه ۱۲ تیر مرکز پروشات امتحان دادم واقعا همه چی خوب بود.قبل و بعد آزمون همیشه جوابگو بودن. جوابم که اومد سه تا ۶ و اسپیکینگ ۶.۵ اورال شد ۶. خیلی ناراحت بودم. بعد دوهفته تو نت این کامنتها رو حوندم و مصمم شدم اعتراض بزنم خیلی مطمین نبودم نمره تغییر کنه.بعد ۱۱ روز تماس گرفتند که رایتینگ ۰۵ نمره اضافه شد و اورالم شد ۶.۵. خدای من باورتون نمیشه چقدر همه کسایی که اینجا کامنت گذاشتن رو دعا کردم. انشاالله نتیجه میگیرین حتما اعتراض بزنین. پروشاتم خ کارش درسته.

حمیدرضا

سلام ببخشید به همه مهارتها اعتراض کردید با فقط به رایتیگ؟ چقدر طول میکشه نتیجش بیاد

حسین

سلام دوستان من 21 تیر ایلتس تهران توی شیراز ازمون داشتم بعدی که نتیجه م اومد رایتینگ شده بودم 5.5 و اسپیکینگ 6 و اعتراض زدم و نمره رایتینگ به 6 تغییر کرد ولی اسپیکینگ بدون تغییر موند، به نظرم اگر فک میکیند نمره راتینگ و اسپیکیگ بهتر میشید حتما اعتراض بذارید.

سای

همسر من توی عصر دین و دانش امتحان دادن و نمره هاش همه بالا شد جز رایتینگ که بهش ۷ دادن. اعتراض زدیم و نمره رایتینگش از ۷ به ۸ تبدیل شد و اوورال ۸.۵ شد. البته حقش بیشتر از ۸ هم بود حتی. اگه واقعا حس میکنید نمره واقعیتون رو نگرفتید، بدون شک اعتراض بزنید.

حمید ذکاوتمند

سلام دوستان من یه سوال دارم. اگه به چند تا مهارت اعتراض بزنیم و فقط یکی ش تغییر کنه آیا هزینه برگشت میشه یا باید همه ی اون مهارت هایی که گفتیم نمرش تغییر کنه تا هزینه عودت داده بشه؟؟؟

حسین

حتی یک اسکیل هم تغیر کنه هزینه برگشت داده میشه

بابک

سلام من تو کانادا ۱۸ جولای امتحان دادم s5.5 l6 w5.5 r5.5 اگر نیم نمره به اسپکینگم یا هر اسکیل دیگه اضافه بشه اورال ۶ میشم. به نظرتون اعتراض بزنم؟
قبلا تو ایران s6 شده بودم

نگار

سلام، من ۲۷ ام ماه گذشته امتحان دادم و نمره ی رایتینگم ۵.۵ شد در صورتیکه میدونستم کم نمره دادن. اعتراض زدن و امروز نمرم اومد و ۶.۶ شدم.
اگر فکر میکنید کم بهتون نمره دادن حتما اعتراض بزنید.

نگار

نمره جدید رایتینگم ۶.۵ شد‌ اشتباه تایپ کرده بودم.

الهام

سلام من ۲۵ جوئن آزمون دادم و نمراتم
L:8.5
R:9
W:6.5
S:7.5
شد و به نمره رایتینگم اعتراض زدم و نمرم از ۶.۵ به ۷.۵ تغییر کرد. اگر واقعا فکر میکنید بهتر نوشتید اصلا شک نکنید و اعتراض رو بزنید، اگر نمره تغییر کنه حتی پول رو هم برمیگردونن.

مهتاب

سلام بعد از چند روز جوابتون اومد؟
و چطوری مطلع شدین از نتایج جدید؟

مونا

سلام من دين ودانش امتحان،ميخواهم اعتراض بزنم هر چي زنگ ميزنم جواب نميدن،توي سايت اصلا درست توضيح نداده ،فقط نوشته تصوير فيش واريزي و فرم به آدرس زير ارسال كنين،
ممنون ميشم اگه كسي اين كار رو انجام داده،راهنمايي كنه منو

مهرنوش

سلام دوستان. من ۱۳ june در عصر دین و دانش امتحان دادم و وقتی نتایج اومد به توصیه استادم به نمره رایتینگم که ۶ بود اعتراض زدم. امروز ۲۵ تیرماه نتیجه اعتراضم امد. نیم نمره افزایش نمره داشتم. واورالم به ۷ تغییر کرد. به تمام دوستانی که به خودشان فکر می کنند نمره بهتری در رایتینگ می توانستند کسب کنند توصیه می کنم حتما اعتراض بزنند و شانس خود شان را امتحان کنند .

مونا

ميشه بگين مبلغ رو يه چه شماره حسابي واريز كردين؟

مهرنوش

هنوز واریز نکردن. باید ایمیل بزنین به موسسه و شماره شبای خودتون رو اعلام کنید .. گفتن حدود یکماه طول می کشه …

شروین

دوستان اگه دیدین نمرتون از برآورد خودتون کمتره اصلا کوچکترین شکی در اعتراض نکنید… من اینجا موارد رو خوندم رفتم به نمره رایتینگم اعتراض کردم قشنگ مطمئن بودم در حد 6.5 نوشتم ولی 5.5 شده بودم اعتراض زدم شدم 6 نمره اوورالم هم 0.5 نمره بالا رفت … حتی 1% هم در اعتراض زدن شک نکنید. بازم ممنون از دوستانی که راهنماییم کردن تو کامنتها به جبران این اومدم تجربه خودمو هم بگم

Nazanin

سلام دوستان من 11 june موسسه آیلتس تهران در شیراز آزمون دادم ، چند روز بعدش به رایتینگ 5.5 و اسپیکینگ 6 اعتراض زدم و امروز نتیجه ام اومد : رایتینگ6 _ اسپیکینگ 7 شدم . و اورال 7 شدم.
دوستان بهتون پیشنهاد میکنم اگر از خودتون مطمعنید حتما اعتراض بزنید واقعا ارزشش رو داره
موفق باشید همتون☺️

آیدا

سلام. من 20 june ایرسافام امتحان دادم. نمراتم R:9 L:8.5 S:7 W:6.5 به رایتینگ اعتراض زدم. بعد از 5 روز جواب اومد و بدون تغییر موند.

احسان

سلام
چند روز بعد از اعلام نتیجه اعتراض گذاشته بودید دقیقا؟

آیدا

همون روز اعلام نتایج اعتراض رو گذاشتم

زینب

منم ۲۰ جون ازمون داشتم عصر دین و دانش،L8/R7/S7.5/W6.5 اعتراض زدم برای رایتینگ بعد ۱۵ روز جواب اومد و تغییری نکرد.

مازیار

الان که تغییر نکرد پولتونو پس نمیدن؟؟؟

ساناز

سلام دوستان.میخواستم تجربه خودم رو در مورد اعتراض به نمره رایتینگ آیلتس به اشتراک بذارم که فکر میکنم خیلی عجیب و جالب باشه.من ۲۸ می امتحان دادم و اطمینان داشتم که رایتینگم رو کمتر از ۷ نمیگیرم.نتایج که اومد من ۶ شده بودم که برام خیلی عجیب بود.بعد از مشورت با استادم تصمیم گرفتم که اعتراض بذارم.نمره رایتینگ من از ۶ به ۷/۵ تغییر کرد که این افزایش ۱/۵ بنداسکوری فکر میکنم خیلی بی سابقه باشه.اگر اطمینان دارید که خوب نوشتید حتما اعتراض بذارید.

مهرنوش

سلام ساناز خانم ، بهتون تبریک میگم . چند روز بعد جواب آزمونتون اومد ؟ کدام سنتر بودید و بقیه اسکیلهاتون چند بودن ؟

ساناز

سلام دوست عزیز.نتایج دوازده روز بعد از امتحان کتبی روی سایت بود.ولی نتیجه اعتراض ۲۱ روز بعد از ثبت اعتراضم برام اس ام اس شد.من ایرسافام امتحان داده بودم.L:8/ R:8.5/ S:7/ W:7.5

مهرنوش

نتیجه شما عالی بوده. منم اعتراض زدم منتظرم همین روزها نتیجه بیاد ‍♀️

مونا

سلام من عصر دین و دانش آزمون دادم رایتینگم شد 5 ، اعتراض زدم و بعد از 28 روز جواب اومد و نیم نمره به رایتینگم اضافه شد. مدرکم هم بعد 3روز خودم از موسسه گرفتم. متاسفانه برام هیچ ایمیلی نیومد تو این مدت و چون 28 روز گذشت از موسسه پیگیر شدم و گفتن که نمره ام تغییر کرده

فرهاد

سلام من 11jun امتحان دادم ایرسافام شیراز speaking رو بهم 5دادن اعتراض کردم نیم نمره بگیرم مشکلم حل میشه یهexaminerسخت گیر بود نمیذاشت حرف بزنم به نظرتون شانسی دارم؟

ساناز

سلام.من هم ۲۸ می ایرسافام شیراز امتحان دادم.۴ روز قبل از امتحانم اسپیکینگ داشتم.نمره ام ۷ شد.خدارو شکر نمره ای که میخواستم رو گرفتم.ولی من هم آزمون اسپیکینگم با یه اگزمینر بود به نام سعید نظری که مرتب من رو قطع میکرد و نمیذاشت کامل صحبت کنم که همین کار ایشون استرس زیادی رو به من وارد کرد.من اولش اشتباه رو به خودم خریدم و فکر کردم شاید من خیلی بی ربط صحبت میکردم که ایشون منو قطع میکردن.ولی بعد از چند نفر دیگه هم شنیدم که کلا این مدلی هستن.به نظرم این رفتارشون به عنوان یک ممتحن آیلتس اصلا حرفه ای نبود.

مینا

سلام
من رایتینگم 5.5 بود و بقیه 7. بعد از خوندن نظرات کاربرا اعتراض زدم و امروز جوابش اومد و در عین ناباوری 6.5 شدم. خیلی خوشحالم که اعتراض ردم

احسان

سلام
چه موسسه ای ازمون دادید؟
خودتون می دونستید بیشتر میشید؟
یک نمره بهتون اضافه کردن؟

محسن

با سلام. دوستان بعد از اینکه نتیجه اعتراض تغییر کرد، چه مدت بعد، کارنامه جدید ارسال میشه برامون؟ همچنین، چه مدت بعد در سایت اسنشیال نمره ی ما اپدیت میشه؟ در آخر، چه موقع هزینه رو برمی گردونند؟ با تشکر

سميرا

سلام دوستان
من اول خرداد ايرسافام امتحان دادم، ليسنينگ ٧،٥ ريدينگ و اسپيكينگ ٧ و رايتينگ ٦ شدم، جوابم ١٣ خرداد اومد و ١٤ خرداد اعتراض به نمره آيلتس زدم، امروز ٧ تير جوابم اومد و رايتينگ ٦،٥ شدم.
منم اول خيلي شك داشتم ولي بعد از سرچ اينترنتي و ديدن صحبت دوستان توي اين صفحه مشتاق شدم كه اعتراض بزنم و خيلي خوشحالم كه به نتيجه ام رسيدم. ممنون از همگي

محسن

با سلام. دوستان نتیجه اعتراض من اومد و رایتینگ از 5.5 به 6 رسید و برای اپلای من همین که اورال 6.5 باشه و هیچکدوم زیر 6 نباشه کافیه. از دوستانی که اینجا کامنت گذاشتن تشکر می کنم چون به من جرات اعتراض رو دادید. من ازمون قبل هم اعتراض کردم اما تغییر نکرد و حسابی ناامید شدم. اما بازم ریسک کردم. به نظرم هر کس حداقل مشکلش روی رایتینگه، باز اعتراض بزنه. دمتون گرم

حمیدرضا

سلام و عرض ادب

چقدر طول کشید پاسخ بیاد.. من به اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض می خوام بزنم

محسن

با سلام. دوستانی که آزمون 4 June عصر دین و دانش امتحان دادند، آیا کسی هست که اعتراض زده باشه و نتیجه ی اعتراضش اومده باشه؟ تشکر

کوهیار

سلام کسی تا به حال به نمره لیسنینگ اعتراض داده که نمرش هم تغییر کنه؟
لطفا جواب بدید

مهرنوش

خِیلی نامحتمله . بیشتر در مورد رایتینگ و اسپیکینگ صدق می کنه. به هر حال میشه امتحان کرد

زهره

شما اعتراض زدید به لیسسنینگ؟

مهرنوش

بله. برای آزمون سال گذشته دسامبر . نتیجه عوض نشد. البته هدف اصلی من رایتینگ بود ولی listening رو هم اعتراض زدم.

ساناز

سلام، اینکه به یک اسکیل اعتراض بزنید یا دو اسکیل در هزینه فرقی می کنه؟

مهرسا

نه. فرقی نمیکنه

روزبه

سلام دوستان نمره رایتینگ آیلتس من اصلاح شد و از 6.5 به 7 تغییر کرد. اگر نمره تون پایین شد و احساس می‌کردید حقتون ضایع شده نترسید و اعتراض بزنید. فکر می‌کنم ارزش ریسک کردن رو داره.
نمراتم قبل از اعتراض:
L8.5 R8 S7 W6.5
بعد از اعتراض
L8.5 R8 S7 W7
ضمنا تاریخ امتحانم 3 خرداد بود و 16 خرداد اعتراض زدم و امروز 31 خرداد جوابش اومد. مرکز امتحانم هم عصر دین و دانش بود و امتحانم هم مدول جنرال. آرزوی موفقیت برای همه…

ابراهیم

با سلام و تبریک-منم سوم خرداد ازمون اکادمیک دادم و پانزدهم نتایج رو دادن و همون روز برای اسپکینگ و رایتینگ اعتراض دادم ولی هنوز نتیجه رو اعلام نکردن در ضمن ایرسا فام بودم

مهرنوش

سلام. اگر نتیجه اعتراضتون اومده بیایید بگین لطفا

محسن

با سلام. من عصر دین و دانش ازمون دادم میخوام به رایتینگ اعتراض بزنم. فقط به همون trf خود موسسه ایمیل بزنم یا به essentialielts هم ایمیل بزنم؟ تشکر

روزبه

همون ایمیل trf موسسه فقط

علیرضا

من ۱ خرداد ۹۹ آزمون داشتم ایلتس تهران همه اسکیل هام بالای ۶/۵ بود اما رایتینگ ۵/۵ شدم مطمئن بودم نمره ام باید بالاتر باشه اعتراض گذاشتم بعد از ۵ روز جواب اومد و نمره م ۶/۵ شد اگر به خودتون مطمین هستید اعتراض بگذارید

روزبه

من 9 روز پیش آزمون دادم و هنوز جوابم نیومده

هاشم

منم دقیقا اون روز امتحان داشتم که نتیجه ۱۳ خرداد اومد و همون روز اعتراض زدم ولی هنوز جواب نیومده؟!!!!

مهرنوش

اگر جوابتون اومده بیایید و نتیجه رو بگید

صادق

سلام…من یه هفتس نتیجه آزمونم اومده اورال ۵.۵ ولی اگه نیم نمره اضافه شه به یک اسکیلم اورال ۶ میشم…اسپیکینگم ۶ بقیه ۵.۵ شدم…به نظرتون اعتراض بزنم؟

سامان

سلام دوستان من میخوام روی رایتینگ (6 شدم) و لیسنینگ (6.5 شدم) اعتراض بزنم ممکنه نمره کم کنند؟
 

روزبه

خیر نمره توی اعتراض کم نمیشه هیچوقت. یا زیاد میشه یا تغییری نمیکنه.

روزبه

دوستانی که اعتراض زدید چطوری اعتراض رو پیگیری کردید؟! من عصر دین و دانش امتحان دادم و نمراتم L8.5 R8 S7 W6.5
شد.روی رایتینگ و اسپیکینگ میخوام اعتراض بزنم از مرکز سوال کردم گفتن مبلغ 1206000 به حساب بریز و فرم EOR پر کن برامون ایمیل کن. با این اوصاف من چطوری میتونم پیگیری کنم که اصلا مرکز اعتراض من رو ارسال کرده برای IDP یا نه؟ و اینکه برای فهمیدن جواب اعتراض باید منتظر مرکز باشم یا مستقیما از خود IDP میشه استعلام گرفت؟

علیرضا

خود مرکزی که آزمون دادید اطلاع میده بهتون

هادی

موسسه ایرسافام نتیجه اعتراض من به سه مهارت رو بعد از 29 روز به من اعلام کرد که هر سه بدون تغییر بودند. من از عدم تغییر نتیجه خیلی ناراحت نشدم، چون احتمالش رو ضعیف می دونستم، ولی می خواستم شانسم رو امتحان کرده باشم. با این حال از عملکرد موسسه ایرسافام ناراضی ام. چون وقتی بعد از گذشت 28 روز از تاریخ اعتراض با موسسه تماس گرفتم و ایمیل زدم، یک روز بعد نتیجه اعتراضم رو اعلام کردند؛ در حالی که در نامه IDP که نتیجه اعتراض رو ثبت کرده، تاریخ 6 روز قبل خورده که مشخص می کنه ایرسافام بدون هیچ دلیلی اعلام نتیجه اعتراض من رو 6 روز به تاخیر انداخته و من در این 6 روز بی جهت منتظر و امیدوار بودم.

مازیار

دیگه پول رو پس نمی دن اگه اعتراض نتیجه نده؟؟؟

عباس

دوستان نتیجه ی اعتراض منم اومد امروز. من ایرسافام شیراز امتحان داده بودم و اسپیکینگم 8 و رایتنگم 7.5 شده بود. همونطور که گفتم مطمعن نبودم اعتراض بزارم اما بعد از خوندن نظرات دوستان امیدوار شدم. روی رایتنگ و اسپیکینگ اعتراض گذاشتم و امروز نتیجه اش اومد. اسپکینگم رو نیم نمره افزایش دادن به 8.5 اما رایتینگم تغییری نکرد و 7.5 موند. با تشکر از هم دوستان

شادی

سلام – مبارکه – چطوری رایتینگ 7/5 شدی؟

عباس

ممنونم. من خودم مدرس زبان هستم. البته برای رایتینگ خیلی اماده نبودم و نمره دلخواهم نبود 7.5.

مونا

سلام دوستان.من با خوندن مطالب دوستان تشویق شدم که به نتیحه ام اعتراض بزنم . امروز بعد از 14 روز نتیحه اومد و خدارو شکر نمره ام رو بالا اوردن.نمره ام همه 5.5 بود و لیسنینگ 6 که من اسپیکینگ و رایتینگ رو اعتراض زدم و رایتینگم رو 6 دادن.من اصلا فکر نمیکردم قبول کنن ولی توکل کردم و اعتراض زددم و از این بابت خیلی خوشالم.ممنونم از پیام هاتون که به من انرژی داد برای این کار

روزبه

میشه بپرسم چه تاریخی امتحان داده بودید؟

مونا

دوستان زمان پاسخگویی به اعتراضات 3 تا 21 روز کاریه؟یا 3 تا 21 روز؟
ممنونم

مونا

سلام. ممنون از همه ی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید. من یه سوال دارم.این احتمال که موسسه اعتراض رو به IDP نفرسته هست ظاهرا و خودش تصحیح کنه.من عصر دین و دانش ازمون دادم و برای OVERALL 6 نیاز دارم که اسپیکینگ یا رایتینگم نیم نمره بره بالا.میخوام بدونم اگر اونها برای IDP نفرستن و خودشون تصحیح کنن ممکنه دوباره بهتر نمره رو بدن یا IDP بهتر هستش.چون من فقط میخوام نمره ام بره بالا

عباس

من 3 مارس 2020 تدی مرکز ایرسافام شیراز امتحان آیلتس آکادمیک دادم. نمره ام w (7.5) S(8) L(9) R(9) شد. اما حس کردم اسپیکینگ و رایتینگ رو میتونستن نیم نمره بیشتر بدن. یه سرچ گوگل در مورد اعتراض روی نتجیه های ایلتس من رو به این پیج آورد. تجربیات دوستان باعث شد انگیزه پیدا کنم و روی رایتینگ و اسپیکینگ اعتراض بزارم. پنج روز پیش اعتراض گزاشتم اما هنوز جواب نیومده. وقتی جواب رو گرفتم به اشتراک میزارم.

آلاله

سلام تجربه منو حتما بخونید، من سالهای زیادیه که مدرس زبانم، تمام تحصیلات اکادمیکمم تا ارشد همه به زبان انگلیسی بوده.بعد ۳ماه کلاس رفتن و ۲ماه جمعبندی و خوندن،۱۳ فوریه ایرسافام مشهد ازمون دادم.نمره هام به این صورت بود: S7.5 W7 L6.5 R6.5 و اورال۷
که اصلا برام قابل درک نبود.فارغ ازینکه نمره ی رسپتیو هام شوکم کرد ازبس پایین بود،(سرجلسه باوجود دابل چک قبل امتحان برای صدای هدفون، درطول لیسنینگ صدای هدفونم قطع میشد و یه صدای خش خش بلند فجیع میومد که کامل ۷،۸تا سوالو ازدست دادم قشنگ،ریدینگ هم کلا با تمام پسج هایی که از اول زندگیم دیدم فرق داش ازسختی)، نمره اسپیکینگمو نمیتونستم باورکنم چون چه سرکلاسای آیلتس چه توی ماک نمره من۸،۸.۵ بود (زمانیکه سمپل دادم و هنو هیچی از ایلتس نمیدونستم ۷.۵بود!! اساتید و دوربریام و خودم شک نداشتیم نمره S من قطعا ۸به بالاس). باتوجه به اینکه مطمین بودم اسپیکینگمو کم دادن اعتراض زدم روی S,W,L و شک نداشتم حداقل اسپیکینگم میره بالا.بعد ۱۱روز نتیجم اومد و تغییری نکرد!! پرسیدم چرا ازخود استرالیا نیس این ایمیلا و گفتن اونا بما میگن ما بشما میگیم، … ولی دیگه تصمیم گرفتم کلا رها کنم و فکر نه ضررمالی نه جوش نمره ی پایینمو بزنم،دیگه اهمیت ندم و برم دنبال بقیه هدفام. اگه حس میکنین نمرتون کم شده حتما این ریسکو بکنین اعتراض بزنین، چون حتی اگه تغییر نکنه دیگه فکرتون ازاد میشه که هرکار میشده کردین و قسمت اینه. مطمئنا ایرسافام مشهد بدترین سنتر آیلتسه، اتاق اسپیکینگش بشدت استرس زاس خالی از وسیله، گیاهای زرد مرده، اتاق تاریک شبیه قبر، پنجره بی پرده، یه میز دوتاصندلیِ روبه هم، اگزمینرای مریض بیخود، برخورد مراقبای امتحان بسیار بد،موسسه بی نظم که حتی شماره داوطلبیمو تو سیستمشون ثبت نکرده بودن و smsهیچی برام نمیومد خودم هی باید پیگیری میکردم!!! بعد ۵ماه قرنطینه کردن خودم و حسابی خوندن و تلاش خیلی خورد تو پرم…حرف آخر، ریسک پذیربودن تو زندگی ارزش داره، ولی اینم فقط یه ازمونه و قطعا نشون دهنده تواناییا نیس و قطعا توش سلیقه دخیله، مثل همه امتحانای زندگیه.، اگه نمرتون تغییر نکرد غم به دل راه ندین، شما هرکار تونستین کردین، پروازکنین بسمت هدفای بعدی که زندگی هنوز کلی کارت بهتر برای بازی بهتون میده.

مريم

من ميخوام ازمون بدم سه ماه ديگه ميشه كمك كنيد؟

سوگند

سلام، کسی تجربه ای داره که از اعتراض به نمره ۶.۵ رایتینگ جواب گرفته باشه؟ بیشتر تجارب اعتراض به ۵.۵ یا ۶ هست. شنیدم ۶.۵ رایتینگ احتمالش خیلی کمه تغییر کنه برای همین خواستم تجارب مشابه رو بدونم چون اورالم با نیم نمره تغییر رایتینگ بالا میره، ممنون

صبا

سلام. کسی تجربه ای داره از اینکه به رایتینگ ۶.۵ اعتراض زده باشه؟ من ایرسافام امتحان دادم و اگه رایتینگم نیم نمره بالا بره اورالم بالا میره، ولی نمیدونم چه قدر شانس دارم. چون بیشتر تجارب برای نمره های ۵.۵ یا ۶ هستن.
و اینکه احتمال داره نمره پایین هم بیاد؟

حامد

من 1 فوریه ایرسافام امتحان داده بودم. نمرم 6.5 شد و اسکیل ها L:7 , S:6.5 , R:6 , W:5.5 که من باید همه اسکیل هام شش به بالا میشد. بنظر خودم خوب نوشته بودم و تسک یک رو خیلی بهتر و دو رو هم خوب. بایکی از اساتید مشورت کردم و گفتم چجور نوشتم چون میترسیدم خارج از موضوع شده براهمون کم شده گه گفتن خارج از موضوع نیست. پنج روز پیش اعتراض زدم فقط برا رایتینگ و امروز جوابش اومد و خداروشکر 6 شد و نیم نمره اضافه شد.

فرناز

سلام منم 6فوریه اعتراضم رو برای writing و speaking ثبت کردم.خدا کنه حداقل یکیشون 0.5 نمره اضافه شه که بتونم برای این ترم اپلای کنم

بابک

سلام. من ایرسافام امتحان داده بودم. رایتینگم ۵.۵ شد اعتراض زدم ولی متاسفانه تاثیری نداشت.

الناز

سلام به همگی. من نتیجه آزمون جنرالم : W:7 – R:8.5 – L:8.5 – S:8 . برام نمره رایتینگ 7.5 خیلی بهتره ولی نمیدونم اعتراض بدم یا نه. از بعضیا شنیدم ممکنه نمره رو کم کنن. فقط نگران اینم. ریسک مالیش رو حاضرم بپذیرم ولی ریسک پایین اومدن نمره رو نه. شما نظرتون چیه؟ تجربه مشابه داشتین؟

نفیسه

آزمون من ۲۱ دی ماه ایرسافام بود.اعتراض زدم و خوشبختانه امروز نتیجه اعتراض اومد و نیم نمره به رایتینگم اضافه شد.

فاطمه

من پارسال تو آفرینش آزمون ماک شرکت کردم و رایتینگ و 5.5 شدم بعد یکسال مطالعه امسال دوباره تو یک موسسه دیگه آزمون ماک شرکت کردم و در کمال تعجب نمره رایتینگم شده 3.5؟! به نظر شما این نمره منطقیه؟ یعنی 2 نمره اختلاف اونم بعد یکسال تمرین؟! در حالی که خودم مطمئنم که حداقل 6.5 میشدم. من میخواستم ببینم اگه اورالم بهتر شده برای آزمون اصلی شرکت کنم ولی الان ناامید شدم.

Azadeh Rezaee

دقيقا مشابه من شدين براي منم خيلي عجيبه

حسنا

من 4 ژانویه 2020 امتحان دادم و رایتینگ شدم 6.5
25 ژانویه اعتراض دادم و هنوز منتظر هستم

صبا

میشه نتیجه اعتراضتون رو بگید؟ منم ۶.۵ شدم و برای ۷ میخوام اعتراض بزنم. چون خیلیها مثلا از ۶ به ۶.۵ افزایش نمره داشتن ولی شنیدم اعتراض به نمره ۶.۵ زیاد جواب نمیده . ممنون

حسین

سرلام دوستان
من در تاریخ ۱۷ Aug سال ۲۰۱۹ در ایرسافام مشهد آزمون دادم و نمره رایتینگم ۵.۵ شد در صورتی که مطمئن بودم حداقل میتونستم ۶.۵ بگیرم و اعتراض زدم و نمرم ۶.۵ شد
من با استاد گرایلی کار کرده بودم و مطمئن بودم چی نوشتم ایشون هم مشوق من شدن که اعتراض بزنم و خدا رو شکر جواب گرفتم در صورتی که دو سال پیش که شرکت کرده بودم و اعتراض برای رایتینگ زدم حتی نیم نمره هم اضافه نشد. پس اول اینکه اگر مطمئن هستید نمرتون اشتباه شده اعتراض بزنید با مشورت معلمتون و دوم اینکه پولتون رو الکی صرف اعتراض نکنید اگر فکر میکنید حتما نیم نمره اضافه میشه چون اصلا همچین چیزی نیست

گلرخ

نتایج اعتراض من هم اومدم خداروشکر نیم نمره رایتینگم اضافه شد از 5.5 به 6 تغییر کرد و overall 6 به 6.5 تغییر کرد.ارزش ریسک کردن داره من یه درصد هم مطمعن نبودم بشم 6

آنیتا

سلام ببخشید شما هم ایمیلی که در جواب اعتراضتون اومده بود رو Accept resolution رو زدید؟ این به این معنی هیت که نمره تغییر کرده؟

سعید

واقعا متاسفم آقا شهرام، ان شاء الله هر چه سریع تر در آزمون بعدی به نمره مد نظرتون برسین.

Vic

سلام
از اونجايي كه خوندن تجارب دوستان به من اميد داد كه درخواست EOR بدم، خواستم تجربه خودم رو هم به اشتراك بذارم.
من ١٢ دسامبر از طريق ايرسافام آزمون آيلتس آكادميك دادم.
٢٥ دسامبر نتيجمو دريافت كردم: L:8.5, R:7.5, W:6.5, S:8 و overall:7.5
كمتر از سي درصد از امكان تغيير نمره مطمئن بودم ولي چون فقط نيم نمره براي اورآل ٨ كم داشتم، ٢٧ دسامبر درخواست EOR دادم براي w و s.
11 ژانويه نتيجه EOR رو دريافت كردم كه نيم نمره به رايتينگ اضافه شده و شده ٧ و اورآلم شده ٨. هزينه رو هم بهم برگردوندند.
موفق باشيد.

آنیتا

سلام عذر میخوام ایمیلی که در جواب اعتراض به دستتون رسید شما Accept resolution رو زدید؟ ایمیلی به من رسیده که که تا 7 روز باید یا accept کنم یا reject , خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید

سعید

سلام دوستان ، من از شادی در پوست خودم نمی گنجم!
30 نوامبر تو عصر دین و دانش آیلتس آکادمیک دادم و این نتیجه م شد:
L7, S6, R6, W5.5
و برای اورال 6.5 فقط نیم نمره رایتینگمو میخواستم
امروز بعد 18 روز نتیجه اعتراضم اومد و نیم نمره مو گرفتم خدا رو شکر.
اگه میدونین تو اسپیکینگو رایتینگ حقتون بیشتره ریسک کنین ک ب نظر من حتما ارزش داره.
موفق باشید

شهرام

من ریسک کردم…خیلی هم خوب نوشتم اما نمره ندادن

Parnian

سلام دوستان
من تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ امتحان آکادمیک شدم نتیجه شد این: L(7.5), R(7), W(5.5), S(7) BandScore(7
تقریبا مطمئن بودم که تو رایتینگ حقم ۵.۵ نبود
همون لحظه اعتراض دادم و بعد ۱۳ روز نتیجه اومد و رایتینگم شد ۶. که به هدفم رسیدم.
تو این مدت بیشتر نظر هارو تو این سایت خوندم و واقعا امیدوار شدم که نمره ام بیشتر میشه
خواااهش میکنم اگر حدس میزنید نمره تون بیشتر میشه اعتراض بدین.

نیلوفر

سلام دوستان من ۷ دسامبر امتحان دادم ولی هنوز جواب اعتراض به رایتینگم نیومده، میشه بگین اعتراض های شما چند روزه اومده جوابش؟

T.F

سلام من ۷ دسامبر امتحان دادم و رایتینگم رو ۵.۵ گرفتم و مجموعا ۶.۵ شدم و فقط نیم نمره میخواستم که مجموعا ۷ بشم. چون نمره زیر ۶ نمیتونستم توی هر اسکیل داشته باشم اعتراض گذاشتم و امروز جوابش اومد و رایتینگ رو بهم ۶ دادند و overall ۷ شدم.
توصیه میکنم که اگه امکانش براتون هست و فکر میکنید نمرتون میتونه بیشتر بشه حتما اعتراض بزارید.

شهرام

سلام منم اعتراض زدم…جواب اعتراض رو ایمیل میکنن یا تماس میگیرن؟؟

نیلوفر

سلام شما چند روزه اومد جوابتون؟ منم با‌ شما امتحان دادم، هنوز نیومده جوابش‌

عباس

سلام من ۷ دسامبر امتحان دادم و نمره رایتینگم رو ۵ دادم مطمئن بودم خیلی بهتر نوشتم اعتراض گذاشتم و امروز نتیجه اومد و رایتینگم شد ۶.۵ اگر کسی مطمئن هست که خوب امتحان داده حتما اعتراض بزاره

شهرام

سلام….روی همه پارت ها اعتراض زدین؟

عباس

نه فقط رایتینگ

نیلوفر

سلام جواب اعتراضتون چند روزه اومد؟ منم با شما امتحان دادم ولی نیومده جواب اعتراضم

عباس

تقریبا سه هفته

سينا

١/٥ نمره زياد شد ؟

ایمان

سلام به همه دوستان
امتحان من 14 دسامبر بود
من دو روز پیش اعتراض زدم به نمراتم
S 6
L 5.5
R 5
W 5
فکر میکردم ریدینگ و لیسنینگ رو حداقل 6 بشم
رایتینگ رو هم 5.5 بشم
اعتراضم رو زدم مخصوصا واسه رایتینگ نیم نمره نیاز دارم برای CLB 6
به نظرتون میدن بهم نمرمو؟

افشين

سلام، من 7 دسامبر 2019 در دين و دانش جنرال امتحان دادم، نتيجه شد L8.5 R8.5 S7 W6.5 و Overall 7.5 كه براي رايتينگ درخواست EOR دادم، هنوز جوابش نيومده ولي مي خواستم ببينم كسي ميدونه چقدر احتمال داره 0.5 نمره اضافه بشه؟ خيلي به Each Skill 7 احتياج دارم.
خودم وقتي از امتحان اومدم بيرون حس ميكردم خيلي خوب نوشتم (حداقل نسبت به امتحان قبلي كه اونم 6.5 شده بودم) نميدونم چرا باز 6.5 شد به همين دليل EOR پر كردم

شهرام

سلام…۵.۵راحت ۶ میشه….اما ۶.۵ یکم سخت افزایش پیدا میکنه

افشین

سلام مجدد، امروز بعد از دقیقا 21 روز جواب من اومد و 0.5 نمره رایتینگ اضافه شد، به همه توصیه میکنم که اگه آزمون آیتلس و شیوه نمره دهی رو تو رایتینگ و اسپیکینگ میشناسین (مثلا قبلا امتحان دادین) و مطمئنین به خودتون که نمرتون کم شده حتما EOR پر کنین، به شایعات هم توجه نکنین، موفق باشید

فاطمه

سلام، اول از همه تبریک میگم چقدر نتیجه تون عالی بوده، میخواستم بپرسم چجوری و چه مدت خوندید که اینقدر موفقیت آمیز بوده

سعید

سلام دوستان ، من 30 نوامبر عصر دین و دانش امتحان دادم و نتیجه ام شد این:
L=7
R=6
S=6
W=5.5
Overall=6
چون از اورال 6.5 فقط همون نیم نمره رایتینگ رو میخوام تصمیم گرفتم اعتراض بزنم.
خوبم نوشتم تو امتحان ، حالا به نظرتون امیدوار باشم ب تغییر نمره م یا دوباره اسم بنویسم؟

محدثه

سلام. من دو آذز امتحان دادم و با توجه به نتیجه عجیب اسپیکینگ و رایتینگم 16 آذر یعنی یه روز بعد اعلام نتایج اعتراض زدم. هنوز نتیجه ام نیومده! کسی میدونه چطور میتونم پیگیری کنم از IDP؟

سعید

هنوز نیومده نتیجتون؟
اگه اومد خبر بدین ما هم از نگرانیمون کم شه.
اگه هم نیومده اینجا اطلاعات و درخواست تونو وارد کنین به ایمیلتون جواب میدن:

https://idpeducation.formstack.com/forms/idp_ielts_enquiry_form

سما

سلام
به قسمت contact us سايت idp مراجعه كنيد و فرم پيگيري رو پر كنيد.

غزاله

سلام به همه دوستان،من تاریخ 16 آبان 98 امتحان ایلتس آکادمیک دادم،نتیجه امتحانم شد R7 S6 W5.5 L5.5 و واورال 6
چون احتیاج به اورال 6.5 داشتم دوباره آزمون آیلتس اسم نوشتم در تاریخ 21 آذر ماه
ولی روز امتحان اسپکینگ آزمون دومم متوجه شدم که خیلی ها از اعتراض به نمرشون نتیجه گرفتن،منم تصمیم گرفتم بعد 20 روز به آزمون اول اعتراض بزنم(در حالی که استادم به شدت تاکید داشت نمرت تغییری نمیکنه و آزمون آیلتس با دقت بالایی تصحیح میشه و چون نمره اسپکینگ و رایتینگت نزدیک بهمه،فقط پولت هدر میدی)
امروز بعد از 14 روز نتیجه ام اومد و رایتینگم 0.5 نمره بیشتر شد و نتیجه شد W6 , و اورالم 6.125 که ظاهرا این نمره رو به پایین رند میشه،که باز هم متاسفانه اورالم به 6.5 نرسید
ولی هم نمره رایتینگم 0.5 نمره بیشتر شد و هم پول برگشت
به همه توصیه میکنم اگر حتی 10 درصد احتمال افزایش نمره میدن،اعتراض بزنن،چون حداقل شانسشون امتحان کردن
برای من که در کمال نا امیدی اعتراض وارد شد

مهتاب

عزیزم اورال که به بالا رند میشه یعنی ۶/۱۲ میشه ۶/۵ چجوری اورال تغییر نکرده؟

آفرینش

با سلام و احترام
دوست عزیز از ۶ تا ۶/۲۴ اورال ۶ میشه.
از ۶/۲۵ تا ۶/۷۴ اورال ۶/۵ میشه.
از ۶/۷۵ به بعد اورال ۷ میشه.

غزاله

منم همین فکر می کردم،بعد از اینکه نتیجه اعتراضم اومد متوجه شدم تا 6.125 رو به پایین و بعد از اون نمره اورال رو به بالا روند میشه

مهتاب طاهری

سلام
من ۲ آذر ایرسافام آیلتس آکادمیک دادم،موضوع رایتینگ تسک ۲ خیلی بیخود بود ولی من با توجه به سوادم مطمئن بودم زیر ۶/۵ نمیشم،جوابم اومد و ۵/۵ شده بودم.اعتراض کردم و نمره ام به ۶ تغییر کرد و خوب باز قابل قبول تره . اگر از خودتون مطمئن هستین حتما اعتراض کنید روی نمرتون

ایمان

سلام به همه دوستان
بنده دو روز پیش امتحان اسپیکینگ آیلتس داشتم. در موسسه ایرسافام شعبه مشهد
متاسفانه اتاقی که مصاحبه در اونجا انجام می شد اتاقی خالی از وسایل بود و هیچ گونه دکوری، پنل دیواری چوبی یا هر نوع وسیله ای که باعث جذب صدا بشه و از اکو شدن صدای اگزمینر جلوگیری کنه در این اتاق وجود نداشت. در نتیجه صدای اگزمینر که اتفاقا خانم مسنی بودن که هم از لحاظ تون صدا و همچنین نوع حرکت لب هاشون هیچ چیز قابل تشخیص و شنیدن نبود.
بارها متوجه سوالاتشون نمیشدم مخصوصا دو سه کلمه ساده ابتدای سوالشون.
در دو مورد هم که تمام سعی ام رو کردم بشنوم نشد، بسیار محترمانه درخواست تکرار سوال رو دادم اینبار با دقت چند برابر همراه با تلاش برای لب خوانی اما باز هم متوجه ابتدای سوال ایشون نشدم که ایشون هم از این دو مورد گذر کردن و از نگاهشون متوجه شدم که بنده رو به عنوان یه فرد بسیار ضعیف در فهم و شنیدن سوال در ذهنشون منظور کردند.
آیا راهی هست که من به این موضوع اعتراض کنم یا یک اقدامی انجام بدم در جهت جلوگیری از تضییع حقم.
پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما
p.s
این موضوع رو بعد از جلسه به منشی موسسه اعلام کردم که در پاسخ فرمودند : “آره، یه چند نفر دیگه هم این موضوع رو گفته بودند”
این رو هم اضافه کنم که این اتفاق در ابتدای جلسه در پارت 1 اتفاق افتاد و باعث تشویش،نگرانی و عصبانیت بنده شد و تاثیر منفی روی سایر بخش ها گذاشت و در پارت 3 که صحبتی دو طرفه بود دوباره همین اتفاقات تکرار شد و متوجه سوالاتشون نشدم و نشنیدم…..

mb.rsn

بله من هم مشهد ایرسافام اسپیکینگ داشتم همین مشکل رو داشتم . اگزمینر خانم شریعتی بودن . رفتار بی ادبانه ، نگاه از بالا ب پایین، و خودشون عامل استرس بچه ها .اصلن سوالاشو نمیشنیدم و اگر دوباره میپرسیدم با عکس العمل ناجوری نامناسبی مواجه میشدم. و اونطور ک من پرس و جو کردم این خانم کلا با همه همین مدلیه. من تعجب کردم که جرا باید همچین ادمایی رو بزارن واسه ازمون اسپیکینگ. بجای ارامش دادن ب بچه ها ک اینهمه زحمت و سختی رو بجون خریدن این رفتار خیلی بده

محمد حسنی

دوستان ک اعتراض زدن برای آیلتس ایمیلی هم از طرف آی دی پی داشتید؟

مهتاب

نه

شیرین

سلام دوستان به نظر شما واقعا فرم ها رو برای استرالیا می فرستن؟

میترا

سلام
من ۷ نوامبر دین و دانش امتحان دادم نمره هام شد : L8, R9, S7, W6.5
اعتراض به رایتینگ زدم و به ۷ تغییر کرد، حدود ۱۷ روز هم جواب اعتراض طول کشید که بیاد.

لعیا

واقعا چجوری این نمره های بالارو میارین.خوشبحالتون

پردیس

سلام
من ۲۶ اکتبر ایرسافام امتحان دادم و با اینکه مطمئن بودم اسپیکینگ‌‌ در حد ۷.۵-۸ و رایتینگ ۷ هستم در کمال ناباوری دیدم هر دواسکیل رو ۶.۵ دادن بهم. برای همین اعتراض زدم و بعد از ۲ هفته، هر دو نمره ش تغییر کرد و ۷ شدن. هرچند همچنان از نمره اسپیکینگ راضی نیستم اما چون نمره مورد نیاز رو گرفتم خیلی خوشحالم که اعتراض زدم و شما هم اگه به عملکردتون مطمئن هستید حتما حتما حتما ریسک اعتراض رو به جون بخرید.
در ضمن پیشنهاد میکنم ایرسافام امتحان ندید، نمره های اسپیکینگ رو خیلی کم میدن، و دوستانم در سنترهای دیگه به مراتب از نمره اسپیکینگشون راضی تر بودن

سارا

سلام دوستان
من ایرسافام امتحان دادم.رایتینگ ۶.۵ شدم و مطمین بودم که خوب نوشتم خیلی ها گفتن اگر اعتراض کنی تاثیر نداره و هفت به کسی نمیدن ولی من ریسک کردم و نمره ام ۷ شد.اگر به خودتون اعتماد دارین و رایتینگ هایی که قبل امتحان می نوشتین نمره خوبی می گرفته حتما اعتراض کنین

آزاده

سلام دوستان من هم آزمون ٢٦ اكتبر اصفهان شركت كردم از قبل استاد زبانم ميگفتن كه اگر با آقاي مطهري باشه امتحان اسپيكينگت قطعا نيم نمره كمتر از نمره ي واقعي خودت خواهي گرفت. من چون نيم نمره كم داشتم كه اورال ٦/٥ بشم به اسپيكينگ اعتراض زدم و نيم نمره بهم اضافه شد. ١٢ روز هم طول كشيد نتيجه بياد. هر كس اصفهان امتحان ميده و با آقاي مطهري آزمون ميده و در نهايت نيم نمره براي اورالش تاثير داره حتما حتما اعتراض بزنه

منیژه

موسسه می گه تا نت وصل نشه نمی تونیم اعتراض ثبت کنیم و کارنامه صادر کنیم براتون، چرا از طریق سفارت پیگیری نمی کنن پس !؟؟؟ آزمون خارجیه پس سفارتشون باید پاسخگو باشه تو این شرایط دیگه…. دوستان اگه وضعیت مشابهی دارن می شه بگید چیکار کردید؟؟؟

مونا

من ایرسافام امتحان دادم.روی نمره اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض زدم که به ترتیب ۶.۵ و ۶ شده بودم و برای تغییر اورالم از ۶.۵ به ۷ یک نمره کم داشتم!
اسپیکبنگ رو مطمین بودم نتیجه تغییر میکنه چون واقعا کم داده بود و من اونقدری ویدئو اسپیکینگ دیده بودم که روی هوا میگفتم هر اسپیکینگی نمرش چنده!
ولی رایتینگ رو خوب نداده بودم و امیدی نداشتم و لحظه آخر تصمیم گرفتم اونم بزنم برا اعتراض.
بعد از هجده روز نتیجه اومد و هر دو اسکیل نیم نمره اضافه شد و اورالم هفت شد.
خیلی خوشحالم که ریسک کردم و اعتراض دادم وگرنه اورال ۶.۵ میموند.
اگر مطمئنید یه اسکیل رو بهتر از نمرتون امتحان دادید حتما اعتراض بزنید و ریسک کنید

تارا

دوستان من ۲۸ سپتامبر عصر دین و دانش آزمون جنرال شرکت کردم و رایتینگم ۶.۵ شد که با اعتراض به ۷ تغییر کرد. امیدوارم همگی موفق باشید

عسل

سلام من برای اسپیکینگ ازمون 14 سپتامبر اعتراض داده بودم جوابش اومد نمره م همونی شد که انتظارشو داشتم.نمیتونم برای همه یه نسخه بپیچم که اعتراض بدید یا نه ولی من هر چی خودمو با افراد دیگه یا نمونه های اینترنتی مقایسه میکردم میدیدم نمره م خیلی کم شده که اعتراض زدم و نتیجه گرفتم.همه تون موفق باشید

حسین

سلام. خیلی خوب شد که به نتیجه رسیدید. من هم برای از 10 اکتبر اعتراض رو ثبت کردم اما هنوز نتیجه نیومده . جواب شما بعد چند روز اومد؟

عسل

ممنون…دقیقا 24 روز…امیدوارم نمره تون بیشتر بشه…

مهرناز

سلام دوستان من عصر دین و دانش امتحان دادم فقط نمره ریدینگم پایین شد.اگر اعتراض بزنم به نظرتون تاثیری داره؟فقط نیم نمره کم دارم

علی

سلام. احتمالش خیلی خیلی کمه که نمره عوض بشه در مورد ریدینگ یا لسنینگ.

Amir

دوستان امکانش هست که بعد از اعتراض نمره کم‌ بشه ؟

علی

خیر

احسان

سلام دوستان.میخواستم بدونم کسی از دوستان هست شیراز امتحان داده و اعتراض کرده باشه و نتیجه گرفته باشه.؟من ۶ مهر دانشگاه زند (آیلتس تهران امتحان دادم) ۳تا اسکیل ۶ شدم و L:6.5 روی R و S اعتراض کردم

شهرزاد

سلام.دوستان نتیجه اعتراض را قبل از ارسال کارنامه کجا میتونم ببینم؟

احسان

سلام.وقت بخیر.دوستان من ۶ مهر ۹۸ امتحان آکادمیک دادم.شیراز دانشگاه زند(آیلتس تهران)
نمره هام همه ۶ و لیستینیگ ۶.۵ میخوام بدونم کسی تجربه اعتراض تو این سنتر و کلا شیراز رو داره؟چون فکر میکنم اسپیکینگ کم دادن.و من با ۵/. نمره بیشتر overall ۶.۵ میگیرم.میخوام اعتراض کنم.ممنون میشم دوستان ج بدن.

مرتضی

من امتحان 26 مرداد دادم.دوهفته بعد اعتراض زدم.26 روز گذشته و هنوز نتیجه اعتراضات نیومده

فاطمه

سلام از کجا بفهمیم درخواست EOR برای idp ارسال شده یا نه؟ چه جوری میشه چک کرد؟

سینا

دقیقا سوال منم هست الان یادم نیست دقیقا چی تیک زدم

بهزاد

سلام دوستان، من در تاریخ اول آگوست در سنتر پروشات امتحان جنرال دادم. نمره رایتینگ من 5.5 شد و بعد از اعتراض نمره به 6.5 افزایش یافت. حدود 12 روز هم طول کشید تا نتیجه اعتراض بیاید.

پریماه

سلام دوستان من تاریخ 17 آگست 2019 امتحان آکادمیک در سنتر ایرسافام دادم و نتیجه ام به این صورت هست L:7 R:6.5 S:7 W:6 که 2 بار قبلا هم امتحان داده بودم و رایتینگ ام 6.5 بوده. به نظرتون فایده ای داره که برای رایتینگ اعتراض بزنم؟ اگر نیم نمره بدن،نمره نهایی ام میشه 7.

سینا انصاری

منم امتحان همونجا دادم. 8.5 8.5 6.5 7.5 شدم. W خیلی کم‌شده نمیدونم اعتراض بزنم نتیجه داره؟

مجيد

در عصر دين و دانش امتحان دادم و رايتينگم رو اعتراض زدم. از 5 رسيد به 5.5

فرزاد

سلام. میخواستم بدونم میشه به idp ایمیل زد که فرم EOR دستشون رسیده یا نه؟
و اینکه لازمه تصویر فرم EOR ی که واسه موسسه ارسال کردیم رو برای idp هم اتچ کنیم؟

فرزاد

سلام
در مرکز ایرسافام امتحان دادم و اعتراض به اسپیکنیگ کردم که از 6 به 6.5 تغییر پیدا کرد

احسان

فقط به اسپیکینگ اعتراض کردید؟دلیل خاصی داشت فقط یه اسکیل اعتراض کردید؟

ماریا

از دوستانی که مرکز عصر دین و دانش آزمون آیلتس دادن و اعتراض زدن، کسی بوده که اعتراضش موثر بوده باشه؟

وحید

نه.بعید میدونم فرستاده باشن

فرشاد

سلام منم آزمونم عصر دين و دانش بود L:7.5 R:7 S:7 W:6.5 كه به رايتينگ اعتراض زدم تاثيري نداشت

نگار

سلام دوستان من اردیبهشت امتحان دادم و w:5.5 R:6 L:7 S:6.5 در مرکز ایرسافام امتحان دادم اعتراض هم کردم برای رایتینگ چون به نیم نمره نیاز داشتم متاسفانه تاثیری نداشت.

راضیه

سلام ده روز پیش نمره آیلتس جنرالم اومد و به این ترتیب بود لیسنینگ ۶،ریدینگ ۶.۵،اسپیکینگ ۶،رایتینگ ۵.۵
با مشورت با مدیر مرکزی که توش امتحان دادم(تهران آیلتس) به نمره فقط رایتینگم اعتراض زدم و بعد از یازده روز جوابش اومد و خداروشکر نیم نمره افزایش رو رایتینگ داشتم و به نتیجه که میخواستم رسیدم.بعد از ۴بار امتحان آیلتس بالاخره این پرونده بسته شد.

محمد

سلام دوستان من از نظرات دوستان خیلی استفاده کردم به همین جهت تجربه خودم رو با شما به اشتراک میزارم شاید برای شما مفید باشه:
من دوبار آیلتس در ایرسافام امتحان دادم بار اول : R:7, W:6, S:6.5, L: 5.5 و اورال 6.5 که متاسفانه در آزمون لیسینینگ ما بخش اول صدا قطع شد و ما چند سوال رو از دست دادیم و هرچه اعتراض کردیم هم فایده نداشت
بار دوم در 13 ژوئن 2019 امتحان دادم که : R:7.5, W:5.5, S:5.5, L: 6.5 و اورال 6.5 که از نمره رایتینگ و اسپکینگ شوکه شدم. تصمیم گرفتم ایندفعه روی نتایج اعتراض بزنم که جواب اعتراض ده روزه اومد و فقط رایتینگم 0.5 نمره افزایش پیدا کرد و اسپکینگم عوض نشد متاسفانه و نمراتم شد : R:7.5, W:6, S:5.5, L: 6.5 و اورال 6.5. در حالی که من فقط اورال 6.5 با باند های بالای 6 نیاز داشتم. متاسفانه احساس میکنم این آزمون استاندارد نیست اسپکینگ بار اول 6.5 ولی بار دوم 5.5 دادن که خیلی با هم متفاوته. (همانطور که میدونید اکثر دانشگاه ها نمره حداقل اورال 6.5 با باندهای بالای 6 رو شرط گذاشتن). (متاسفانه پذیرش مشروطم به دلیل همین 0.5 کم اسپکینگ در استرالیا کنسل شد و دانشگاه هیچ جوره کوتاه نیامد)
امیدوارم تجربه من برای دوستان مفید باشه

احمد

سلام دوست عزیز من هم 3 بار ازمون دادم دقیقا مثل شما و واقعا دفعه سوم نمره رایتینگم منو شوکه کرد حتی با اعتراض هم بالا نرفت.

Sarah

سلام من فقط یه تجربه میگم که بقیه دوستان مثل من و دوستام متضرر نشن.لطفااااااا اگر شیراز هستید،مرکز شیراز امتحان ندید.چون خیلی پایین تر از تواناییتون نمره می دن مخصوصا اگزمینرهای اسپیکینگ.من امتحان شیراز L.8.5 R.8 w6.5 S6.5 شدم ولی واسه بار دوم که شیرازو انتخاب نکردم L.8.5 R.8 W7.5 S.8

ایمان

سلام. من می خواستم شیراز بدم! پس کجا میگید خوب بوده؟

شکوفه

کجا رو انتخاب کردید؟

امیر

تاریخ آزمون 22 June ایرسافام
نتیجه آزمون : تاریخ July 5 نتیجه L:6 W:6 R:7 S:5.5 Overal:6
اعتراض : تاریخ July 6 ، فقط Speaking
تغییر نتیجه آزمون : تاریخ July 16 نتیجه L:6 W:6 R:7 S:6 Overal:6.5

neg

من براي بار دوم 29 جون ايرسافام امتحان دادم. بار اول با اورال 7.5، L=8.5 – R=7.5 – S=7.5 , W=6.5
اما اين بار (W=7.5 , S=7.5, R=8.5 , (L=7.5
بنظرم اين شايعه كه اگر ليسنينگ كم بشي رايتينگت رو عادلانه صحيح ميكنن وگرنه 6.5 ميدن درسته

امیر

سلام.
من JUN 13 2019 امتحان آيلتس رو در موسسه ايرسافام دادم.
متاسفانه رايتينگ شده بودم 5.5.
ولی خیلی به رايتينگم مطمئنم بودم. با سوال از چند نفر و جستجو سایت ها فهمیدم که اعتراض فایده نداره و احتمال زیاد آف تاپيک نوشته بودم. ولی خودم مطمئنم بودم که رايتينگ خوبی نوشته بودم. پس ریسک کردم و اعتراض زدم و خوشبختانه نتیجه اعتراض من اومد و رايتنگم یک نمره تغییر کرد و از 5.5 به 6.5 تبدیل شد و نمره ای که میخواستم رو گرفتم.

این تجربمو گفتم خطاب به کسایی که فکر میکنند رايتينگ خوبی نوشته اند ولی نمره مد نظرشونو نگرفته اند. اگر مطمئن به چیزی که نوشته اید، حتما اعتراض کنید.

آرام

سلام امتحان آکادمیک ukvi رو در تاریخ ۲۲ june دادم .نمره هاL:6/R:7/S:7.5/W:7.با دیدن نمره لیسنینگ شوکه شدم.در آزمون جنرال قبلیم نمره لسینینگ 9 داشتم.امروز اعتراض زدم.آیا تا به حال کسی تجربه تغییر نمره لسنینگ بعد از اعتراض رو داشته.واقعا در شوک هستم .و باور نمیکنم.

neg

من هم همينطور از دو نفر از اساتيد زبان پرسيدم و گفتن چون ليسنينگ براساس كليد تصحيح ميشه و سليقه مصحح توش اثر نداره نمره اش تغيير نميكنه (آيلتس)

ماندانا

سلام خواستم همونطوري كه من استفاده كردم از تجارت بقيه شما هم از تجربه من استفاده كنيد
من ايرسافام ٢٣ مي امتحان دادم نحوه برگذاري ازمون و هدفون و همه شرايط نور و صدا و هوا و ممتحنها منظم بود و راضي بودم ولي رايدينگ ما بسياررررررر سخت بود در حدي كه بخش يك هم كه هميشه اسون و نمره بياره همه گير كرديم توش بهرترتيب نمرات من شد w: 4 R:4.5. S:5.5 L:5
كه به تمام نمراتم اعتراض دادم كه فقط W: 5 شد و يك نمره بالا رفت و هزينه اعتراضمم برگردوندند
ولي در كل امتحان كنبي خيلي سختر از تستهايي بود كه از رو ١٣ كناب تست زده بودم

آروین

سلام.میشه لطفا بفرمایین که چند روزه جواب اعتراض تون اومد؟متشکرم

Sara

من آزمون 14 اوریل 2019 ایرسافام شرکت کردم همه اسکیل ها به جز رایتینگ6 و رایتینگ 4.5 اورال هم 5.5
اعتراض زدم دو روزه نتیجه اش اومدرایتینگ شد 5.5 و اورال 6

فريبا

ببخشيد نتيجه اعتراضتون چند روزه اومد؟

مینا

سلام
دوستان کسی تاحالا تجربه اعتراض روی ریدینگ و لیسنینگ داشته که نتیجه مثبت گرفته باشه و نمرش بالا رفته باشه?
در کل برام سواله اگه این دو اسکیل سلیقه ای نمره داده نمیشه چرا اجازه اعتراض به نمره رو داریم؟
ممنون

بهنام

ممکن هست اشتباه نمره داده باشن. که درصدش خیلی کم هست. برای همین بهتره اعتراض نزنید

سجاد

دوستان من ازمون ۴ می ۲۰۱۹ رو تو مرکز عصر دین و دانش امتحان دادم اورال ام شد بود ۵.۵ اعتراض زدم هیچ کدوم تغییری نکرد به نظر من اعتراض زدن پول دور ریختنه.

علی بنان

روی کدوم اسکیل ها اعتراض زدین؟ نمرتون چند بود تو هر کدوم

Ali Banan

سلام عرض خسته نباشید به همه ی دوستان
من برای امتحان ۲۱ اردیبهشت اعتراض زدم
بر روی اسپیکینگ و رایتینگ
میترسم نفرستند برای استرالیا ، از بچه ها خواهشا هر کی آدرس ایمیل IDP رو می دونه یا ایمیل کنه یا هم اینجا بنویسه ممنون
Banantabriz@gmail.com

Amirhossein

به این آدرس برین https://www.ieltsessentials.com/global/testinformation/contactus/idp-ielts-enquiry-form فرم مخصوص EOR هست اینو پر کنین براتون ایمیل میاد که رسیده دستشون یا نه. قسمت status of EOR رو تیک بزنین. ایمیلشون هم idpieltsaustralia@idp.com هست که میتونین مستقیم میل بزنین بپرسین.
شما کدوم سنتر امتحان دادین؟ ایرسافام؟

Ali banan

Man asr Dino Danesh budam, dafe ghabl ke 6 shodam speaking inbar 5,5 dadan
Eteraz zadam ishala ke 0,5 biad roosh, chon too overall tasir mizare, Alan 5,5 hastam age eteraz mosbat bashe misham 6

محمد

نتیجه اعتراضتون چی شد؟

محمد

نتیجه چی شد

پردیس

سلام. از اونجایی که این گفتمان برای من مفید بود می خوام تجربه خودم رو بگم.
من در تاریخ 27 آوریل 2019 آیلتس پروشات شرکت کردم که نمراتم L=6.5 و بقیه 6 بود. به رایتینگم اعتراض دادم که بعد دو هفته جوابش اومد و به 6.5 تغییر کرد و باعث شد overall از 6 به 6.5 تغییر کنه.
حتمااگه فکر میکنین آزمون بهتری دادین، اعتراض بفرستین.

هستي

در مورد ريدينگ و ليسنينگ من شنيدم تاثيري تداره ، كسي به امتحان ٤ مي اعتراض كرده جوابش اومده باشه؟

سجاد

من اعتراض زده بودم به سه تا از اسکیل ها که متاسفانه جواب منفی بود و هیچ تغییری نکرد

یوزر

سلام.میشه محبت بفرمایین بگین چند روز طول کشید تا اعتراضتون جوابش بیاد؟ممنونم

نازنين

سلام دوستان، كسي تجربه اعتراض به نمره ريدينگ رو داشته؟

احسان

دوستان چرا انقدر در لفافه حرف میزنند؟ سنتر مربوطه؟ موسسه رو نام ببرید نگران چه هستید؟

علی

سلام،
در صورتی که برای روز جلسه آزمون کتبی آدم مریض بشه، چه باید کرد و چه حد مریضی باعث میشه که امکان کنسل کردن آزمون و برگشت وجه یا جابجایی باشه

رضا

سلام
تا حالا برای کسی از دوستان پیش اومده که بعد از مکاتبه با idp متوجه بشن نتیجه اعتراضشون اصلا ارسال نشده؟

صابر

سلام. بله من از دوستان قبلا شنیده بودم که ایمیل زده بودن به خود IDP و پیگیر اعتراض شده بودن و جواب داده بودن اعتراضی به دستشون نرسیده. بنظرم اگر از مدت زمانی که موسسه ای که توش آزمون دادید 21 روز گذشته از زمان ارسال اعتراض، بهشون تلفنی یا حضوری پیگیری کنید از خود موسسه. جواب نگرفتید مستقیم ایمیل بزنید به IDP و پیگیر اعتراضتون باشید.

سینا

سلام
من می خواستم به نتیجه آزمونم اعتراض کنم و دو تا سوال ابتدایی داشتم:
1) باید فرم EOR رو پرینت بگیرم و پر کنم و بعد اسکنش رو برای موسسه بفرستم؟ (من کارنامه رو دریافت نکردم هنوز)
2) برای واریز مبلغ اعتراض باید حتما به بانک برم و فیش پر کنم؟ نمیشه از طریق عابر بانک مبلغ رو به حساب ریخت و رسید رو فرستاد؟

guest

salam
javabe 1 bale
javabe 2 inke proshot kart be kart ro ghabool dare va irsafam dargahe pardakhte interneti dare

ماندانا

من هم مرحله پر كردن فرم و واريز پول رو تو اينترنت كردم و نيازي به پرينت و بانك نيست اينترنتي انحام بدهيد و اينترنتي پرداخت كنيد

رضا

سلام
تا حالا برای کسی از دوستان پیش اومده که بعد از مکاتبه با idp متوجه بشن نتیجه اعتراضشون اصلا اعتراض نشده؟

احمد

سلام
من تاریخ 14 مارچ امتحان دادم در مرکز ایرسافام و نتیجه آزمونم به صورت L7.0 R7.0 S7.0 W5.5 شده است. به نظر خودم نمره رایتینگم به نظر خودم باید بیشتر از این می شده و از دوستان سوال دارم که آیا تاثیری داره اعتراض و اینکه احتمال کاهش نمره وجود داره یا خیر؟

پوریا

احتمال کاهش نمره وجود نداره و اگه مطمئنید که بیشتر باید میگرفتیم ۵۰ درصد احتمال داره بیشتر بدن بهتون

صابر

سلام. اگر مطمئنی حتما بزن. در اعتراض هیچ وقت نمره کم نمیشه. اگر احتمال میدی بالاتری حتما بزن

پوریا

دوستان من ۱۴ مارچ آزمون دادم ۲۰۱۹
نتیجه اومده
S6.5
R5
L5.5
W5.5
که اورال شده ۵ونیم
رایتینگم فکر میکردم حداقل ۶ بشم با اینکه یکی دوتا اشتباه لپی دارم ولی خوب نوشتم درکل
بنظرتون اعتراض بذارم نیم نمره بهم میدن اورال ۶ شم؟

مرتضی

سلام
من ۲ مارچ مرکز ایرسافام شیراز آزمون داشتم و نمرات اسپیکینگ و رایتینگم هر دو ۶.۵ شد که به نظر خودم باید بیشتر میشد.. بنابراین روی هر دو‌ تسک اعتراض گذاشتم ولی نمره م بدون تغییر موند. جالبه که نتیجه اعتراض بعد از فقط یک روز به دستم رسید و این در حالیه که توی برگه eor نوشته شده بین ۳ تا ۲۱ روز طول میکشه!! یه خورده مشکوک به نظر میرسه ولی کاری نمیشه کرد دیگه..

امیرحسین

سلام،
عذر میخوام نتیجه EOR به صورت ایمیل از طرف IDP اومد براتون؟ من هم 2 مارچ ایرسافام شیراز امتحان دادم و اعتراض گذاشتم اما هنوز نتیجه ای واسم نیومده.

مرتضی

نه از طرف ایرسافام شیراز اومد

رز رز

خیلی خیلی مشکوکه، حتما پیگیری کنید، خصوصا چون شما روی دوتا اسکیل اعتراض گذاشتید زمان بیشتر از یک هفته میبره

رامین

منم دقیقا همین مشکل رو دارم بعد از یک روز نتیجه اعتراضم اومده و هیچ تغییری نکرده.ایمیل هم از طرف خود ایرسافام هست.100 درصد مطمئنم که خود ایرسافام جواب داده و داره کلاهبرداری میکنه…میخوام ازشون شکایت کنم.

لیلا

من روی اسپیکینگ درخواست بازبینی داده بودم و امروز از طرف مرکزی که در تهران آزمون داده بودم اطلاع دادن که درخواستم بررسی شده و تغییری ایجاد نشده. از اونجایی که من مطمین هستم آزمون رو خیلی بهتر از نمره ام دادم و نتیجه هم در جایی به صورت کتبی منعکس نشده، از کجا میتونم مطمین شم که اعتراضم واقعا ارسال شده؟ آیا ممکنه که اعتراضات به IDP ارسال نشه؟؟

سارينا

با سلام به دوستان. من لازم ديدم تجربه خودم رو بنويسم. من يك ماه پيش در آزمون آيلتس شركت كردم. نتايج كه اعلام شد از نمره رايتينگم جا خوردم! چون مطمئن بودم كه ساختار، گرامر و كلمات مناسبى را به كار بردم. بنابرين به نمره اين اسكيل اعتراض زدم و ظرف شش روز نتيجه اعلام شد و 1 نمره افزايش پيدا كرد كه روى نمره كل هم تاثير مثبتى داشت و به حد نصاب رسيدم. حتما و حتما اگر از عملكرد خودتون مطمئنيد يا تا حدى فكر مى كنيد خوب نوشتيد اعتراض بزنيد. با سپاس.

میلاد

سلام
من هم اسپیکینگ و هم رایتینگ رو اعتراض زدم و هر دو تغییر کرد. 6 به 7 و 6.5 به 7. وظیفه ی خودم دیدم تجربه ام رو به اشتراک بزارم و 2 مطلب رو فراموش نکنید:
– برای گرفتن نمره ی خوب واقعا باید تلاش کرد
– اگر از عملکردتون مطمئن هستید حتما اعتراض بزنید
ضمنا بنده توی هر دو اسکیل دیگه 9 گرفتم.

شاهین

سلام
تبریک میگم. چقدر زمان برد تا جواب اعتراض شما بیاد؟ و اینکه IDP OR BC ؟
ممنون

میلاد

به نظرتون من هم اعتراض بزنم نمره های من هستش
L8 W6/5 R8/5 S8

علی جهان آراری

واقعا این قدرت تو مهارت های دیگ بعد راتینگ 6.5صدرصد ساختار ایلتس ایرهد داره غیرممکنه این نمره برای شما

حسین

دوستان راهنمایی می فرمایید که از کجا مطمئن باشیم که اعتراضمون برای IDP ارسال شده ؟ من رو اسپیکینگ اعتراض دادم و اصلا مطمئن نیستم که سنتر مربوطه اعتراضم رو اثر داده باشه فکر می کنم که فقط بعد از دو هفته بهم گفتن که نمرت فرقی نکرده و بیا همون کارنامه قبلیت رو ببر. در حالیکه فرم و فیش واریزی اعتراض من هنوز تو همون پوشه تو سنتره و داره خاک می خوره. کسی ایده ای داره ؟ راهی برای فهمیدنش هست ؟

کوروش

سلام. اقا منم خیلی زود نتیجه از طرف ایرسافام اومد که نمره تغییری نکرده! و من مطمئن هستم که …نمره اسپیکینگم 6 نبوده!! چجوری باید پیگیری کرد واقعا ؟؟. ممنون

نگار

باید ایمیل بزنید به IDP

امین

سلام به همه دوستان
من چون خودم از این نظرات استفاده کردم در کنار نظر اساتید برای تصمیم گیری میخوام تجربه خودمو بگم که بقیه هم استفاده کنن:
آزمون 9 فوریه، L7.5 R7.0 S6.5 W5.5
من فکر میکردم اسپیکینگ حداقل 7 و رایتینگ حداقل دیگه 6.5 بشم.
مشورتی که از استادا گرفتم احتمال بین 20 تا 50 درصد واسه موفق بودن اعتراض رو دادن.
در نهایت اعتراض زدم روی تمام اسکیل ها و رایتینگم 0.5 نمره افزایش پیدا کرد که خب خودش برام خیلی مهم بود.
در کل هم 5 روز زمان برد در صورتی که منتظر یه زمان 20 25 روزه بودم.
پیشنهاد میدم دوستانی که واقعا شک دارن اعتراض رو بزنن چون گاهی اوقات حتی این 0.5 نمره ها خیلی چیزا رو تغییر میده. پس اگر خواستید از این و اون مشورت بگیرید ولی هر کسی اگه دوتا ماک داده باشه میدونه واقعا چیزی که نوشته ارزشش در چه حده، پس خودتون بهترین مشاور هستید واسه خودتون. ضمنا زندگی با ریسک پیش میره پس 20% هم بعضی وقتا درصد زیادیه ؛)
موفق باشید

فرزاد

سلام دوستان. چند تا پست پایین تر من یه سوال درباره اعتراض پرسیده بودم. اعتراض را زدم و نتیجه ش اومد. متاسفانه نمره ی من تغییری نکرد. من اسپیکینگ را 6.5 و رایتینگ را 6 گرفتم. از نمره اسپیکینگ خیلی شوکه شدم چون دوستم که خیلی اسپیکینگش از من پایین تر بود 6.5 شده بود و همچنین استادم میگفت که من حداقل 7 را میگیرم. من بعد آزمون اسپیکینگ خیلی خوشحال بودم اما خب نمره ام اون چیزی که میخاستم نشد. یا من آزمون را خیلی بد دادم و خودم خبر ندارم یا اینکه دیگر اگزمینرها زیاد نمره میدند. حقیقتا برای من1.200.000 پول کمی نیست اما بنظر خودم ارزش شا داشت چون اگه اعتراض نمیزدم هی خودما سرزنش میکردم. بنظرم هر کی احتمال زیادی میده که نمره ش کم شده حتما اعتراض بزنه. به پولش هم فکر نکنید چون ایشاا… تا اپلای کردید رفتید اون ور هزاران برابرش را در میارید.
موفق باشید

شاهین

با سلام
بنده 14 فبریه دوبی امتحان دادم.british Council البته. نمره هام اومده: L:8.5 , R:9 , S:8 W:6.5 کسی تجربه اعتراض روی رایتینگ در این حد داشته؟ آیا امکان اضافه کردن نیم نمره روی 6.5 با 5.5 فرق میکنه؟ امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم و اینکه BRITISH COUNCIL کسی امتحان داده جدیدا که اعتراض زده باشه؟ جوابش چه مدت طول کشید که اومد؟
ممنون

شیرین

سلام.
دوستان امروز نتیجه آیلتس 14 فوریه اومد و نتایج من به این صورت شد:
L 8
R 8.5
W 7
S 6.5
میخوام اسپیکینگ رو اعتراض بزنم.
میخوام بدونم کجا اعتراض بررسی میشه؟ خود موسسه دوباره بررسی میکنند یا فرستاده میشه idp؟

Negin

سلام، فرستاده میشه idp

سين

من ازمون ٥ ژانويه ايرسافام دادم
نتايج L8.5
R8
w7
S6.5
و اعتراض گذاشتم براي اسپيك و متاسفانه تغييري نكرد.

الهام

سلام دوستان

کتسی هست که 9 فوریه امتحان داده باشه..

فرزین

نتایج امتحان 9 فوریه من تو ایرسافام
L 8,5
R 8
W 7.5
S 7
و الان که می بینم صحبت های دوستان می خوام اعتراض بزنم

الهام

سلام دوستان
من 9 فوریه در ازمون ایلتس اکادمیک تو مرکز ایرسافام شرکت کردم… دیروز نمرات اعلام شد… در حالیکه من بین 7 یا 6.5 شک داشتم….. نمره کل 5.5 شد…. هیچ کدوم از اسکیل ها حتی نزدیک به محاسبات من نیست… در واقع انگار اصلا کارنامه من نیست…..واقعا غیر طبیعی که بعد پنج ماه خوندن نمره کل 5.5 بشه…. این نمره برای کسی هست که نخونده میره سر ازمون…….. واقعا متحیر موندم……..

مصطفي

من هم دقيقا همين مشكل رو دارم
امروز نتيجه امتحانم اومد
درحالي كه بين ٦.٥تا ٧ شك داشتم نمره من ٥.٥ شد

حسین

سلام
من ۲ فوریه سنتر پروشات آکادمیک داشتم
نمره هام این شدن
R7.5
L7
S6
W5.5

با دیدن رایتینگ حسابی شوکه شدم. احساس میکنم واقعا خوب نوشتم و مستحق ۶.۵ باشم. واسه اسپکینگ هم استرس زیادی داشتم و چند بار مکث کردم ولی کلمات و ساختارهای خوبی به کار بردم. دوستان عزیز به نظرتون چقدر احتمال هست که با اعتراض به این دو اسکیل نمره ها تغییر کنن؟

حسین

من روی لیسنینگ و رایتینگ اعتراض زدم
خوشبختانه ۰.۵ نمره به رایتینگم اضافه شد
ممنون از سایت خوبتون که واسه اعتراض زدن منو راهنمایی کرد

شاهین

سلام
چقدر طول کشید که جواب اعتراض شما اومد؟
ممنون

سارا

سلام دوستان من ٥ ژانويه آزمون آكادميك ايرسافام دادم و برخلاف تصورم نمره رايتينگم ٥.٥ شد. نظرات رو كه اينجا خوندم و طبق توصيه دوستان به نمره رايتينگ و اسپيكينگم اعتراض زدم و امروز جواب اومد كه نمره رايتينگ به ٦ تغيير پيدا كرد. من هم پيشنهادم به دوستان اين هست كه اگر فكر ميكنيد واقعاً نمره تون كمتر از انتظارتون هست اعتراض بزنيد.

فريناز

سلام خداروشكر نمرتون اضافه شد ميشه بپرسم دوستان چه توصيه ايي به شما كرده بودن براي رايتينگ و اسپيكينگ

فرزاد

سلام دوستان . من 19 ژانویه امتحان دادم و متاسفانه بر خلاف تصورم نمره اسپیکینگ من 6.5 شد در حالی که استادم به من میگفت بالا هفت هستم و خودم هم از آزمون اسپیکینگ خیلی راضی بودم. تحقیق کردم دیدم دانشجوهای دیگه ای هم نمره اسپیکینگ شون پایین شده و اصلا راضی نیستند. حالا می خام واسه اسپیکینگ اعتراض بزنم. از طرفی هم نمره رایتینگم هم 6 شد. گفتم شاید بد نباشه یه اعتراض هم واسه رایتینگ بذارم ! بنظر شما اینکارا کنم ؟ بعد اگه از دو تا اعتراض فقط یکیش قبول بشه و نمره ش بالا بره آیا بازهم پول اعتراض را بر میگردونند؟
ممنون

مری

سلام
اگر به یک اسکیل یا هر چهارتا اعتراض بزنید هزینه فرقی نمیکنه، حتی اگر یکی از اسکیلهاتون هم نمره ش تغییر کنه کل هزینه رو برمیگردونن. فقط تفاوتش احتمالا تو مدت زمان پاسخگوییه که طولانی تر میشه… پس به نظرم منطقی تره هر دو رو اعتراض بزنید.
موفق باشید

محمد

سلام .من 15 دسامبر امتحان آکادمیک دادم.بعد از اعلام نتایج به نمره رایتینگ و اسپیکینگم اعتراض دادم و خوشبختانه نمره رایتینگم از 5.5 به 6 و در نتیجه نمره اورالم از 6.5 به 7 تغییر کرد

مهدی

سلام مجدد ، من 5 ژانویه ، پروشات امتحان داده بودم و به رایتینگ و اسپیکینگم اعتراض زدم. امروز جوابم اومد و اسپیکینگ از 6 به 6.5 تغییر کرد .

احسان

میشه بدونم بقیه نمراتتون چند بود؟

فروغ

الان جواب دادن و متاسفانه نمره رایتینگم تغییر نکرد. نکته جالب اینه که بار قبل من ۷ شدم و اینبار مطمئنم بهتر از بار قبل نوشتم و ۶.۵ گرفتم. به نظرم آیلتس واقعا آزمون استانداردی نیست

معین

نیم نمره نمیتونه بگه که غیر استاندارده هستش. این بزرگترین تست دنیاست و یک جامعه اماری مشخص قبل از همه امتحان میدن تا سطح استاندارد سنجیده بشه. و خب نیم نمره هم تغییر داره. یک بار ممکنه یک موضوع برای یک نفر پر از ایده باشه و لی دفعه بعدی موضوع دیگه بیاد و مثل قبلی جواب نده و خب نمره میاد پایین. اما تصحیح رایتنیگ واقعا سخت شده. به طرز عجیبی! به هر حال تا حد کمی با شما موافقم

وحید

ببخشید برای جواب اعتراض براتون ایمیل مکتوب فرستادن یا اس ام اس اومد یا شفاهی؟

فروغ

سلام من همونطور که گفتم ۲۴ ژانویه اعتراضم برای idp ارسال شد. ولی تا امروز جوابی از ایرسافام دریافت نکردم دیروز به idp ایمیل زدم و امروز idp به من ایمیل زد که اعتراض شما بررسی شده و نتیجه به سنتر اعلام شده و شما برای دریافت نتیجه یا حضورا مراجعه کنید یا تماس بگیرین. من تماس گرفتم با ایرسافام که متاسفانه خیلی بد برخورد کردن زمانی که گفتم idp به من جواب داده و میگفتن شما متوجه نشدی اتوریپلای بوده و idp جواب نمیده، واسشون ایمیل رو فوروارد کردم بعدا دوباره تماس گرفتم و دوباره با لحن بدتری گفتن ما تا شنبه پیگیری میکنیم. من گفتم شنبه هم استرالیا و هم ایران این هفته تعطیله و وقتی میگه فرستاده شما چطور نمیتونید به من جواب بدید.
به نظرم این اتفاق و روند پیگیری بی مسئولیتی ایرسافام رو میرسونه. من دوباره به idp ایمیل زدم. امیدوارم من نتیجه مطلوب رو بگیرم از این اعتراض. مطمئنا من دفعه بعد به هیچ عنوان ایرسافام رو انتخاب نمیکنم.

مری

برای من هم دقیقا همین اتفاق افتاده… idp میگه فرستادیم جواب رو ایرسافام میگه نفرستادن!!! اصلا براشون مهم نیست که چطوری دارن با روان و آینده یک نفر بازی میکنن… واقعا متاسفم برای ایرسافام با این حجم از بی مسئولیتی!

شادمهر

بدون شک ایرسافام بدترین موسسه ی آیلتس ایرانه. از نوع پاسخگویی تلفنی تا نمره دهی اسپیکینگ و بی نظمی موسسه. افتضاحه واقعا.

سمیرا

سلام، دوستان من اعتراض کردم حدود دو هفته برلی جواب طول کشید و هم رایتینگ و هم اسپیکینگ م نیم نمره افزایش داشت و هزینه اعتراض هم به حسابم برگردوندن.من تهران آیلتس امتحان داده بودم. پیشنهاد میدم اگر شک داريد که نمره تون درست باشه، حتما اعتراض انجام بدین

محمد

باعرض سلام مجدد.
میخواستم تجربیات خودم را در اختیار شما بزارم و امیدوارم که مفید باشه.

من 5 ژانویه امتحان دادم(جنرال). نمرات به ترتیب لستنینگ 8.5. ریدینگ 7.5. اسپیکینگ 7 و رایتینگ در عین ناباوری 5.5 که ترغیب شدم به اعتراض زدن بر روی اسکیل رایتینگ و به امید اینکه اضافه بشه. ابتدا جا داره روال اعتراض را توضیح بدم و نکاتشو برای شما به اشتراک بزارم.

1. فقط و فقط روی اسکیل اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض بزنید بخاطر اینکه این دو اسکیل سلیقه ای تصحیح میشود.
2. اگر حتی 1 درصد هم شک دارید اعتراض بزنید و شانس خودتان را امتحان کنید ولو اینکه اصلا اضافه نشه.
3. اگر روی دوتا اسکیل اعتراض بزنید مدت زمان جواب گرفتن شما دیرتر خواهد شد و حداقل 15 روز زمان میبره بر طبق تجربه و خواندن کامنت دیگران.
4. من روی اسکیل رایتینگ اعتراض زدم و تقریبا 13 روز بعد هم جواب را دریافت کردم.
5. برای متوجه شدن اینکه اعتراض شما رسیده یا خیر به آدرس ایمیل idpieltsaustralia@idp.com میتونید ایمیل بزنید که اصولا موسسات میفرستند و جای نگرانی نیست. ولی 4یا 5 روز بعد از اینکه موسسه فرستاد ایمیل بزنید به IDP.
6. زندگی پر از ریسک و بالا و پایین هست پس بنظر من اعتراض بزنید که خیال خودتون راحت بشه و بدونید واقعا کجای کار اشتباه رفتید. چون باتوجه به جواب اعتراض خودم خیلی از اساتید فرمودند مشکل نمره رایتینگ من شاید بخاطر این بوده که سوال را درست متوجه نشدم یا اینکه اشتباها جواب داده ام.

در پایان باید خدمت شما دوستان بگم که متاسفانه نمره رایتینگ من اضافه نشد و باید راه امتحان دادن را ادامه بدیم. قشنگی زندگی به همه این مشکلات و استرس ها هست پس نا امید نباید شد و ادامه باید داد.

برای همه عزیزان هم که اضافه شده تبریک میگم

امیدوارم سوالات دوستان در توضیحاتم داده شده باشه.

فرزاد

سلام
من 15 دسامبر امتحان دادم w5 s5.5 L6 R5.5 و اورال 5.5 شد كه به نظرم پايين بود و اعتراض زدم بعد از دو هفته جواب اومد و اسپيكينگ به 6.5 و رايتينگ به 6 تغيير كرد و اوورال هم 6 شد . به نظرم رو اين دو اسكيل خيلي به اگزمينر ها بستگي داره و سليقه اي عمل مي كنن اگه يه خورده هم فك مي كنيد كم شديد اعتراض بزنيد و بعد از اينكه ايميل تاييد از ايرسافم گرفتيد نيازي به پيگيري نيس و بستگي به اينكه چند اسكيل اعتراض زده باشد طول مي كشه مثلا من دو تا اسكيل رو اعتراض زدم 15 روز طول كشيد جوابش اومد. چون خودم خيلي مي اومدم اينجا كامنت مي خوندم خواستم تجربياتمو به اشتراك بزارم
موفق باشيد

مری

سلام دوستان
کسی میدونه ایرسافام چطوری اطلاع میده که اعتراض آدم رو ثبت کرده؟
توی متن ایمیلی که میفرسته چی مینوسه دقیقا؟
و اینکه چطوری میشه فهمید واقعا اعتراض رو ثبت کرده یا نه؟

فروغ

سلام واسه من اینو فرستاد
Dear Candidate,

Irsafam test center has sent your EOR to the IELTS organization on.
Upon receiving their response, you will be notified accordingly.

Thank you for your patience.

Best regards,
Irsafam

مری

مرسی فروغ جان از راهنماییتون، شما خودتون به IDP هم ایمیل زدید؟ (اگر زدید میشه دقیقا بگید چی پرسیدید؟) و یه سوال دیگه هم اینکه چقدر طول کشید تا جوابتون اومد؟ همون موقعی که IDP جواب میده ایرسافام میفرسته یا اینکه اون رو هم کلی طول میده؟
واااای من خیلییییییییییی استرس دارم:( چقدر کلا پروسه ی استرس زاییه!!! اون از قبل امتحان، روز امتحان، اون سیزده روز و الانم که اعتراض!!!

فروغ

من دیروز به idp ایمیل زدم امروز بهم جواب داد. اسکن فرم اعتراض و کارنامه رو فرستادم و پرسیدم آیا اعتراض من از طرف سنترم سابمیت شده.

لیلا

آیا پاسخی دریافت کردین؟ من هم روی اسپیکینگ درخواست بازبینی داده بودم و امروز از طرف مرکزی که در تهران آزمون داده بودم اطلاع دادن که تغییری ایجاد نشده. از کجا میتونم مطمین شم که اعتراضم ارسال شده؟

صابر

سلام. من هم خواستم نتیجه اعتراضی که زدم رو با دوستان در میان بذارم. من آزمون 5 ژانویه آکادمیک توی ایرسافام دادم. اسپیکینگ در کمال ناباوری 5.5 شدم. باقی نمره هام L7 R6 W6 شدم. من اعتراض زدم. از موسسه ایرسافام بهم پیام دادن که 21 ژانویه اعتراض رفته برای IDP. امروز 2 فبریه از موسسه پیام اومد که نتیجه اعتراضت اومده و نیم نمره به اسپیکینگم اضافه شده. خواستم به دوستان بگم 3 نکته رو حتما در نظر بگیرن. اول اینکه سعی کنید اگر فقط روی یک مورد از اسکیل هاتون شک دارید، روی همون مورد هم اعتراض بزنید و نیاز نیست چند تا بزنید. چون این باعث میشه زودتر جواب اعتراضتون بیاد. دوم اینکه روی اسپیکینگ و رایتینگ که به شدت به نظر اکزماینر بستگی دارد شانس بالارفتن اعتراضتون خیلی بالاست و باقی اسکیل ها پایین هستش. سوم اینکه اگر فکر میکنید حتی به مقدار کم هم که میتونست نمرتون بالاتر باشه حتما اعتراض کنید. بچه هایی هم که آزمون ندادن دقت کنن که در انتخاب موسسه خیلی دقت کنن. نمره اسپیکینگ خصوصا، خیلی به موسسه که امتحان میدید بستگی داره. خیلی زیاد. دوستان اگر سوالی دارن من تا جایی که بتونم جواب میدم. چون خودم این مدت خیلی میومدم اینجا و نظرات رو میخوندم. ممنون از موسسه آفرینش.

بهزاد

سلام صابر جان-تبریک میگم…من هم 21 ژانویه اعتراض زدم برای رایتینگ و اسپیکینگ ولی هنوز جوابم نیومده، به نظر شما لازم هست به IDP هم ای میل بزنم و پیگیری کنم؟

صابر

سلام. ممنونم. ببین 21 ژانویه فرم رو به سنتری که آزمون دادی فرستادی یا 21 ام اعتراضت ارسال شده به IDP؟ این تاریخ ها فرق میکنه. چون رایتینگ و اسپیکینگ بوده، زمانش بیشتر طول میکشه. بنظرم اواسط هفته ایمیل بزن به سنتری که آزمون دادی و پیگیری کن. اگر جواب نگرفتی به خودIDP ایمیل بزن و ببین درخواستت در چه مرحله ای هستش. فکر کنم ایمیلش این هست: idpieltsaustralia@idp.com حالا بازم خودت سرچ کن. واقعا اگر مطمئنی بالاتر میشدی و کم دادن قطعا نمرت بالاتر میره. امیدوارم نتیجه بگیری

مری

سلام
تبریک میگم، میشه دقیقا بگید ایرسافام چه متنی رو براتون ارسال کرد مبنی بر اینکه اعتراضتون ثبت شده؟ و اینکه چند روز بعد اعتراضتون رو فرستاد به IDP؟ چطوری مطمئن شدید حتما فرستاده بهشون؟ و سوال آخر اینکه جواب رو IDP براتون فرستاد یا خود ایرسافام؟
ممنونم از راهنماییتون

هدي

سلام، من نمره رايتينكم ٦.٥و اسپيكينگ ٦ شدم. اسپيكينگ در كل خوب ندادم ولي انتظار ٦ هم نداشتم.فكر مي كردم بيشتر شم. به نظرتون اعتراض بدم؟ البته رايتينگ هم فكر مي كردم كمتر بگيرم. با اين اوصاف اعتراض روي اسپيكينگ نتيجه مي ده؟

armaghan naeimi

سلام ببخشید برای هر اسکیل که اعتراض میزنیم باید جدا هزینه پرداخت کنیم؟

فروغ

سلام من ۵ ژانویه آزمون جنرال شرکت کردم که نمره هام L8 S8 R7.5 W6.5 . قبلش هم 1 نوامبر شرکت کردم که L8 S8 R6.5 W7 شدم. با خوندن مطالب اینجا به رایتینگم اعتراض زدم و ۲۴ ژانویه ایرسافام اعلام کرد که اعتراضم رو سابمیت کرده، ولی هنوز خبری از جواب نیست. دوستانی که ۵ ژانویه آزمون دادین چه تاریخی اعتراضتون ارسال شد به idp؟

مهدی

سلام، من همون تاریخ امتحان جنرال دادم و 22 ژانویه اعتراض زدم و هنوز خبری نیست. میخواستم به idp ایمیل بزنم و مطمئن بشم اعتراضم سابمیت شده ولی آدرس ایمیلش رو هرچی تو سایت می گردم پیدا نمی کنم

فروغ

منم خیلی سرچ کردم ولی نبود من از طریق سایت idpielts.me بهشون ایمیل زدم که سریعا جواب دادن و گفتن طی سه روز کاری پیگیری میکنیم و ایمیلم رو به ایرسافام ارجاع داده بودن و ایرسافام دوباره به من ایمیل زد که ما تاریخ ۲۴ ژانویه سابمیت کردیم و به idp هم cc زده بود.

مهدی

ممنون بابت جوابتون. فقط موضوع اینه که تو سایت idpielts.me هم تو قسمت contact باز باید کشور و سنتر رو انتخاب کنیم و به نظر میاد که بازم ایمیل برای خود سنتر میره . جوابی که به شما داده شد از چه آدرس ایمیلی بود؟

فروغ

بله همینطوره خود سایت آیلتس اتوریپلای زد، ولی چون ایرسافام یه رونوشت به idp زده بود من خیالم تا حدودی راحت شد که ارسال کردن. من به آدرس idpieltsaustalia@idp.com هم امروز نامه زدم که اتوریپلای جواب داد که به سنتر خودتون نامه بزنین و پیگیری کنید.

مری

فروغ جان دقیقا چه متنی برای idp فرستادید؟

فروغ

من واسشون نوشتم که در چه تاریخی آزمون شرکت کردم نام و نام خانوادگی و شماره داوطلبی به همراه اسکن مدرکم و اسکن نامه اعتراض رو براشون ارسال کردم. ولی با همه این پیگیری ها هنوز خبری از نتیجه نیست و انتظار کلافم کرده. امیدوارم همه نتیجه مطلوبی از اعتراضشون بگیرن

مری

مرسی عزیزم از جوابت، انتظار وحشتناکیه، موافقم! امیدوارم زودتر نتیجه بیاد و خبر خوشحالی رو بدی، نمره هات خیلی عالی شده، آفرین بهت:) اگزمینر اسپیکینگت کی بود فروغ جان؟

فروغ

ممنونم از لطفت. من ایرسافام شیراز آزمون دادم آقای ریاستی. همینطور شما

محمد

21 ژانویه

صبا

سلام. نوامبر 2018 آزمون جنرال خارج از ایران امتحان دادم.
L:9 R:8.5 S:7 W:6.5
برای رایتینگ و اسپیکینگ اعتراض زدم هیچ کدوم تغییری نکرد. (British council)
مجدد ۵ ژانویه 2018 ایران آزمون جنرال دادم.(IDP)
L:8.5 R:8.5 S:8 W:6.5
فکر می کنم دوباره به رایتینگ اعتراض بدم.

صبا

من به رایتینگم اعتراض دادم و نتیجه حدودا ۵ روزه اومد اما متاسفانه نمره تغییری نکرد.

نگار

معمولا 6.5 رو خیلی سخت تغییر میدن نسبت به 5.5

مهدی

سلام
دوستانی که اعتراض زدن و جواب اعتراضشون اومده، آیا به خود IDP هم بابت پیگیری ایمیل زدین و اگر ایمیل زدین لطفا بفرمایید به چه آدرسی. هرچی تو سایت می گردم آدرس ایمیل نداره

پریناز

شما می توانید به آدرس idpieltsaustralia@idp.com ایمیل بزنید.

روری

سلام، 15 دسامبر 2018 خارج از ایران امتحان دادم. L8, R8.5, W 6.5, S9
مثل خیلی ها نمره رایتینگ به شدت شوکه ام کرد و درخواست تصحیح مجدد کردم. اما متاسفانه تغییری نکرد.

محمد

سلام بر دوستان
من آزمون 5 ژانویه آکادمیک امتحان دادم، L7, R7, S6, W5.5 که همون روز فقط روی نمره ی رایتینگ اعتراض زدم (باید اورالم 6/5 باشه و هیچ اسکیل زیر 6 نداشته باشم) و چون اومدم اینجا و از تجربیات نفرات قبل خیلی استفاده کردم، خواستم منم تجربمو به اشتراک بزارم. خوشبختانه بعد از دقیقا یک هفته جواب اعتراضم اومد و نمره ی رایتینگم به 6 افزایش پیدا کرد که کارمو راه انداخت. به نظرم اگه یکم خوب نوشته باشید 5/5 به 6 رو افزایش میدن ولی 6/5 به 7 رو فکر کنم سخت افزایش بدن و شانس خیلی کمتر باشه. اگه 5/5 شدید نترسید و اعتراض بزنید.
من برای تسک دو تقریبا نزدیک 300 لغت نوشتم و گرامرای پیچیده هم استفاده کردم ولی چون تسک 1 خیلی به نظرم سخت بود دیگه فرصت نکردم برگردم و انشامو چک کنم و احتمالا غلط املایی یا گرامری داشته باشم. ولی تسک 1 متاسفانه مقایسه ی دو تیکه سنگ بود که شباهت یا تفاوت چندانی باهم نداشتن و سخت میشد 150 لغت برای مقایسشون نوشت و فکر کنم حدود 140 لغت نوشتم که طبیعتا نمره منفی خوردم.
این تجربه ی من بود از رایتینگ و نمرش، امیدوارم شما هم به نمره ی دلخواهتون دست پیدا کنید.

محمد

منم دقیقا مثل شما هستم و نمره هام مشابه هست مشکل رو با تسک یک هم همینطوری داشتم ولی تسک دو رو به نظر خودم خیلی خوب نوشتم روی رایتینگ و اسپیکینگ همون روز اعتراض زدم ولی هنوز جوابش نیومده بی صبرانه منتظرم ممنون از اشتراک گذاری شما یکم بهم قوت قلب داد. محمد جان از روزی که ارسال کردی فرم رو یک هفته طول کشید یا از روزی که اونا فرستادن؟

مهدی

سلام، به خود IDP هم برای پیگیری ایمیل زدین؟

محمد

نه باید بزنیم ؟ به چه ایمیلی ؟ چی بگیم ؟

نگار

نه اصلا این ملاک نیست نمره من S:6.5 w:5.5 R:6 L:7 نیم نمره میخواستم برای رایتینگ و اعتراض هم کردم هیچ تاثیری نداشت نمیدونم ملاکشون چیه

محمد

سلام
امتحان 5 ژانویه امتحان دادم لیستنینگ 8.5. ریدینگ 7.5. اسپیکینگ 7 ولی متاسفانه و در کمال نامردی رایتینگم شد 5.5 که اصلا فکرشو نمیکردم. در بدترین حالت باید 6.5 میشدم. اعتراض زدم و مطمئنم اشتباه رخ داده و باید بالاتر از این حرفا بشه. منتظر جواب هستم

پریناز

شما کدام سنتر امتحان دادین؟
من آزمون آکادمیک در سنتر پروشات امتحان دادم.
میخوام بدونم سوال ها در یک روز تمام سنترها یکی هست یا خیر.
سوال پارت اول لیسنینگ رزرو کردن بلیط بود که اتفاقا سوال اولش یه شماره تلفن 10 رقمی بود.
بخش اول ریدینگ مربوط به پیدایش تصویر متحرک و در ادامه سینما بود
بخش دوم مربوط به جنگل شناسی و بخش سوم هم مربوط به داستان نویسی بود.
بخش اول رایتینگ مقایسه دو تا سنگ بود و بخش دوم مربوط به غذا بود.
در ضمن جواب اعتراض تون رو هم لطفا به اشتراک بذارید.

علیرضا

سلام
من عصر دین و دانش مشهد ٥ ژانویه ازمون دادم و دقیقا سوالات همین هایی بود که شما گفتین

محمد

سلام مجدد
من جنرال در عصر و دين دانش تهران بودم

هنوز جواب اعتراض نيومده. به محض دريافت حتما خواهم گذاشت

زينب

سلااااام دوستان
واي باورم نميشه رايتينگم از ٥.٥ به ٦.٥ افزايش پيدا كرد
از سايت افرينش واقعا ممنونم كه اين آگاهي رو به من داد كه اعتراض كنم
براي همه ارزوي موفقيت دارم

بهزاد

تبریک میگم. من هم اعتراض زدم ببینیم نتیجه چی میشه نیم نمره رو میدن. چقدر طول کشید تا جواب بدن؟ لازم هست به IDP هم ای میل بزنم؟

محمد

تبریک میگم. من هم نمره رایتینگ شمارا گرفتم درصورتیکه نمرات دیگه بالا بود. شما چقرد فکر میکردید بیاد بالا؟ و اینکه چند روز طول کشید تا نمرتون بیاد؟

فربد

سلام،ازمون ۱۵ دسامبر،روی اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض زدم چون مطمئن بودم اشتباهی رخ داده،و بعد از ۱۵ روز،دیروز نیم نمره حیاتی به رایتینگم و اورالم اضافه شد،دوستان اگر مطمئن هستید که حقتون بیشتر بوده اعتراض بزنید،کامنت دوستان در این پیج به من کمک کرد که برای اعتراض کردن بتونم تصمیم بگیرم،ارزوی موفقیت برای همه

زينب

منم دلو زدم به دريا به رايتينگ ٥.٥ م اعتراض زدم، نيم نمره بدن اورالم هفت ميشه…دارم از انتظار و استرس از بين ميرم ديگه… رايتينگتون رو در سطح عالي نوشته بوديد؟ ماك چند ميشد نمره تون؟

فربد

اگر واقعا کم داده باشند ،اضافه خواهد شد،چون اینو میدونم که بی دلیل و الکی نمره ای اضافه نمیکنند،امیدوارم که نتیجه ای که میخواهید رو بگیرید،و اینکه من تا حالا در ازمون ماک شرکت نکرده ام،اما رایتینگ هام در حد خوبی بود،و نمره رایتینگ ایلتس من ۷ شد

بهزاد

سلام
من هم 5 ژانویه امتحان دادم سه اسکیلم 6.5 بود و فقط رایتینگم 5.5 شد من هم دارم به اعتراض فکر میکنم فقط هم می خوام رایتینگ 6 بشه. به نظر شما اعتراض کنم؟ بهتر هست فقط رایتینگ رو اعتراض کنم و یا اسپیکینگ و رایتینگ با هم؟

فربد

اسپیکینگ و رایتینگ رو با هم اعتراض بزن،ولی رایتینگ احتمال نتیجش بیشتر هست

بهزاد

خیلی ممنون از شما

زينب

سلام
من ٥ ژانويه امتحان دادم سه اسكليم ٧ و فقط رايتينگم ٥.٥ شد☹️ دارم به اعتراض فكر ميكنم ولي اگه نشه هم پولم هدر رفته هم زمانم

مرجان

١ دسامبر ايرسافام ازمون دادم ، رايتينگ ٥.٥ و اسپيكينگ ٦.٥ شدم . اعتراض كردم رايتينگم شد ٦ و اسپيكينگ ٧ به نظرم اگر مطمئن هستيد نمره اتون اشتباه حتما اعتراض بديد . ارزوي موفقيت براي همتون دارم

الناز

وقتی روی رایتینگ اعتراض بزاریم رایتینگ به دوباره توی IDP تصحیح میشه یا توی همون مرکزی که امتحان دادیم؟

لیلا

سلام من یک دسامبر امتحان دادم رایتینگ ۵,۵شده بودم اعتراض زدم و امروز جواب اومد ۶شدم اوورالم هم ۷شد واقعا خوشحال شدم امیدوارم هرکس اعتراض داره اعتراضش قبول بشه من از سایت آفرینش واقعا ممنونم بابت مطالب خوبشون همین طور کانال های تلگرامشون واقعا خیلی به من کمک کرد

علی

سلام
چند روز طول کشید که نتیجه اعتراض اومد؟

لیلا

کمتر از یک هفته البته فقط رو رایتینگ اعتراض زدم

سارا

بعد از چند روز جوابتون اومد چون من هم اعتراض دادم اما هنوز پاسخي نيومده

رسول

سلام.
منم ۱۷ دسامبر اعتراض زدم اما هنوز جواب ندادن

بهنام

سلام
من 27 اکتبر آزمون جنرال داده بودم. S:7, L:8, R:9, W:6.5
به نمره رایتینگ اعتراض کردم. بعد از 41 روز جواب دادن و متاسفانه افزایشی نداشت.

سحر

سلام نتایج آزمون 10 نوامبر 2018 آکادمیک برای من به این صورت بود که لیسنسنگ 8 شدم، اسپیکینگ 7 و رایتینگ 6 و نهایتا ریدینگ 5.5
حدود 10 روز پیش اعتراض زدم به 3 تا اسکیلم بعد از یه هفته جوابش اومده بود به ایمیلم از طرف ایرسافام که البته من متوجه نشدم به خاطر این که رفته بود تو ایمیلای اسپم.. عجیب به نظر میرسه! این اولین باری که من بعد از 3 بار آیلتس دادن ایمیل اسپم دریافت کنم. واقعا ایلتس امتحان ناجوانمردانه ای و بدتر از اون اگزمینر ایرانی که اسپیکینگم رو عالی دادم نمره رو تغییر نداد که حداقل پولم برگرده…دفعه پیش حدود یک سال پیش امتحان دادم 7 شدم اسپیکینگ بعد 8 ماه بعد دوباره کار کردم روی اسپیکینگم دوباره همون 7 شدم واقعا ناجوانمردانه بود!

کژال

واقعا اگزمینر ایرسافام ادم های … هستند من دو ماه پیش بدون هیچ امادگی ماک دادم و 6 شدم برای امتجان اسپیکینگ اصلا برای CUE CARD ها به من برای آمادگی در حد 30 ثانیه وقت داد و برای گفتن در حد یک دقیقه. خیلی از سوال ها رو کار کرده بودم و با کمال تعجب 6 شدم. نمی دونم اعتراض بدم یا نه

Lnazz

سلام دوستان. متأسفانه نمرات من بدون تغییر باقی موندند.

محمود

سلام دوستان من آکادمیک 10 نوامبر امتحان دادم w5.5 R6.5 S6.5 L6 و همیشه توی ماک ها رایتینگ 6 به بالا بودم به نظرتون اعتراض بزنم؟ و با توجه به اینکه مبلغش فرقی نمیکنه فقط برای رایتینگ بزنم یا هم رایتینگ هم اسپیکینگ؟

یوزر

سلام دوستان، من در تاریخ 27 نوامبر 2018 آزمون آیلتس دادم، نتایج : R:8L:7.5S:6.5W:6
از نتایج رایتینگ و اسپیکینگم به شدت ناراضی بودم. با خوندن کامنتای اینجا امیدوار به اعتراض شدم و خوشبختانه به دو موردی که اعتراض داشتم اعتراض کردم و رایتینگم 6.5 شد.
پیشنهادم اینه، دوستانی که تقریبا فکر میکنن رایتینگ باید بالاتر میشدن، اعتراض بزنن.

محمود

تاریخ امتحان رو اشتباه وارد کردین گویا!!!!

Lnazz

سلام. من در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸ آزمون دادم و امروز نتایج از طریق اس ام اس برام ارسال شد که به این ترتیبه:
L:8.5, R:9, W:6.5, S:7.5
من از آزمون که اومدم بیرون از قسمت رایتینگ بیشتر از همه راضی بودم. باورم نمی‌شه که انقد رایتینگ رو بهم کم دادن. الان نمی‌دونم که باید اعتراض بزنم یا نه. کسی هست که همزمان با من امتحان داده باشه و همین مشکل رو داشته باشه.
من برای اپلای یه سری دانشگاه‌ها باید همه skill هام کمتر از 7 نباشه. با اینکه overall هشت شدم اصلا خوشحال نیستم و نمی‌دونم باید چیکار بکنم.

احسان

من هم دقیقا همین مشکل رو دارم و نمیدونم چکار باید بکنم! کلا به نظر میرسه تعمدا و به دلایل بیزنسی نمرات رایتینگ پایین داده میشه!

Lnazz

واقعا فقط می‌شه متاسف بود. به صورت کاملا عمدی کاری می‌‌کنن که یا مجبور باشی اعتراض بزنی و هزینه ای رو پرداخت کنی یا اینکه به صورت کلی یکبار دیگه در آزمون شرکت کنی.

رضا

من برای اینکه بتونم each skill 7 بشم، 7 بار آزمون دادم و توی 6 بار قبلی فقط رایتینگ رو زیر 7 میشدم. حتی 2 بار هم اعتراض زدم اما بی نتیجه بود!

OMID

سلام
من دکتری اموزش زبان انگلیسی دارم و ۱۲ سال مشغول تدریس دوره های امادگی ازمون ایلتس هستم
سال ۲۰۱۰ ازمون اکادمیک دادم و در رایتینگ نمره ۸ کسب کردم.
در ازمون جنرال ۱۰ نوامبر برای اکسپرس اینتری شرکت کردم
کاملا هم به این موضوع واقف بودم که رایتینگ رو کم میدن چون شاگردام همشون با این مشکل روبرو شدن. من LISTENING VA READING رو ۹ گرفتم SPEAKING رو هم یک خانم چادری در ایرسافام از من امتحان گرفت که خودش به زور intermediate بود به من داد 7.5 و رایتینگ در کمال نا با وری ۶.۵. اعتراض زدم. من ۱۳ مقاله در جورنال های معتبر دنیا دارم رساله دکتری من به زبان انگلیسی بوده چطور ممکنه یک مقاله مزحک رو من نتونم بنویسم. من روزانه بیش از ۱۰ ایمیل مینویسم بعد از پس یک نامه مسخره بر نمیام؟؟؟!!!!!!!
واقعا واسه ایلتس متاسفم

Lnazz

من به خود IDP استرالیا ایمیل زدم. گفتن که از طریق پروسه EOR هستش که به دست اونها می‌رسه برای بررسی. من هنوز اعتراض نزدم ولی فک می‌کنم این کار رو بکنم. شما روی چه آیتم‌هایی اعتراض زدین؟ اسپیکینگ و رایتینگ؟

مليكا

سلام منم هم زمان با شما امتحان دادم و شايد اعتراض بزنم البته نمره هاي شما در مجموع خيلي خوبه مي تونم بپرسم چه طوري خوندين يا اينكه چه كلاسي رفتين

Lnazz

سلام ملیکای عزیز. حقیقتش من حدود یک هفته قبل از آزمون self study کردم فقط. اما خب رشته‌ی دانشگاهیم زبان و ادبیات انگیسی هستش. کلاس هم نرفتم حقیقتش. همون کتابهای Cambridge رو خوندم یه سری قسمتاش رو.
امیدوارم واقعا 90 درصد اعتراض ها با افزایش نمره همراه باشه.

مليكا

باضافه اينكه من از يكي كه معلم خصوصي ايلتس هس شنيدم ٩٠٪؜ اعتراض زدن نمرشون زياد شده

ليلا

خدا كنه اينجور باشه …منم يك دسامبر امتحان دادم فقط نيم نمره رايتينگ نياز دارم

kami

ببخشید شما جواب اعتراضتون اومد؟منم نیم نمره میخوام

رضا

من دوبار اعتراض کردم روی نمره رایتینگ. هر دوبار 6.5 بود و بقیه اسکیلها بالاتر از 7. متأسفانه هر دوبار نمره ام بدون تغییر موند.

مهران

من اسپیکینگ و رایتینگ ایرسافام رو اعتراض زدم
که اسپیکینگم از 6.5 به 7 تغییر کرد و باعث شد اورالم هم از 6.5 به 7 تغییر کنه .
پیشنهاد میکنم اگه فکر میکنید توی این 2 تا مهارت نمره ی کمی بهتون دادن حتما اعتراض بزنید مخصوصا اسپیکینگ .

نیکو

ببخشید هزینه ی اعتراض چقدر بود؟یک میلیون و دویست شده؟

آفرینش

سلام و احترام بله در حال حاضر ۱۲۰۶۰۰۰ تومان

محبوبه

ببخشید زمانی که اسپکینگتون نمرش عوض شد ، پولی که برای اعتراضش پرداخته بودید برگشت داده شد؟

کژال

امکانش هست بعد اعتراض نمره کمتر شه؟

علی

سلام من آزمون ۱۳ اکتبر ۲۰۱۸ جنرال شرکت کردم نمراتم R9, L8.5 ,S7.5 , W6 از رایتینگم خیلی شوکه شدم اصلا انتظار این نمره رو نداشتم با توجه به اینکه رایتینگ ۱ نمره کم دارم به نظرتون با اعتراض رایتینگ تا یک نمره ممکنه افزایش پیدا کنه؟
آخه دیگه نمیدونم چطوری باید بنویسم که ۷ بگیرم!!!
(در ضمن من قبل از اون ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ هم آزمون شرکت کرده بودم رایتینگم ۶٫۵ بود انتظار داشتم این دفعه بهتر بشم نه بدتر چون سطح زبانم هم خوب هست.)

علی

جواب اعتراض اومد و متاسفانه نمره تغییری نکرد

مریم

درود،
من در تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۱۸ در کانادا امتحان آیلتس دادم و نمره اورال آکادمیکم شد ۶٫۵٫ به ترتیب نمراتم:
L: 7.5
R:6.5
S:7
W:5.5
شده بود که من بشدت از نمره رایتنگم متعجب بودم و اعتراض زدم. ۲۰۰ دلار برای اعتراض پرداخت کردم. دقیقا بعد ۶ هفته بهم ایمیل زدن و نمره رایتنیگم از ۵٫۵ به ۷ تغییر کرد. من اولش تردید داشتم که اعتراض بزنم یا ۳۰۰ دلار بدم و دوباره امتحان بدم اما شانسم رو امتحان کردم و اعتراض زدم و خداروشکر نمره درست شد.
الان اورال آکادمیکم شده ۷ و برای آزمونی که لازم داشتم نمره کافی رو آوردم.

امیدوارم همیشه پر امید باشی و موفق.

nika

سلام برای شکایت از آزمون و تقلبی که جلو چشم مراقب و خودم صورت گرفته باید کجا شکایت کنیم یا تماس بگیریم…اینقدر یعنی دیگ هرکی هرکی شده واقعا تاسف باره….کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه

نازی

سلام دوستان چطوریه به IDP ایمیل بزنم و خبر بگیرم گه وضعیت تصحیح مجدد برگه رایتینگ من در چه شرایطی است. ادرس ایمیل اون موسسه رو دارید؟ ۱۴ روز ار تحویل کارنامه فرم اعتراض و پول به موسسه عصر دانش میگذره و هنوز خبرندادن. اول گفتن ۶۳۰ تومن برای اعتراض اونم به آزمونی که ۲۰ روز قبل دادم نه با نرخ اخیر بعد گفتن باید یک ملیون و سیصد و هشتاد واریز کنم با نرخ جدید…

مهدی

۱۴ روز زمان کمی هست، تصحیح تا ۲۱ روز طول می کشه و اگه بیشتر از ۲۸ روز باید از خود سنتر پیگیری کنید و IDP جوابی نمیده. شما می تونید تنها مطمئن بشید که سنتر شما اعتراض رو فرستاده یا نه. چون بعضی ها شک دارن که سنتر الکی بگه فرستادم تا پول شما رو بگیره. من امتحان ۱۸ آگوست اعتراض دادم و هنوز منتظرم. ایمیل IDP برای پیگری دریافت اعتراض شما اینه:
idpieltsaustralia@idp.com

علی

خانم من هم ۱۸ آگوست امتحان داده، ۶ سپتامبر هم اعتراض زده تو عصر دین و دانش، امروز ۲۱ روز میگذره و هنوز جوابی نیومده، من خودم ۳۰ جون تو دانشگاه ازاد امتحان دادم و به نتیجه اعتراض زدم و تو ده روز جواب اعتراضم که همراه با افزایش نمره بود دریافت کردم. حدس من اینه که وقتی اعتراض میزنیم، فرم اعتراض میره استرالیا بعد اونا از یه ممتحن دیگه میخان بره تو مرکز برگزاری و نمره مجدد بده بعد نمره رو بفرسته به استرالیا و اونا خودشون ایمیل میزنن به مرکز برگزاری و جواب رو میدن، متاسفانه این ماه خورده به تعطیلات محرم و ممتحن های عزیز نبودن که بررسی کنن، البته امیدوارم این باشه و مشکلی از نظر نقل و انتقال پول در میون نباشه

رضا

من ۲ آگوست آیلتس تهران امتحان آکادمیک رو دادم. نمراتم شد W:6.5, L:8, R:8 و S:7 و من هم روی رایتینگ اعتراض زدم. بعد از فقط ۳ روز از آیلتس تهران با من تماس گرفتن و گفتن اعتراض قبول نشده! میخواستم بدونم تا حالا به کسی اینقدر سریع جواب داده شده؟! و اینکه اصلا از کجا میشه مطمئن شد که اعتراض من به IDP ارسال شده؟ چون خوندم که بعضی از دوستان نوشتن نتیجه رو خود IDP با ایمیل بهشون داده.

مهدی

بین سه تا ۲۱ روز طول میکشه و در نتیجه امکانش هست: برای اینکه مطمئن بشید می تونید به آدرس زیر ایمیل بزنید:
idpieltsaustralia@idp.com

مهشید

سلام دوستان اینکه میگن فقط زیر ده درصد اعتراضات منجر ب تغییر نمره میشه درسته؟یعنی ۹۰ درصد بدون تغییره؟

علی اکبر

من ۳۰ جون ۲۰۱۸ امتحان دادم، L8R9W7S6.5، برای اسپیکینگ و رایتینگ اعتراض زدم، اسپیکینگ نیم نمره بیشتر شد، اسپیکینگ تنها مهارتیه که اگزمینرهای ایرانی نمره میدن، جای تاسفه که انقد تنگ نظرانه نمره میدن و وقت و انرژی یه نفر رو میگیرن، امیدوارم یه سیستمی وجود داشته باشه که اگزمینرها رو ممیزی کنه، من تو دانشگاه آزاد امتحان دادم، هنوز پولم رو برنگردوندن، فک کنم برای اینم باید یه ایمیل به IDP بزنم

مهدی

جواب رو خودتون آنلاین چک کردین؟ یا بهتون ایمیل شد؟

علی

دانشگاه آزاد زنگ میزنه به داوطلب و نتیجه رو میگه، یک دو روز بعدم تو سایت نمره عوض میشه

مریم

سلام دوستان .. یه سوال : برای اعتراض زدن باید مبلغی رو پرداخت کنیم ؟ اگر آره کسی در جریان هست الان هزینه اش چقدره ؟
و سوال دوم اینکه کسی ۱۸ آگوست امتحان داده ؟ من پروشات امتحان دادم و آخر زمان امتحان اعلام شد که جواب ها جمعه میاد اما هنوز نیومده .. البته هنوز جمعه س :))) ولی خب استرس دارم 🙁

مسعود

من ۲ آگست ۲۰۱۸ امتحان دادم. نمراتم R:6.5, S:6.5 , L:7.5, W:5.5 بود. اعتراض زدم به رایتینگ، ۱۰ روزه جواب اومد و ۶ شدم. اگر فکر میکنید اشتباهی شده حتما اعتراش بذارید.

مینا

کدام سنتر آزمون دادین؟

مهناز

سلام. من روز ۲۸جولای ۲۰۱۸ ایرسافام امتحان دادم. ریدینگ و لیسنینگ ۸٫۵ شدم و اسپیکینگ ۷ ورایتینگ ۶٫۵٫ دلم رو زدم به دریا و اعتراض دادم و خیلی خیلی خوشحالم از این کارم. بعد از ۱۲ روز نتیجه ی اعتراض اومد و ۷ شدم. نمره ی کل هم شد ۸٫ کاش از همون اول نمره رو درست بدن که حق کسی ضایع نشه. ازاین به بعد با توجه به افزایش قیمت آزمون ها واقعا ناحق هست که نمره رو کم بدن.

مونا

سلام دوستان
از انجا که همین صفحه به من این امید و انگیزه رو برای اعتراض داد, میخواستم خبر خوشحال کننده خودم رو که همین الان به دستم رسید با شما در میون بزارم.
من ۱۹ جولای آیتلس آکادمیک امتحان دادم و نمره رایتینگم ۵٫۵ شد و بعد از اعتراض و جوابی که طی ۸ روز به من رسید به نمره ۶ تغییر کرد و نمره کل هم به ۶٫۵ افزایش پیدا کرد.امیدوارم دوستانی که فکر میکنن نمرشون بهتر میشه این امید رو بدست بیارند و حتما اعتراض بزنند.موفق باشید.

سارا

من ۲۳ june امتحان دادم
امروز اعتراض دادم. ۵ شدم رایتینگ.. اگه ۵٫۵ بشم عالی میشه..

پردیس

سلام دوستان
من ۲ جون ایرسافام امتحان دادم نمره هام W:5.5 S:6 L:6 R:6.5 رو رایتینگ اعتراض زدم ۱۰ روزه جوابش اومد و نیم نمره بیشتر شدم یعنی ۶ و پولم هم پس دادم
الانم خیلی خوشحالم که اعتراض کردم. شما هم اگه فکر میکنین نمرتون بیشتر از این میشه حتما اینکارو بکنین

مهمان

سلام من ٣٠ جون ایرسافام امتحان دادم:
L:8.5 R:7.5 S:6.5 W:6
نمره اسپیکینگم منصفانه بود چون استرسم زیاد بود نتونستم خوب حرف بزنم ولى مطمئنم رایتینگ خوب نوشته بودم.
جواب اعتراض چند روزه میاد؟ چون من میخوام رو نمره رایتینگ اعتراض بزنم ولى متاسفانه ددلاین دانشگاه ۵ آگوسته.

علی

سلام. نتیجه آزمون ۳۰ جون ۲۰۱۸ من امروز اومد.

Listening: 8
Reading: 8
Speaking: 7.5
Writing: 6.5

مطمئنم رایتینگ رو خیلی بهتر از این نوشتم. دو ماه قبل بدون هیچ آمادگی ماک تست شرکت کردم همه‌ی نمره‌ها تقریبن مثل همین آزمون اصلی شد. حالا بعد از کلی تمرین روی رایتینگ و رعایت همه‌ی ساختاربندی‌ها باز هم همون نمره ۶.۵ رو گرفتم. منطقی نیست. 🙂

جالبه که اکثرن هم نمره‌های Listening و Readingشون خیلی خوب هست و اون دو تا مهارتی که نمره‌ها سلیقه‌ای هست رو نمره‌ی پایین‌تری گرفتن.

احتمال زیاد روی نمره رایتینگ اعتراض خواهم کرد.

مریم

سلام شما اعتراض دادید؟ نتیجه چی شد؟

م.ع

سلام، دوستان کسی اطلاعی داره که امکانش هست که بعد از اعتراض به اسپیکینگ و یا رایتینگ، نمره کمتر شده بشه؟

مهناز

هیچوقت کمتر نمیشه.

Ali

سلام ودرود
چون این بخش به من امید براى اعتراض داد تجربه شخصیمو مى گم L 8.5 R 8.5 S 7.0 W 6.5 بعد از اعتراض نمره writing به ٧ تغییر کرد ١٠روز طول کشید پول رو هم ٢ روزه پس دادن

رامیاد

نمره من هم دقیقا مثل شماست و قد اعراض داشتم ، میتونم بپرسم شما جنرال بودین یا آکادمیک ؟

صدف

سلام دوستان من سه سال پیش آیلتس دادم و نمره ی اسپیکینگم ٧ شد و ١٢ خرداد ٩٧ تو موسسه عصر دین و دانش امتحان دادم و اسپیکینگ را بهم ۵ دادن جدا از خنده دار بودن مطلب اینجانب مدت این سه سال به عنوان مترجم برای استادم کار میکردم و امکان نداره اسپیکینگم افت داشته باشه من اعتراض دادم میخواستم بدونم از کجا میشه مطمئن شد که واقعا به اعتراض رسیدگی میکنند

Ali

خود موسسه IDP استرالیا به من جواب اعتراض رو داد چه مثبت چه منفى خودشون جواب میدن کارى به موسسه داخلى نداره ولى میتونین مستقیم بهشون میل بزنین بپرسین به دستشون رسیده یا نه

کاظم

خب ترجمه چه ربطی به اسپیکینگ داره؟

مرتضی

آزمون من ۲۰۱۸/۵/۱۲ بود و بعد از اعتراض نمره رایتینگ من از ۵٫۵ به ۶ رسید جواب اعتراض هم ۱۰ روزه اومد و پولشم پس دادن. احتمال خطای نمره در لیسنینگ و ریدینگ خیلی کمه ولی تو رایتینگ و اسپیکینگ اگه مطمینین که نمرتون بهتر میشه میتونین اعتراض بزنین

پردیس

بقیه نمره هاتون چطور بود؟ تو ماک هایی که میدادین رایتینگ چند میشدین؟ آخه منم اعتراض زدم همه نمذه هام بالای ۶ شد بجز رایتینگ که ۵٫۵ شدم. درحالیکه فکر میکردم ۶ میشم حداقل 🙁

نگار

من ۶th زانویه ۲۰۱۸ امتحان دادم مرکز ایرسافام.
نتایج اولیه: اسپیکینگ ۶٫۵ رایتینگ ۵٫۵ ریدینگ ۸٫۵ لیسنینگ: ۷٫۵
بعد اعتراض یک نمره به اسپیکینگ و نیم نمره به رایتینگ اضافه شد
دو هفته بعد از اعتراض جواب ای میل برام اومد. من ۵۰ درصد مطمئن بودم بهتر می شه رایتینگم. لغات آکادمیک خوبی نداشتم اینو می دونستم اما از ساختارهای دستوریم و پیوسته بودن متن مطمئن بودم.. ولی باز زدم اعتراض نیم نمره بیشتر شد. اگرچه مجبورم باز امتحان بدم چون ۶٫۵ می خوام رایتینگ. 🙁

سارا بیات

سلام ممکنه فرم eor برای اعتراض موسسه ایرسافام را برای من بذارید ؟ من ممیتونم دانلودش کنم

سروش

با سلام
من ۲۵ نوامبر امتحان ۲۰۱۷ امتحان داده بودم که رایتینگ بهم داده بودن ۵.۵ که اعتراض زدم شد ۶
سنتر : ایرسافام

Kaveh

به نظر من استانداردهای تست رایتینگ آیلتس باید مورد بازبررسی اساسی قرار بگیره، به این خاطر که ملاکهای فرعی ای مانند سرعت نوشتن و کثیفی پاکنویس یا بدخطّی می تونه موثر واقع باشه در صورتیکه اینها ربطی به سواد انگلیسی نداره؛ برای مثال من نمره هام چنینه:

اسپیکینگ ۸
لیسنینگ ۷٫۵
ریدینگ ۷
رایتینگ ۳٫۵

گرچه به نظر من همونی که نوشتم هم ارزشش بیشتر از چنین نمره ای بود، ولی در کل من وقت نکردم که تسک رو اجرا کنم و این به هر شکل نباید ربطی به این تست داشته باشه، چرا که قراره این تست ببینه شما چقدر انگلیسی بلدی نه این که چقدر آیلتس بلدی !!! الان که می بینم بچه های اینجا اکثرا به رایتینگ اعتراض دارن، کاملا برام مشخص شد که ایده ام درین باره صحت داره

مهمان

با سلام. من آزمون ٢ دسامبر ٢٠١٧ شرکت کردم. امروز پیام اومد نتیجه م رو اعلام کردن. L:8.5، R: 8 ، S: 8 ، W:6.5. واقعاً از نمره writing جا خوردم! به نظر شما اعتراض بذارم شانسى هست؟ کسى هست که قبلاً نتیجه گرفته باشه از اعتراض؟

Ali

با توجه به تجربه هایی که از دوستان خوندم، مطمعن شدم که رایتینگ بالای ۵٫۵ – ۶ نمی شم. با توجه به اینکه اکثر دوستان اعتقاد دارن نمره شون دیگه انقدر هم پایین نباید می شده…

میخواستم بپرسم که امتحان دادن خارج از ایران، کمکی به این شرایط می کنه؟ منظورم اینه که اگر مثلا ترکه، ارمنستان، دوبی حتی، اینجاها آزمون بدیم، فرقی می کنه؟ دیگه برگه ها به استرالیا (که میگن سخت گیری بیش از حد داره) ارسال نمیشن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان.

Aboo

من همین ۲ نوامبر امتحان دادم نتیجش امروز اومد، l:8، R: 7، S:7 W: 6/5. می خواستم بدونم اگه همزمان به دو بند اعتراض کنیم هزینش دوبرابره، یا یکی حساب می شه؟ احتما اینکه اسپیکینگم بیشتر بشه بیشتره، ولی دوست دارم رایتینگ رو هم امتحان کنم، چون پایین هفته؟

وحيد فراهاني

من خارج از ایران زندکی میکردم و نمره های ایلتس من رو شوکه کرده، در تاریخ ٢١ سپتامبر امتحان دادم، به writing 5.5 دادن، درخواست اعتراض هم دوباره باید ١٧۶ $ پول داد، این شده یه دکان واسه این شرکت ها، باید این اعتراض رو به صورت گروهی انجام بدیم، متاسفانه به کار فرهنگی تبدیل شده به ازار مردم

amin

با سلام . بنده در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی ۲۵ شهریور ۹۶ اولین ازمون ایلتسم رو دادم و وقتی نتایج اومد واقعا قسمت Writing شوکم کرد.
من Listening :6.5، Speaking :7، Reading:7 و Writing:5.5 شدم . حداقل نمره ای که برای رایتینگ انتظار داشتم ۶٫۵ بود !!
کامنتای بالا رو خوندم و ظاهرا بسیاری از بچه ها این مشکل رو دارند و ضمن اعتراض مشکل اصلی عدم پاسخگویی مناسب به اعتراض بوده . من فقط نیم نمره میخوام تا به حد نصاب برسم . آیا به نظر دوستان اعتراض کنم به موقع جواب میدن ؟
در ضمن من آزمونم مرکز آیلتس تهران بوده

منصور

سلام دوستان. من ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷ مرکز دانشگاه آزاد تست دادم. R:8 L:6.5 S:6.5 W:6
درباره لیستنینگ و اسپیکینگ خودم میدونم گند زدم و انتظار همین نمره هارو داشتم ولی رایتینگ فکر میکردم در بدترین حالت بهم ۷ بدن

ساناز

دوستان سلام. آیا این امکان وجود داره که فقط یک بخش رو دوباره امتحان داد؟ یا باید همش رو تکرار کنیم؟

آفرینش

سلام و احترام؛ خیر، همچین امکانی نیست

مریم

سلام من s 7.5 L 8 R 6.5 اماW 5.5 شدم. اعتراض تاثیری داره؟

راضیه

به نظرم شانس تون رو امتحان کنید، من که با اعتراض رایتینگم یه نمره تغییر کرد. از این مجدد آزمون بدین بهتره

شایان

سلام دوستان عزیز؛ لطفا ایمیل IDP استرالیا را اگر کسی داره بنویسه برای پیگیری EOR
ممنون و سپاسگزارم

علی

سلام دوستان . کسی ۹ سپتامبر اکادمیک ایرسافام امتحان داده؟ ریدینگ خیلی سخت بود من که ناامیدم. شنیرم بعضی از سایتها بچه ها بعد از امتحان میان جوابا رو مینویسن کجا میشه پیدا کرد.
راجع به امتحان توی اون تاریخ هم بدید لطفا

بهار

حالا جمعه نتیجه میاد! مهمه مگه! گند زدیم ریدینگ و، چرا اخه اینجوری بود

علی

اره میخواستم ببینم چه گندی زدم تون ۵۰ ۵۰ ها هم درسته یا نه. کسی ندیدم تاحالا بگه ریدینگو اون تاریخ خوب زده باشه

کمال

کل امیدامون با این ریدینگ به باد رفت

کمال

منم ۹ سپتامبر امتحان دادم واقعا ریدینگ سخت بود نامرداااا

جلال

من هم همین روز ایرسافام امتحان دادم. با اینکه ریدینگ همیشه ۸ یا ۸ و نیم میزنم ولی فک نمیکنم این یکیرو بالای ۷ و نیم زده باشم. مخصوصا متن اولش خیلی طولانی بود و سخت.

مهمان

نمرات من هم اومد و رایتینگ خیلی پایین بود. با وجود اینکه خوب نوشتم و نقطه قوت اسکیل های من حساب میشه.
L:7.5 S7.5 R 6.5 W 5.5

حمید

سلام. اگر کامنتهای قبلی رو بخونید میبینید که رایتینگ به تمام بچه ها حداقل ۱٫۵ تا ۲ نمره از بقیه اسکیل ها پایین تر میدن.چطور ممکنه تمام شرکت کننده ها با هم و با یک اختلاف مشخص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! در شرایط حاضر به نظر من یا باید تافل امتحان داد یا ایلتس رو تو کشور دیگه. کاملا مشخصه چه بلایی دارن سرمون میارن. مثلا تو محاسبه نمره clb، به لطف همین w 5.5شما الان نمره ۵ میگیری و هینطور بقیه دوستان. تو امتحان ۱۲ اگوست یکی از دوستان من که سابقه ۱۵ سال تدریس داره r8 s8 l7.5 و اما w5.5 گرفت . با هیچ منطقی سازگار نیست؟؟؟!!!

محمد

سلام
من نمراتم این بود
s7.5 r7 l7 w6.5
درسته که واقعا رایتینگ از همه چی کمتر گرفتم، اما به نظرم حقم همین بود. میتونست 7 هم بده، اما 6.5 هم غیرمنطقی نیست
من دقیقا انتظار همین نمرات رو داشتم
بعید میدونم کسی سابقه 15 سال تدریس داشته باشه و این نمراتش باشه!!!!
واقعا از سیستم آیلتس دفاع نمیکنم و اگه برگردم به عقب احتمالا تافل شرکت میکنم، اما اگه واقعا حقشون 5.5 نیست، اعتراض بزارن و با توجه به سایر نمراتشون قطعا درست میشه.
در کل امتحاناتی مثل آیلتس و تافل شفافیت نداره و سطح هر امتحان با دیگری متفاوته و 100% استاندارد نیست
اما خب ممتحن هاشون هم با ما که پدرکشتگی ندارن. اصلا مارو نمیشناسن که نمره کم بدن و اینکه هیچوقت نمیان خودشون رو خراب کنن
من تقریبا انتظار همین نمرات رو داشتم و گرفتم و به نظرم درست بهم نمره دادن
البته اینها نظر شخصی منه و نظرات همه دوستان قابل احترامه
موفق باشید

حمید

سلام دوستان. ۱۲ اگوست عصر دین و دانش امتحان دادم . L۶ s6.5 r 6.5 w5 . واقعا امکان نداره این نمره رایتینگ با این همه تمرین و تصحیح اساتید مجرب. واقعاشوکه کنندست. مطمئنم در بدترین حالت ۶ میشم. واقعا نمیدونم چه کاری باید بکنم؟ دطفا اگر تجربه اعتراض دارید راهنمایییم کنید

مریم

من ۱۷ جون عصر دین و دانش امتحان دادم نتیجه شد L:6 R:7 S:6 W.5.5 اصلا انتظار ۵.۵ رو نداشتم فوری اعتراض کردم نتیجه اعتراضم دقیقا چهار هفته بعد اومد رایتینگم نیم نمره زیاد شد خیلی خوشحالم که اعتراض کردم اگه فقط نیم نمره مشکل دارید اون هم تو رایتینگ و اسپیکینگ حتما اعتراض کنید

بنیامین

سلام، با تشکر از ادمین این وبسایتبه خاطر این تاپیک، و همه ی دوستانی که تجربه اعتراضشون رو گذاشتن.
نمرات general trainingمن: S:7.5,L:8,R:8.5,W:6.5
من بیشترین نمره رو تو تافل تو رایتینگ (۲۷) آوردم. و واسه جی آر ای هم کلی رایتینگ کار کرده بودم و به نظر خودم تو آزمون آیلتس کم اشتباه بودم.
واقعا جالبه که بعضی از دوستان هم اسپیکیینگشون عالی شده ولی رایتینگ همشون ۶٫۵!
بدبختی اینه که نمی دونم اگه رایتینگ رو بیشتر کار کنم و دوباره امتحان بدم باز هم اینطوری غافلگیر می شم یا نه.

مهمان

من ۸ جون ایرسافام آزمون دادم، نتیجه اش که اومد متاسفانه L:5.5 شده بودم در حالی که به نمره ی ۶ نیاز دارم و حقیقتش واقعا شوکه شدم چون لیسینینگ ها رو خوب میزدم همیشه تو خونه ۳۳ به بالا از ۴۰٫ لیسینگش سخت بود اما فک نمیکردم اینطوری بشه. به نظرتون اعتراض بزارم یا دوباره امتحان بدم؟

مهر

من هم جون 2017 ایرسافام اکادمیک شرکت کردم.
جوابش امروز اومد. نمراتم:
listening: 8.5
reading: 8.5
speaking: 7
writing: 6
نمره رایتینگم واقعا شوکه کننده بود. اصلا باورم نمیشه . من خیلی خوب و کامل نوشتم و حتی با درنظر گرفتن سایر اسکیل ها اصلا نمی تونم بپذیرم رایتینگ اینقدر کم شده باشه. جالبه دو سال پیش دانشگاه ازاد شرکت کردم و رایتینگ با اینکه تمرین نکرده بودم شد 7 . ولی الان باوجود اینکه تمرین هم زیاد داشتم شدم 6.
خیلی مسخره ست . نمی دونم اعتراض کنم نتیجه داره یا نه.

مهرناز

فکر کنم هر چند وقت یکبار مدل نمره دادن به رایتینگ ها عوض میشه. شما دو سال قبل رو نمیتونی با الان مقایسه کنی. مثلا دو سال قبل منظور از essay writingاین بود ۵Paragraph writing ولی الان نهایتا میشه ۴ پاراگراف و نوع نمره دهی به استراکچرهایی که استفاده میشه تو رایتینگ هم عوض شده.

مهمان

سلام دوست عزیز. من شرایط مشابه شما دارم. آیا اعتراض گذاشتید؟ نتیجه گرفتید؟

Hojat

با سلام نمراتم به این صورت است برای جنرال : آزمون ۱۳ می ۲۰۱۷ جوابشم ۶ جون اومده
Listening : 9
Reading : 8
Speaking : 7.5
Writing: 6.5

به نظرتون اعتراض کنم نیم نمره رایتینگ و میدن.؟
جالبه که ۲۰۱۴ رایتینگ ۷ شدم الان ۶٫۵

ممنون

میهمان

سلام دوستان
من April 20 ایرسافام مشهد امتحان دادم . نمراتم شد : L5.5 R5.5 W5.5 S6
دقیقا بعد از ۱۳ روز نتیجه اومد و همون روز برای رایتینگ و اسپیکینگ اعتراض زدم. و تقریبا ۱۵ ام یا ۱۶ ام اردیبهشت اعتراضم فرستاده شده.
الان که داشتم نظرات رو میخوندم مطمئن شدم که در رایتینگ تغییراتی اساسی در نحوه ی نمره دهی ایجاد شده. بمحض دریافت نتیجه ی اعتراض همینجا نتیجه را اعلام میکنم.

Kourosh

Salam dooste aziz , natijeye eterazetoon be che soorati shod??

بابك

من ٩ آوریل ٢٠١٧ ایرسافام امتحان جنرال دادم این هم نتیجه:

L:7.5
R:7.5
S:7
W:6

دو سال پیش هم رایتینگ بدون هیچ تمرین و حتى مرور برگه امتحان ۶ شدم. اصلاً باورم نمیشه با اون همه تمرین و اون همه به کار بردن ساختار و … باز هم ۶.
جالب اینجا بود که روز امتحان نفر پشت سرى گفت این سومین باره امتحان میده بار هاى قبلى هم رایتینگش زیر ٧ شده بود .
نمیدونم اگه خارج توى مراکز سفارت بریتانیا امتحان بدم فرقى میکنه یا نه؟ لطفاً اگه کسى تجربه شو داره بگه.
ممنون!

احمد

خیلی از داوطلبها الان واقعا به ٧ رایتینگ احتیاج دارن وچند باره دارن امتحان میدن و ۶.۵ میارن چرا مسولای سازمان سنجش به وضعیت پیش اومده برای ایران رسیدگی یا شکایتی نمیکنن!

SHAHO

دوستان من ازمون ۴ مارچ ایرسافام رو شرکت کردم با نظر بقیه دوستان موافقم که منصفانه نمره نمیدن.اما من کلا ۰٫۵ نمره LISTENING کم دارم بنظر تون با اعتراض میشه گرفت؟
با اینکه دوباره همونجا امتحان بدم؟
یا یه جای دیگه؟
لطفا اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه..

کاربر مهمان

امروز زنگ زدم ایرسافام گفتم من ۵۰ روز پیش درخواست تصحیح دوباره امتحانمو دادم شما چرا جوابی به من ندادید. هر دفعه گفت من پیگیری می کنم دوباره تماس بگیرید.اخرش بعد از ۴ دفعه زنگ زدن گفت ما نمیدونیم چرا جواب ندادن شما خودتون به IDP ایمیل بزنید پیگیری کنید.فقط بلدن پول بگیرن از آدم .موقع سرویس دهی صفر

کاربر مهمان

من امتحان دادم ایرسافام نوامبر، سه تا بند ۹ و رایتینگ ۷ لول. اعتراض هم زدم بعده دقیقا ۸ هفته جوابش اومد تغیری هم نکرد.

کاربر مهمان

من دفعه اول ایرسافام امتحان دادم ۱۲ سپتامبر نمره ام سد اینا
L8.5 s9 r 9 w6.5 بعد گفتم حتما رایتینگ بد نوشتم بعد دوباره خمین ایرسافام ۷ نوامبر امتحان دادم که نمراتم شد ابنا l8.5 r 9 s8.5 w 6.5
این دفعه ۱ دسامبر رفتم اعتراض دادم به رایتینگم چون ۷ میخوام.الان ۴۹ روزه جوابش نیومده.کس دیگه اینقدر طول کشیده بهش جواب ندن؟

مهمان

سلام دوست عزیز. من شرایط مشابه به شما رو دارم. میخواستم بدونم به اعتراضتون رسیدگى شد؟ جواب چى بود؟

کاربر مهمان

سلام دوستان
من ایرسافام امتحان دادم و گرفتار این قضیه ۴ تا اسکیل بالای ۷ شدم . الان رایتینگم مشکل داره و می خوام اعتراض بدم چون می دونم نمره ام ۷ هست .
فرآیندش چطوریه . چون اصلا تلفن جواب نمی دن
اول پول رو باید واریز کنم . بعد با کارنامه و برگه اعتراض بردارم ببرم همون آدرس بالای پل صدر؟

کاربر مهمان

له. واریز کنید با فیش بانکی برید دفترشون کارنامه رو هم اگه پیشتونه باید ببرید.
اگه چند تا بند فاصله داره نمره هاتون باز احتمال تجدید نظر بیشتره. ولی اگه همه همون هول و حوشه ۶٫۵ ۷ عه منطقی تره به جایی ۴۰۰ و خورده ای ۷۰۰ بدی دوباره امتحان بدی خوب.

کاربر مهمان

دوستانیکه می خوان ایرسافام اعتراض بزنن نیازی نیست فیش واریز کنید. اونجا خودشون دستگاه پوز دارند و کارت میکشند.

کاربر مهمان

بله ، الان پستهای قبلی رو خوندم.
خب اگه بخوایم منطقی قضیه رو بررسی کنیم آیا تو این یک ماه نتیجه ای هم از اعتراضات حاصل شده؟
شاید واقعا سیستم نمره دهیشون تغییر کرده!!
ایا IDP یا خود مرکز ایرسافام هم جوابی داده به این قضیه؟
و یه سوال دیگه. این قضیه رایتینگ فقط تو مراکز ایرسافامه یا بچه های بقیه مراکز هم همین داستان رو دارند؟

کاربر مهمان

تا اونجا که من میدونم فقط ایرسافامه که انقدر داره افتضاح نمره میده!

leiladusti

من ۲۹ جولای تو عصر دین و دانش امتحان دادم .listening 7/5 -S 7 – R 6/5- w 6
منم تو شوکم از نمره رایتینگ – می خوام اعتراض کنم بنظرتون میشه ۰٫۵ نمره گرفت ؟
فقط ایرسافامم نیس – همه بچه ها اعتراض دارن به رایتینگ

کاربر مهمان

سلام
من از طریق چندین استاد که با برخی اگزمینرهای مراکز مختلف ارتباط داشتند و طبق تجربه خودشون بیان کردن که در چنین مواقعی که تعداد اعتراض ها زیاد میشه مراکز احتمال زیاد اصلا مدارک شما رو برای استرالیا ارسال نمیکنن.

کاربر مهمان

من شخصا دوبار اعتراض دادم و هر دوبار با IDP مکاتبه کردم و چک کردم که آیا اعتراضم دستشون رسیده یا نه و هر دوبار تایید کردن که رسیده. من بعید می دونم این خبری که شنیدین صحت داشته باشه ولی باز هم برای اطمینان هر موقع اعتراض دادین ایمیل بزنین و خودتون چک کنین که خیالتون هم راحت باشه.

کاربر مهمان

سلام دوست عزیز
امکانش هست بفرمایید با چه ایمیل آدرسی برای دریافت تایید ارسال اعتراضتون با IDP مکاتبه داشتید؟
من یه ایمیل آدرس دارم idpieltsaustralia@idp.com که نمیدونم صحیح هست یا نه؟
ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

pantea

ایمیل idp چی هست؟

کاربر مهمان

من اسپیکینگ شدم ۸ بعد رایتینگ ۵!!!!!!!!!!!!!!!۱ آزمون ژانویه ایرسافام
الان کاملا گیجم . نمیدونم مشکل از کجا بوده حتی نمیدونم اعتراض بزنم یا نه. اصلا باورم نمیشه

aireza

شاید موضوع رایتینگ رو بد فهمیدی چون اگه جواب سوال رو درست ندی هر چقدرم خوب بنویسی بیشتر ۵٫۵ نمی دند

کاربر مهمان

من در تاریخ ۳ دسامبر در مرکز عصر دین و دانش امتحان دادم. نمراتم که امد خیلی شوکه شدم به خاطر رایتینگ. S8 R7 L8.5 W6 .
۲۸ آذر اعتراضم رو دادم به سنتر از IDP هم پیگیری کردم ایمیل زد که EOR Application رسیده اونجا و داره بررسی میشه. هنوز که جوابی نیومده ولی امیدوارم که تغییر کنه مطمئن هستم که نمره من ۶ نیست. امتجان قبلی رو که ۸ اکتبر داده بودم نمره رایتینگم ۷٫۵ شد. البته اون موقع هنور سیستم جدید که بفرستن اونطرف تصحیح بشه نبود و خود سنتر نمره داد. فکر میکنم این سیستم جدید رایتینگا رو بالاتر از ۶٫۵ نمیده.

کاربر مهمان

سلام. تا چه مدت بعد از امتحان می‌توان اعتراض داد؟
من با سیستم نمره دهی‌ جدید نمراتم به این صورت است برای ژنرال :
Listening : 8
Reading : 7.5
Speaking : 7
Writing: 6.5

از writing انتظار حدآقل ۷-۷٫۵ را داشتم و به آن هم نیاز دارم، آیا به نظر شما ۰٫۵ نمره ارزش اعتراض کردن دارد؟

ممنون

کاربر مهمان

نها کسی که میتونه در این مورد نظر بده خود شمایید، رایتینگ های قبلیتون رو و حدودی که تو امتحان نوشتید رو با sample های رایتینگ توسط سایت های معتبر مقایسه کنید و ببینید چقدر احتمال افزایش نمره دارید.
در مورد نمره هاتون الان شما Band score 7.5 هستید با میانگین ۷٫۲۵ اگر بخواید نمرتون اوورالتون بشه ۸ باید حداقل دو نمره از رایتینگ بگیرید که تقریبا غیر ممکنه. اما اگر به نمره ۷ رایتینگ خیلی احتیاج دارید در این صورت اعتراض بدید.

محسن

سلام
حتما اعتراض کن.
من یکم فوریه آزمون جنرال شرکت کردم.
L: 8.5, R: 9, W: 6.5, S:8.5
اعتراض زدم رو رایتینگ، بعد از ۸ روز جوابش اومد ۷٫
اگه خواستی عکس کارناممو برات میفرستم.

کاربر مهمان

سلام دوستان من ۱۰ دسامبر امتحان دادم ۲ هفته پیش جواب اومد که اعتراضم برای رایتینگ از ۵.۵ به ۷.۵ تغییر کرده زنگ زدم ایرسافام گفتن هر وقت خواستی بیا کارنامه ات را بگیر پولم رو هم ۵ روزه پس دادن بعد از ۱۲ روز رفتم کارنامه بگیرم گفتن نمیتونن نمره رو از ۵.۵ به ۷.۵ تغییر بدن و به IDP ایمیل می زنن الان بعد از دو روز میگن اشتباه شده بوده و خطای انسانیه و نمره ات ۵.۵ هست من نامه IDP رو هم دارم اما میگن ارزشی نداره و اشتباه شده، با و روانم بازی کردن تمام کارهام رو برای مهاجرت شروع کردم ۴ میلیون پیش پول وکیل دادم همش هیچ فقط میگن ببخشید اشتباه شده تازه ما لطف میکنیم ۴۳۰ تومان اعتراض رو که ریختیم به حسابت پس نمی گیریم دارم تا مرز خود کشی میرم نمی دونم می تونم شکایت کنم

کاربر مهمان

سلام. چقدر ناراحت کنندس واقعا اینقدر IDP بی نظم و قانونه؟؟ آخه همچین اشتباهی چطور پیش میاد؟۵٫۵ و ۷٫۵ ؟؟؟ کاری هم نمیشه کرد متاسفانه

کاربر مهمان

متاسفانه اینقدر بی نظمن که حتی یه عذر خواهی ساده هم نکردن امروز یه سرتیفیکیت جدید دادن که نمره ۵.۵ هست نه ۷.۵ تو این ۲ ماه با اعصاب و زندگی من بازی کردن من قبلا فکر میکردم ایران بی قانون الان فهمیدم اونجا بدتره

کاربر مهمان

سلام. من ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ امتحان داده بودم دانشگاه آزاد. رایتینگ بر خلاف انتظاری که داشتم ۵٫۵ شدم و واقعا زیر ۷ اصلا حدس نمیزدم. ۳ هفته پیش اعتراض زدم و دیروز از مرکز آزمون دانشگاه آزاد باهام تماس گرفتن و گفتن که نیم نمره به رایتینگم اضافه شده ینی شده ۶٫ خیلی کمتر از چیزیه که حدس میزدم اما خدا رو شکر که به اون حد نصابی که میخواستم رسید.

میخواستم عرض بکنم که دوستانی که در حد نیم نمره اونم فقط در یکی از اسکیل ها کم دارند با امید اعتراض بزنن. اما تغییر بیشتر از نیم نمره تقریبا محاله. همچنین با حوندن نظرات دوستان دیگه به این نتیجه رسیدم که نمره های بالای ۶ هم احتمال تغییرشون نزدیک به محاله. بیشترین آمار تغییر برای نمره ۵٫۵ هست.

کاربر مهمان

جواب اعتراض من بعد از ۱ ماه امد و هیچ تغییری نکرد.

کاربر مهمان

دوست عزیز واسه منم بعداز ۳هفته اومد.بدون تغییر

کاربر مهمان

سلام
میشه بگید کجا امتحان داده بودید؟خیلی عجیبه بعد از ۳ هفته جواب اعتراض امده اونم با این تغییر؟من ۴ هفتس اعتراض دادم به رایتینگم هنوز خیری نشده دین و دانش امتحان داده بودم.

کاربر مهمان

سلام من ایرسافام امتحان داده بودم

کاربر مهمان

سلام
بچه ها یه سوالی داشتم .
از کجا میشه فهمید که اعتراضمون به دستشون رسیده یا نه ؟به کجا باید ایمیل زد ؟

کاربر مهمان

والا من با خود آی دی پی مکاتبه کردم .حتی خود اون برگه ای که در جواب اعتراضم برام فرستاده بودن رو فرستادم همه رو تایید کردند.گفتند بله درسته این رو ما فرستادیم.من در عرض ۳هفته جواب اعتراضم اومد و تغییری هم نکرد متاسفانه

کاربر مهمان

سلام دوستان، من آزمون جنرال ۳ نوابر را داده بودم و رایتینگم ۵.۵ شده بود، بقیه اسکیل هام ۶.۵، ۶.۵ و ۷ بود واسه همین اعتراض زدم، و امروز واسم میل اومد که نمره‌ام اضافه شده البته چون کار نامه‌ام نیومد است نمیدونم چند شده، الان خوشحالا که اعتراض زدم،

فقط می‌خواستم بگم اگه مطمئنید نمرتن تو رایتینگ و اسپیکینگ کمتر از اونیه که فکر میکردید اعتراض بزنید. من موقع اعتراض خیلی‌ بهم گفتن، جدیداً رایتینگ را بد نمره میدهند و اعتراض نزن، البته اینجا دیدم بعضی‌ از دوستان نمرهاشون زیاد شده بود و دلم رو زدم به دریا.
من بریتیش کانسیل میلان، ایتالی امتحان داده بودم،
امیدوارم نمره دلخواهتون را بگیرید که اصلا کار به اعتراض نکشد

کاربر مهمان

سلام

من ۲۱ ژانویه آزمون دادم،نمره ی رایتینگم ۷ شد، بدون اینکه پایه ی انگلیسی فوق العاده ای داشته باشم و تنها به ۴فاکتوری که رایتینگ براساس آنها تصحیح می شود دقت کردم و رایتینگم را نوشتم.

ممکن است برای برخی مشکل پیش آمده باشه و صمیمانه امیدوارم مشکلشان برطرف شود.

اما خطاب به دوستانی که میخواهند آزمون بدهند، دقیقا متوجه بشوید که ۴ بخش مختلف رایتینگ که نمره ی شما بر اساس آن ۴ فاکتور محاسبه میشود چیست و از شما چه می خواهد و به هیچ وجه نگران نباشید و مضطرب نشوید و با رعایت این اصول به راحتی میتوانید نمره ی دلخواهتان را کسب کنید.

فراموش نکنید که یک فرد بریتانیایی Native اگر نداند دقیقا در آیتلس از او چه میخواهند امکان ندارد بتواند ۹ شود.
آیلتس آزمون سنجش مهارت شما در زبان است نه صرفا دانش زبان شما
یک نفر ممکن است مدال المپیاد ریاضی داشته باشد و در کنکور درصد پایینی بزند.چرا؟ چون “مهارت” و “شیوه” ی چگونگی سوالات در کنکور را نمیداند.آیلتس هم دقیقا همین است.

موفق باشید

کاربر مهمان

سلام
من هم ٢١ ژانویه ایرسافام امتحان دادم
نتیجه o:7.5 w:6.5 s:7 l:8.5 r:8.5
این در حالیه که هم تمام موارد یک رایتینگ خوب رو رعایت کردم. تسک ١ رو خیلی خوب نوشتم. تسک ٢ با اینکه سوال افتضاح بود خوب نوشتم و واقعاً باورم نمیشه که ۶.۵ شده باشم.
۵ ماه قبل با اینکه نصف این بار هم نتونسته بودم بنویسم رایتینگ ۶ شدم !!!
امکان نداره این همه بهتر نوشته باشم ولی باز ۶.۵ شده باشم.
فقط ٢ ماه collocation ها رو تمرین کردم و نزدیک به ۵٠ رایتینگ نوشتم و کلی گرامر و … تمرین داشتم که دفعه قبل نداشتم
.
جالب اینه با کسی در موردش حرف زدم و بهم گفت چون موقع ثبت نام دلیل امتحان دادن رو مهاجرت زدم حالا حالاها نمیتونم ٧ بگیرم
اینکه چقدر حقیقت داشته باشه رو نمیدونم ولی نمیتونم هم باور کنم اون رایتینگ ۶.۵ شده باشه.
نمیدونم چیکار باید کرد … هر دفعه کلی وقت و پول داره حروم میشه

مهرناز

فکر نمیکنم به مهاجرت ربطی داشته باشه همه اونایی که جنرال امتحان میدن میخوان مهاجرت کنن اونایی که برای ادامه تحصیل امتحان میدن میرن آکادمیک امتحان میدن.

SHAHO

میشه بگید این چهار تا فاکتور دقیقا چیه..؟؟
من میخوام بجای ایه یاس خوندن از تجربه شما استفاده کنم ..

کاربر مهمان

به منم ۵/۵ دادن ایرسافام در حالی که رایتینگم هفت بود. ایمیل زدم به آی دی پی و هرچی تونستم زیر سوال بردمشون.گفتم من بهترین دانشگاه اپلای گرفتم اونموقع به راحتی دارید با سرنوشت مردم و ایرانی ها بازی میکنید. با خونسردی جواب داد اعضای ما متخصص هستن به نظر من بیاین یه گروه تشکیل بدیم و به انگلستان ایمیل بزنیم و اعتراض کنیم.از سازمان سنجشم بخواهیم قطع همکاری کنه با استرالیا. هرکی موافقه بیاد کانال تلگرام ایجاد کنیم صحبت کنیم. نامردا قیمت اعتراض و مدت پاسخ گوییشم چنان بردن بالاکه نتونی بری سمتش.منکه پول اعتراض نداشتم.نمی دونمم اپلایم نپره خوبه

SHAHO

من موافقم این هم گروهی که من ساختم(Demurrer to IDP Report )اگه کسی موافقه بیاد تو این گروه تا کمپینی تشکیل بدیم و به تنفاق نظر این مشکل رو حل کنیم.این هم لینگ گروه برای دوستانی که میخوان همکاری کنن
https://t.me/joinchat/AAAAAAwilKaSBc-Ko368Dw

علی جهان آراری

من هستم عزیز حتنا ایمیل بزن اگ خاصی حرکتی بزنی

کاربر مهمان

سلام دوستان من امروز جواب آزمون ۱۱ فوریه ام اومد . L:7.5 R:7 S:6.5 W:5 توی یکی از صفحات این تاپیک خونده بودم که اگه بین دوتا از اسکیل ها بیشتر از دو نمره فاصله باشه خودشون ریوایز میکنن .؟همچین واقعا وجود داره؟؟ در ضمن من تسک ۱ رایتینگ رو حدود ۷۰ تا لغت نوشتم . ولی تسک دو رو خووب نوشته بودم . نمیدونم بنظرتون درخواست ریوایز بدم یا نه؟؟ راستش من هر جوری که فکر میکنم اگه تسک ۱ رو ۴ هم بگیرم باز هم نمره رایتینگ رو زیر ۵٫۵ نمیگرفتم.. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید..

کاربر مهمان

اگر
تسک ۱ ۴ شده باشید تسک ۲ ۵٫۵ جمعا میشه ۱۵ که تقسیم بر ۳ میشه ۵ همین نمره خودتون دیگه

کاربر مهمان

وستان بنده و یکی دیگه از دوستان هم آزمون ۱۰ دسامبر ایرسافام مشهد امتحان دادیم و تقریبا ۲ هفته قبل امتحان هر شب یه رایتینگ مینوشتیم و میدادیم استادمون صحیح کنه.
حتی فقط به حرفهای استاد اکتفا نمیکردیم و کامنتهای اگزمینر ها در انتهای کتاب کمبریج رو هم چک میکردیم که ببینیم ساختارمون درسته یا نه.
با تمام این حرفا استادمون همیشه میگفت رنج نمره تون بین ۶٫۵ الی ۷ هست و خودمون هم همین انتظار رو داشتیم.
امروز که نتایج اومد هر دو با رایتینگ ۵٫۵ روبرو شدیک که خیلی شوکه کننده بود برامون.
امروز که به این پیج اومدم برای بررسی روند اعتراض، متوجه شدم این فقط مشکل ما دو نفر نیست و یه مشکل عمومی شده.
به نظر میرسه تقریبا یک ماهی میشه که نمرات رایتینگ پایین تر از حد انتظار داده میشه.
اینجا یک سوال مطرح میشه و اون اینه که تو این مدت کسی تونسته به یک جواب منطقی برسه که دلیلش چیه؟
آیا از مراکز کسی جوابی گرفته که دلیل این افت نمره ها چیه؟

کاربر مهمان

من این دفعه ۱۰ دسامبر امتحان دادم و مثل شما ۵.۵ شدم با اینکه دفعات قبل ۶ و ۶.۵ بودم از دوستانی که از ۱ نوامبر به بعد اعتراض دادن لطفا بیاین نتیجه اش رو بگین ممنون

کاربر مهمان

منم امروز تعجب کردم از رایتینگم. رایتینگ ۵٫۵ شدم، اسپیکینک۷، لیسینینگ: ۶٫۵ و ریدینگ ۶٫ واقعا رایتینگ حداقل ۶ باید میشدم. به نظرتون اعتراض بزنم میرسه به ۶٫ اخه اکثر دانشگاه ها حداقل ۶ تو هر اسکیل میخان.

کاربر مهمان

منم خیلی شوکه شدم،
W: 6
S: 7
R: 7.5
L: 7.5

اصلا فکرشو نمیکردم رایتینگم انقدر پایین بشه،‌ واقعا فرصت های من خراب کرد این نمره

چطوری میشه اعتراض زد؟

کاربر مهمان

من اعتراض گذاشتم رو رایتینگم(۳ نوامبر امتحان داده بودم)
نمره ۶ بهم داده بودن مه با اعتراض هم تغییری نکرد فقط پولمو ریختم دور حیف ۴۳۰ تومن
فقط نمیدونم نتیجه اعتراضی که قرار بوده بره استرالیا و بیاد چطوری به جای ۸ هفته ۳ هفته ای به من دادن؟ اصن مگه فرصت میشه
آیا راهی هست که مطمئن شیم واقعاً اینا برگه ما رو به idp فرستادن یا نه؟

کاربر مهمان

منم اعتراض دادم به رایتینگ و از IDP پیگیر بودم. از این ایمیل بپرسین که آیا برگه تون رو دریافت کرده بودند یا خیر:

idpieltsaustralia@idp.com

خیلی بده که اعتراض نتیجه نمیده. منم نگران این موضوعم و منتظر جوابم. ۱۹ نوامبر متاسفانه ایرسافام

بهار

ایران تصحیح میشه دوباره

کاربر مهمان

سلام
W:6.5
S:8
L:8
R:8
فوق لیسانس زبان و مدرس IELTS هم هستم ۱۰ ساله. تافل هم چند سال پیش ۲۸ از ۳۰ شدم. اونم چون وقت کم آوردم به دلایلی، پاراگراف آخر رو نرسیدم بنویسم. آخه مگه میشه writing 6.5 ؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا بماند که speaking رو از خود آقای اگزمینر و خود انگلیسی زبان ها، اگه بهتر نباشم بدتر نیستم. اعتراض دادم. نظر شما چیه؟ ۲۰۱۶/۱۲/۰۳ دانشگاه آزاد امتحان دادم.

کاربر مهمان

بک گراند شما که برای اونها مهم نیست. مهم اینه که شما می گید پاراگراف آخر رو ننوشتید و essay رو نیمه کاره رها کردید. ولی اگر فکر می کنید خیلی هم اون پاراگراف آخر تاثیری نداشته و به کل متن ایرادی وارد نمی کرده شاید نتیجه بگیرید.
آیلتس هم مثل کنکور می مونه، آدم کلی درس می خونه و آمادگی داره ولی یه اتفاق ساده سر جلسه امتحان مثل کمبود وقت یا بیماری شاید باعث شه نتیجه ای که می خواهید رو نگیرید.

کاربر مهمان

بچه ها منم ۱۹ نوامبر شکوه امتحان دادم. باورتون نمیشه ولی هرشب خواب راینینگ میبینم. شدم ۵٫ درصورتی که تمام اصولو رعایت کردم مو به مو. معلمم میگفت حداقل ۷/۵ میشی. حالا که اینجوری شد. نمیدونم واقعا آگه اعتراض کنم فایده ای داره? اخه هرچی فکر میکنم دوباره امتحان بدم میبینم من که دیگه رایتینگم هرچی بود ظاهر و باطن همین بود. لابد معیاراشون عوض شده و ما خبر نداریم.
بقیه نمراتمم به این ترتیبه
Reading:6/5
Speaking:6/5
Listening:7

کاربر مهمان

من ۳ دسامبر ۲۰۱۶ ایرسافام اعتراض دادم . برای رایتینگم اعتراض دادم بعد از ۱ ماه جواب دادن و هیچ تغییری نکرد. L8.5 R7 S8 W6

کاربر مهمان

من پیشنهاد میکنم اصلا ایرسافام رو برای امتحان آیلتس انتخاب نکنید کشکی نمره میدن وهم چیز توی ایرسافام شانسی هستش

کاربر مهمان

No Irsafam, به منم نمره رایتینگ پایین دادن

کاربر مهمان

من ۸ بار ایرسافام امتحان دادم.ممتحنش بمن نمره نداد.

مهمان

اصرار شما به امتحان چند باره توی ایرسافام ستودنیه

کاربر مهمان

اعتراض بی فایدست.فکرکنم اصلا نمیفرستن!استادمن اورال نه داشت،ایران امتحان دادرایتینگ ۶٫۵شد!!!منم همون آزمونوشرکت کرده بودم.من رایتینگ ۷ شدم!یعنی از استادم بالاتر.استادم اعتراض هم زدنتیحه نداد.همچین چیزی میشه عایا؟؟؟؟

کاربر مهمان

الان استادها اسما استادن به قول یکی از اگزمینرها تو ایران همه شاگردها آیلتس ۷ دارن و استادها ۹ الان همه این استاد تقلبی ها ادعا می کنن ممتحن هستن، در صورتیکه نتیجه امتحانشون تو بهترین حالت همینه که گفتید

کاربر مهمان

جالبه امروز نتیجه امتحان من از دانشگاه آزاد اومد، نمرات به شرح زیر هستند: listening: 8 reading: 8 speaking: 7.5 writing: 6.5 با توجه به چیزهایی که در مورد سختگیری تو مراکز ایرانی شنیده بودم انتظار داشتم اسپیکینگم نهایتا ۶٫۵ بشه (خیلی داغون و خسته بودم موقع مصاحبه ولی مصاحبه گرم یک آقای خارجی بود که نایس بودن ازش می بارید، اصلا استرس نگرفتم با وجود خستگی شدیدم) و رایتینگم حداقل ۷٫۵ (به نظر خودم خیلی خیلی خوب نوشتم) مطمئنم تو رایتینگ یه جای کار می لنگه. کسی تجربه اعتراض تو رایتینگ و بهتر شدن نمره شو داره

کاربر مهمان

واقعا در رایتینگ بد نمره میون خدا ازشون نگذره

کاربر مهمان

منم ۲ بار امتحان دادم w ,s رو واقعا کم دادن. این دوتا نقطه قوت من بودن . یکیش ۶ و ۶٫۵ شدم. چه وضعیه؟ دوکون وا کردن. فکر می کنن پول مفت داریم.

کاربر مهمان

دوستان من امتحانی که داده بودم. L=6.5, R=W=S=6 برای اسپیکینگ که خیلی کم داده بودن اعتراض دادم متاسفانه تغییری نکرد. یعنی اصلا به اغتراض ها نگاه نمی کنن به نظر من.

کاربر مهمان

من با اعتراض و نوشتن نامه کاملا” موافقم فقط چون در حال حاضر تهران نیستم نمیتونم خودم اینکار رو بر عهده بگیرم امیدوارم ۱ نفر پیدا بشه که اینکار رو سامان بده بالاخره همه خدا رو شکر تحصیل کرده هستن و از مدیریت بالایی تو همه امور برخوردارن. خدا کنه زودتر این اعتراض ها به ۱ جایی برسه. نماینده سنجش هم یک نظری بده در این مورد و اینکه داره واسه این موضوع چه میکنه ممنون میشیم همگی

کاربر مهمان

من احتمال خیلی زیاد می دم که این ielts سنجش نمره ها رو تو قسمت writing عمدا کم میده . کافیه یه نگاهی به لیست نمره های دو سه دوره اخیر مخصوصا ۱۴ آگوست بندازید. تعداد زیادی هستند که نمره R,L,S اونها خیلی خوب و حتا ۹ شده ولی w اونها ۶٫۵ بیشتر نیست. و کلا بیشترین نمره تو w عدد ۷ هستش. با توجه به اینکه اونا می دونند اکثر داوطلب ها ۷ می خوان خیلی راحت بهشون ۶٫۵ می دن تا مجبور بشن دوباره و سه باره امتحان بدن. من دفعه قبل شدم ۷٫۵ ، ۶٫۵ ، ۸٫۵ ،۷٫۵ این دفعه هم ۷٫۵ ،۶٫۵ ، ۸ ،۷ خیلیها تو لیست این شرایط رو دارن. اونایی هم که ۶ میخوان w رو ۵٫۵ میدن. من می خوام به چند جا از جمله british council و sussex اعتراض بدم.

کاربر مهمان

دوست عزیز من تا بحال نشنیده بودم که بشه از دست اینها به جایی شکایت برد… سنجش در ریپورت اضافی گویا زیادی مشکل داره… به نظرم یا برید دفتر مرکزی شون یا پیگیر باشید…

کاربر مهمان

سلام بالاخره ما درخواست دادیم و بزور برای ما ریپورت آماده کردن( هنوزم نگفتن قیمتش چقدره فقط یم مبلغی رو بیعانه دادیم) حالا نکته بسیار جالب نمیدونم خنده داره یا گریه دار فقط شرم آور بودنش رو مطمئنم! تماس تلفنی گرفتم با مرکز آیلتس بعد از ۳ هفته گفتن ریپورت آماده شده ولی پاکت مخصوص نداریم که بزاریم توش و Seal کنیم!!!! ای خدا تا کی باید از دست اینا بکشیم؟ آخه مسخره نیست یک مرکز با اینهمه ادعا و اینهمه پول که برای برگزاری و دادن ریپورت اضافی میگیرن حالا میگن پاکت نداریم!!! من ۱ ژانویه ددلاین دارم حالا اینا تازه هفته بعد اگر خدا بخواد گوش شیطون کر شاید اما ولی یک پاکت به دستشون برسه. به نظر من همون گفته قدیمی: از ماست که بر ماست.

کاربر مهمان

بچه ها اصلا بحث deadline به کنار. من یکی مشکلی ندارم اصلا فرض کنید apply کردیم نتیجه هم گرفتیم ولی حقشو ادم باید بگیره. زیره بار زور من نمیرم. شمارو نمیدونم. منم رفتم دیروز کارنامه اصلیکو بگیرم . گفت ۲ هفته دیگه برای کارنامه اضافی تماس بگیر . من تو باغ نبودم چیزی نگفتم. حالا که فهمیدم میخان باز گرون کنن .میگم باید باید باید اون مبلغی که تو سایت در زمان ثبت نام بوده و هست هنوز و زمان گفته شده اجرا بشه .باسه تمام کسانی که با اون شرایط امتحان دادن تا ۲ سال بعد برن اعلام کنن اصلا ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ باسه کارنامه اضافی یا ادم ثبت نام میکنه یا نه دیگه. مگه نه؟؟؟؟ چرا اخه همش به ما زور میگن؟؟؟ کارشون نه قانونا نه شرعا نه عرفا درست نیستو (البته عرفا تو ایران ازین کارا مشه و طبیعیه . باسه همین بعد از گرون کردن تا ۵۰۰۰۰ صدای کسی در نیومده خیلی. حالا که میگن اصلا نمیدیم تازه یه صداهایی داره میاد).به هر ترتیب من میگم باید طبق قراری که با ما گذاشتن مثل theran ielts عمل کنن.و السلام.

کاربر مهمان

من از نمره Writing ام راضی نبودم و قصد اعتراض داشتم. ازشون که پرسیدم گفتن که بعد از اینکه رسما اعتراض بکنی باید سه ماه برای جواب صبر کنی. در ضمن اگر اعتراض وارد نباشد، پولی اضافه ای که گرفته اند را هم بطور کامل مصادره میکنند. این بود که منصرف شدم.

کاربر مهمان

سلام به همه دوستان خوبم. تلاش کردم با مرکز آیلتس تماس بگیرم ولی چی بگم. یا تلفنهاش مشغوله، یا صدای ۱ نوار ضبط شده است و وقتی انتخاب میکنی که با اپراتور میخوای صحبت کنی بوق مشغولی میزنه!!! یا بوق میخوره اپراتور موجود نمیباشد!! دوستان اگر میتونن ۱ تلاشی بکنن شاید شما تونستید تماس بگیرید. باور کنید به جرات بالای ۲۰۰ بار زنگ زدم. ممنون میشم اگه تماس گرفتید بپرسید بالاخره کی میخوان ریپورت بدن؟؟ تا کی باید صبر کنیم؟ نتیجه رو همینجا برای بقیه بزارن. با تشکر

کاربر مهمان

سلام به همگی بالاخره تونستم با مرکز آیلتس تماس بگیرم!!! (ممنون انقدر بهم تبریک نگید به خاطر این موفقیت بزرگم!) در مورد کارنامه اضافی هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده تا ۱۰ روز دیگه هم خبری نیست! تازه ۱۰ روز بعد اگر قرار شد کارنامه بدن ۳ هفته طول میکشه تا آماده بشه! خداحافظ ددلاین!!! و اینجا چه کسی مقصر است؟

کاربر مهمان

من متوجه نشدم، یعنی چی؟! یعنی چی: “تصمیم بگیرن که کارنامه بدن یا نه” یا “اگر تصمیم بگیرن که کارنامه بدن…” مگه دست خودشونه که تصمیم بگیرن بدن یا ندن؟! آخه مشکلشون چیه؟ چرا اینقدر طولانی؟ جداً همینطوری میشه که یک مرکز برگزاری آزمون بگه کارنامه نمیدم؟!!!

نظرات بسته شده‌اند.