آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
روشی جهت بهبود  fluency  و همچنین گرامر سطح بالا در اسپیکینگ

روشی جهت بهبود fluency و همچنین گرامر سطح بالا در اسپیکینگ

  شیوه های بسیاری برای روان بیان کردن جملات گرامری تازه یاد گرفته وجود دارد، اما شیوه زیر علی رغم قدیمی بودن ( زیر مجموعه شیوه تقریباً منسوخ رفتارگرایی و audio lingual)، هنوز یکى از بهترین راههاى تقویت روان صحبت کردن در انگلیسى در کوتاه مدت است. ” تمرینهاى جایگزینى ” یا substitution drills به شیوه زیر انجام می‌شوند :
  1. جمله‌ای از نظر گرامری سطح بالا انتخاب کنید و روی کاغذ به صورت درشت بنویسید.
  2.  نخست واژه انتهایی را بگویید. بعد واژه انتهایی و واژه قبل از آنرا با صدای بلند تلفظ کنید.
  3.  پس از آن یکی یکی به واژه ها اضافه کنید ولی از سرعت کم نکنید تا به ابتدای جمله برسید. به این ترتیب اگر جمله مثلاً ده کلمه داشته باشد، شما با ده بار تکرار به ابتدای آن رسیده اید. با این روش سخت ترین ساختارها را هم میتوان با چند بار تکرار بدون مکث ادا کرد. به این شیوه تمرین backward building میگویند.
  4.  پس از آن در هر بار تکرار به جای کلمات کلیدی یک کلمه یا کالوکیشن جدید با همان سرعت اولیه به کار ببرید.
برای هر ساختار پیچیده گرامری ده بار جایگزینی و بیست و پنج بار تکرار با صدای عادی( نه نجوای زیر لب) و سرعت بالا کافی است. بدین صورت پس از دو هفته بهبود قابل توجهی در روانی کلام و عدم مکث در اسپیکینگ حس خواهید کرد. نکته: توصیه می شود ابتدا، تمرین زیر نظر استاد شروع شود. پی نوشت بله! ما هم آگاه هستیم که این شیوه کمی مکانیکی و قدیمی است، اما برای زبان آموز ایرانی که فرصت غرق شدن در انگلیسى و تعامل با نیتیو را کمتر به دست می آورد، و صبح تا شب اولویت‌های دیگری دارد، و از طرفی هم باید نمره مثلاً ۶ خود را در یک یا دو ماه به ۶٫۵ و ۷ برساند، این شیوه عالی ترین راه برای افزایش “سریع” نمره است!
مقالات مرتبط