آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
شیوه ای برای بهبود نمره ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ

شیوه ای برای بهبود نمره ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ

  یکى از بهترین شیوه هاى بهبود نمره ریدینگ و در عین حال رایتینگ و اسپیکینگ، خواندن مدخل هاى وب سایت ویکی پدیاى انگلیسى به صورت زیر است:
  1. موضوعات رایتینگ و اسپیکینگ کتابهاى کمبریج ۸،۹،۱۰،۱۱ ( در هر کتاب ۶ موضوع تسک دو رایتینگ و ۴ موضوع تسک کارد اسپیکینگ: جمعا ٢۴ موضوع رایتینگ و ١۶ موضوع اسپیکینگ ) را در ویکی پیدیاى انگلیسى جستجو کنید.(توجه فرمایید که تقریباً تمامى موضوعات آیلتس به همین تم ها محدود مى شوند) .
  2.  پس از یافتن صفحه مورد نظر فقط به خواندن “دو پاراگراف اول” متن بسنده نمایید.
  3.  سپس با استفاده از دیکشنرى انگلیسى به انگلیسى واژگان و بخصوص کالوکیشن هاى مرتبط به موضوع راچک نموده و فیش نویسى کنید.
  4.  سعى کنید خود را موظف کنید در تمامى رایتینگ ها و اسپیکینگ ها از چند واژه و کالوکیشن مرتبط استفاده کنید.
اگر این کار را در زمان درست و به صورت عمیق و با حوصله انجام دهید، بهبود قابل توجهی در نمره ریدینگ خود (تا یک و نیم نمره! ) مشاهده خواهید کرد. در ضمن نمره واژگان و کالوکیشن خود برای رایتینگ و اسپیکینگ را نیز افزایش داده‌اید. نکته یک: توجه فرمایید که تمرین فوق هم برای ماجول آکادمیک و هم جنرال سودمند است. نکته دو: ارتباط مستقیمی میان بالا بودن دانش عمومی general information و نمره ریدینگ جنرال و آکادمیک در آیلتس، یافت شده است و قابل ذکر است که ویکیپدیا انگلیسی یکی از بهترین منابع افزایش GI است.
مقالات مرتبط