آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
شیوه بهبود اسپلینگ یا املا در رایتینگ آیلتس

شیوه بهبود اسپلینگ یا املا در رایتینگ آیلتس

اسپلینگ یا املای واژگان سهم مهمی از نمره رایتینگ را تشکیل می‌دهد. در لیسنینگ و ریدینگ هم اگر املا واژگان نادرست باشد، ” تمام” نمره از شما گرفته میشود و پاسخ غلط محاسبه میشود. البته در ریدینگ به خاطر کپی شدن پاسخ از برگه سوال، معمولاً اشتباهات املایی از سر بی دقتی هستند تا ندانستن. به هر روی، به خاطر اهمیت ذکر شده در بالا، ما موظفیم خطاهای املایی را در آیلتس به صفر برسانیم. روش های زیر میتواند راهگشا باشد:
  1.  هر شب، پیش از خواب، یک پاراگراف از کتاب های کمبریج یک تا شش و یا مجله “نشنال جیوگرافیک” انتخاب کرده و از آن “رو نویسی” نمایید. دقت کنید که این رونویسی کاملاً بدون فکر و مکانیکی است. تاکید میشود این عمل، که شاید پنج دقیقه هم وقت نبرد، پیش از خواب شبانه انجام شود.
  2.  قسمت املا از کتاب های Common Mistakes in IELTS را به خوبی تمرین و تحلیل نمایید.
  3.  اگر وقت بیشتری دارید یا اشتباهات املایی شما برایتان معضل بزرگی شده است (بیشتر از پنج غلط املایی در هر اسکیل) ، کتاب نسبتا کوتاه Goof proof spelling را از لینک زیر دانلود کنید و کاملاً مطالعه کنید.
نکته: در هر سه روش فوق، فیش برداری و کارت نویسی فراموش نشود. با هر کدام از سه روش فوق، با صرف یک زمان یک ماهه، اسپلینگ یا املای شما کاملاً تصحیح میشود.

از همین امشب شروع کنید! Break a leg!

Groof Proof Spelling
مقالات مرتبط
2 نظر
اردلان

به نظر من writing های خود را هم در کامپیوتر تایپ کنید و اشتباهاتی که برنامه word گرفته را هر روز تمرین کنید. دلیلش این هست که اگر شما ۲۰ تا writing بنویسید احتمالا ۸۰% درصد اشتباهاتی که شخص شما انجام میدید مشخص میشود.

toobatf

سلام لطفا کتاب (Common Mistakes in IELTS) را هم در این پست آپلود کنید. تشکر

نظرات بسته شده‌اند.