شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی می توانند برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام نمایند و پس از تحصیل جهت کاریابی مرتبط با رشته خود اقدام کنند، اما افرادی که از کشور نروژ دعوت نامه کاری داشته باشند می توانند بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، به طور مستقیم برای ویزای کار اقدام نمایند. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی می توانند به عنوان معلم در مدارس دولتی و خصوصی نروژ، دانشگاه ها و مراکز علمی، مترجم، کارمند آژانس مسافرتی، راهنمای گردشگری و … در این کشور فعالیت داشته باشند. تدریس یکی از راحت ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان زبان انگلیسی در نروژ محسوب می شود و این کشور فرصت های زیادی را برای معلمان مهاجر که به دنبال آموزش انگلیسی در مدارس بین المللی و خصوصی در سراسر نروژ هستند فراهم می کند. در کشور نروژ مدارس بین المللی دو زبانه برای کودکان مهاجرین وجود دارد که معلمانی از خارج از کشور را استخدام می نماید. برای استخدام در مدارس بین المللی باید حداقل مدرک لیسانس زبان انگلیسی، گواهی تدریس بین المللی و 2 سال سابقه تدریس ارائه نمایید. موسسه های Berlitz و AAC Global از نمونه مدارس بین المللی مشتاق برای جذب معلم از خارج می باشند.

شرایط بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی در نروژ می توانند قراردادهای یکساله با کارفرمایان نروژی منعقد نمایند و 28 ساعت در هفته در این کشور به کار بپردازند. میزان حقوق برآورد شده برای معلمان دوره ابتدایی 396000 تا 413800 کرون می باشد و مدارس بین المللی اغلب هزینه های مدرسان از جمله اسکان اولیه و بلیط هواپیما را تامین می نماید، بیمه درمانی نیز به افراد تعلق می گیرد که میزان و مزایای آن از مدرسه به مدرسه متفاوت می باشد. سال تحصیلی در نروژ از اواسط آگوست تا اواخر ژوئن برگزار می شود و به معلمان مشتاق به تدریس زبان انگلیس در مدارس بین المللی نروژ توصیه می شود پیش از ورود به این کشور، به دنبال یافتن کار و تامین آن باشند. به طور معمول مدارس زبان بین المللی و خصوصی در نروژ در طول سال به جذب نیرو می پردازند اما محبوب ترین زمان برای استخدام معلمان از سپتامبر تا ژانویه می باشد و متقاضیان می توانند برای اخذ موقعیت تدریس از طریق مصاحبه آنلاین به بیان تخصص و مهارت خود بپردازند. مردم نروژ از مهارت زبان بالایی در زمینه زبان انگلیسی برخوردار می باشند به همین دلیل برای دریافت کار مناسب، متقاضیان باید به طور مستقیم با نروژی ها به رقابت بپردازند و افراد با رزومه برتر شانس بیشتری جهت دریافت مشاغل زبان انگلیسی خواهند داشت.

ویزای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در نروژ

متقاضیان به منظور دستیابی به مجوز کار در نروژ لازم است مدارک تحصیلی خود را به انجمن ملی خدمات ارزیابی اعتبارسنجی ارسال نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از تایید مدارک و اخذ مجوز متقاضیان باید نسبت به دریافت ویزای کاری نروژ اقدام نمایند که برای این امر مدارک زیر مورد نیاز می باشد:
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی متقاضی نظیر اصل مدرک و ریز نمرات
  • مدارک مربوط به سابقه کار
  • انگیزه نامه
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • قرارداد کار یا پیشنهاد شغلی از نروژ
مقالات مرتبط