آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر است؟!

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس سوالی است که به کرات توسط زبان آموزان از ما پرسیده می‌شود. سوالاتی نظیر اینکه: من سطحم متوسط هست، چند ماه طول می‌کشد تا مدرک آیلتس بگیرم؟!

در پاسخ به سوال این عزیزان در خصوص مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس باید گفت که نمی‌توان یک نسخه برای تمام افراد پیچید و باید موارد زیر را در نظر داشت: ۱- سطح فعلی (دانش زبانی) داوطلب برای تخمین مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس قبل از هر چیز باید از طریق آزمون تعیین سطح استاندارد، سطح زبان آموز ارزیابی شود. بسیاری از زبان آموزانی که برای اولین بار جهت شرکت در کلاسهای آفرینش به ما مراجعه می‌کنند در پاسخ به این سوال که سطح‌تان چیست معمولا اینگونه جواب می‌دهند: سطحم متوسط است یا متوسط رو به بالاست یا در فلان موسسه فلان مدرک را گرفته ام. توجه داشته باشید در آیلتس چیزی به نام سطح متوسط نداریم و متاسفانه باید گفت که آزمون تعیین سطح بسیاری از موسسات در ایران استاندارد نیست و نمی‌تواند ارزیابی صحیح و دقیقی از سطح واقعی شما برای شرکت در آزمون رسمی آیلتس باشد. بنابراین تنها پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون تعیین سطح آفرینش است که یک آزمون شبیه سازی شده آیلتس است که البته سطح سختی آن برای تمامی زبان آموزان با هر سطحی استاندارد سازی شده است. تنها پس از این آزمون است که میتوان ارزیابی دقیقی بر اساس معیار های آزمون آیلتس از سطح واقعی زبان آموز داشت. ۲- نوع دوره انتخابی (میزان فشردگی کلاس زبان آموز) یکی دیگر از آیتم‌هایی که مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس زبان آموز را مشخص می‌کند، میزان فشردگی دوره انتخابی وی است. پس از آزمون تعیین سطح در آفرینش، داوطلب می‌تواند با توجه به تنوع فراوان کلاسها در جدول دوره‌های آفرینش بر حسب سلایقش یکی از کلاسهای آفرینش را انتخاب کند. کلاسهای آفرینش ۱ روز در هفته، ۲ روز در هفته، روزهای زوج، روزهای فرد و یا پنج‌شنبه و جمعه‌ها برگزار می‌شود. ساعت برگزاری کلاسها نیز تنوع زیادی دارد. (صبح، بعد از ظهر و شب) بنابراین هر‌چه قدر کلاس فشرده‌تری را انتخاب نمایید، دوره آموزشی شما سریعتر به پایان می‌رسد. ۳- میزان وقتی که زبان آموز برای مطالعه در نظر دارد مهمترین آیتم در تعیین مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس در واقع میزان وقتی است که داوطلب برای مطالعه اختصاص می‌دهد. به صورت معمول توصیه ما این است که به ازای هر ۱ ساعت کلاس، داوطلب می‌بایست حداقل ۳ ساعت مطالعه مفید در منزل داشته باشد. بنابراین اگر دوره فشرده ای را در آفرینش انتخاب می‌کنید باید وقت کافی نیز جهت مطالعه دروس خود را نیز در نظر داشته باشید.   گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد، تنها راه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان سعی و تلاش زبان آموز و اختصاص وقت بیشتر برای مطالعه است. به شما قول می‌دهیم شعارهایی نظیر تضمین نمره ۷ آیلتس که متاسفانه توسط موسسات سودجو برای اغوای زبان آموزان بیان می‌شوند، افسانه‌ای بیش نیستند و نه‌تنها مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس تان را کوتاه نمی‌کند بلکه منجر به طولانی شدن مسیر و خسته شدن مفرط داوطلب نیز می‌گردد. پس برای گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان صرفا اراده و انتخاب صحیح شما موثر است!
مقالات مرتبط
8 نظر
احسان

سلام وقتتون بخیر . من سطحم المنتری هستش میخواستم بدونم اگه بخوام براگرفتن مدرک آیلتس بخونم و برای نمره 6.5 چقدر طول میکشه اگه همون روزی ۳ ساعت رو هم مطالعه زبان انگلیسی داشته باشم آیا ۷ ماهه میتونم آیلتسم رو بگیرم؟

آفرینش

سلام وققتون بخیر برای آیلتس ۶.۵ تقریبا میشه گفت که میشه

عرفانه قالی باف

نمی دونم چقدر با ویدیو ها ی یوتیوپ academy IELTS kith آشنا هستین
استاد خیلی قابلی هستن. زمینه ی فعالیتشون توی speakingهست بیشتر.
ایشون میگفتن برای رسیدن از یک سطح به سطح بالاتر حداقل 120 ساعت مطالعه مفید لازمه…
یعنی من حساب کردم اگه قرار باشه از 6.5 به 7 برسیم 60 ساعت لازم داریم و اگر روزی 4 ساعت مفید در نظر بگیریم حداقل 15 روز زمان لازمه تا نیم نمره بریم بالاتر… البته گفتم فقط حداقل… مثلن برای بعضی ها همین 15 روز ممکنه بشه 30 روز… چون هیچ نسخه ی کاملی برای همه نمیتونیم بپیچیم. باید هرکس علاقه و نیازش رو برآورد کنه بعد یک هفته امتحانی بخونه ببینه چجوری پیش میره و چقد زمان لازم داره…
اما معمولا کسی که صفره با انتخاب های درست تو 9 تا 12 ماه میتونه آیلتس6.5 رو بگیره. دقت کنید گفتم حداااااقل و گفتم با انتخاب های درست…
در هر صورت
موفق باشید

Hhh

سلام از چه بازه زمانی شروع و تا چه زمانی تموم میشه کلا اخرین بازه ۲سال هست؟

اسدی

سلام من تاریخ آزمون تعیین سطحم رو یادم رفته از کجا باید بفهمم چه تاریخی امتحانمه ؟

سیدحسین

آقا اینا درست حالا چقدر طول میکشه؟ سطح من صفره

قیصر

50 سال اونم اگه عزرائیل درب خونتو نزنه

قلی

:))))))))))))))

نظرات بسته شده‌اند.