شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
چه هنگام “نباید” به نمرات آیلتس خود اعتراض کنیم!

چه هنگام “نباید” به نمرات آیلتس خود اعتراض کنیم!

چه هنگام “نباید” به نمرات آیلتس خود اعتراض کنیم!

همانطور که می دانیم، هزینه اعتراض به نمره آیلتس (Enquiry On Results) نزدیک به پانصد هزار تومان است( بهار ۹۶ خورشیدی) و در صورت بیشتر نشدن نمره، این پول به معترض بازگردانده نمی شود. پس عقلانی است که بدانیم در چه شرایطی احتمال هدر رفتن پول ما وجود دارد.
  1.  به نمرات ریدینگ و لیسنینگ اعتراض نکنید! احتمال تغییر نمره بسیار کم است.
  2. در صورتی که مطمئن هستید رایتینگ خود را بی ربط یا حفظی نوشته اید( حتی قسمتی از آن را)، و یا اینکه از تعداد واژگان خواسته شده “کمتر” نوشته‌اید یا اینکه اشتباهات اساسی گرامری دارید ، بهتر است اعتراض نکنید: احتمال بیشتر شدن نمره بسیار کم است.
  3.  اگر “معدل” نمرات اسکیل های دریافتی( ریدینگ و لیسنینگ) با یکی از نمرات اسکیل های تولیدی (اسپیکینگ و رایتینگ) شما ۲ نمره یا بیشتر فاصله داشت، به نمره اعتراض نکنید: در این شرایط، سازمان مرکزی آیلتس در بازه سیزده روزه اعلام نمرات، با درک عدم هماهنگی میان نمرات، از ممتحن های دیگر خواسته است که نمره اسپیکینگ یا رایتینگ شما را ( بدون دانستن نمره اولیه) دوباره چک کرده و نمره دهند. پس نمره حاصله بسیار دقیق است و احتمال افزایش آن پس از اعتراض بسیار بسیار کم است.
مثلاً: Reading: 7 Listening 8 Speaking 7 Writing 5.5 معدل نمرات اسکیل های دریافتی ۷٫۵ است که با نمره رایتینگ ۲ نمره فاصله دارد و قطعاً نمره رایتینگ توسط یک ممتحن ارشد “دابل چک” شده است و بهتر است روی آن اعتراض نشود. توصیه ما البته اینست که اگر از عملکرد خود “صد در صد مطمئن” هستید، حتماً به نمره اعتراض بزنید: در صورت افزایش نمره، همه پول اعتراض به شما بازگردانده می شود. پی نوشت:
  1. هزینه اعتراض به یک یا هر چهار اسکیل فرقی ندارد و یک مبلغ ثابت است.
  2. نگران نباشید: تحت هیچ شرایطی، پس از اعتراض از هیچ یک از نمرات شما “کاسته” نمی شود.
مقالات مرتبط
4 نظر
مهرداد

سلام وقتتون بخیر. یه سوالی ذهن من و مشغول کرده و اینه که چقدر احتمال داره که سنتر تو نمره ریدینگ و لیسنینگ یه کاندیدا، دستکاری کنه؟ تو اسپیکینگ که خوب تکلیف روشنه و تو رایتینگ هم اگه واقعاً درست باشه، برگه ها میرن خارج از کشور. منظورم اینه سنتر میتونه که مثلا نمره ریدینگ یا لیسنینگ کسی و دستکاری کنه و کمتر بده؟!!!

مرتضی

خوشم میاد که با دوتا کامنت از بچه ها!!! این گفته شما نقض شد.

علی اکبر

برای من فاصله نمرات لیسینینگ و ریدینگم با اسپیکینگ ۲ نمره بود، اعتراض زدم برای اسپیکینگ و نمرم نیم نمره بیشتر شد، اگه خوب مطالعه کردید و معیارهای نمره دادن رو میدونید، اعتراض بزنید

امید

دوستان من جولای ۲۰۱۸ امتحان دادم و رایتینگ ۵.۵ شدم،درحالیکه بقیه مهارتها رو ۷ شدم. اعتراض کردم و نمره رایتینگم ۱ نمره بیشتر شد. و طبیعتا نمره اورآلم ۷ شد. اگر به رایتینگتون مطمئنید حتما اعتراض کنید.

نظرات بسته شده‌اند.