شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
برترین دانشگاه های آمریکا کدامند

برترین دانشگاه های آمریکا کدامند

برترین دانشگاه های آمریکا کدامند

همانطور که میدانید هر ساله اشخاص بسیاری جهت استفاده از فرصت ادامه تحصیل در آمریکا اقدام می نمایند و بدنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور میباشند . چرا که بدیهی است فارغ التحصیلان از دانشگاه های برتر آمریکا قادرند به راحتی جذب بازار کار شوند و به استناد مدرک معتبر اخذ شده از این دانشگاه ها در مراکز عالی و مشاغل پر درآمد مشغول به کار شوند . به استناد جدیدترین رتبه بندی دانشگاهها ، در میان دانشگاههای آمریکا بالاترین رتبه ها مختص دانشگاه پرینستون در جایگاه اول ، دانشگاه هاروارد در جایگاه دوم ، دانشگاه ییل در جایگاه سوم ، دانشگاه کلمبیا در مقام چهارم و دانشگاه استنفورد در مقام پنجم و….میباشد . از میان دانشگاههای معتبر آمریکا ، اطلاعات مربوط به دانشگاه های هالت و بوفالو که از جمله دانشگاه های معتبر امریکا می باشند ، به تفصیل خدمت شما توضیح داده میشود .

دانشگاه هالت 

این دانشگاه در سال ۱۹۶۴ توسط Arthur D.Little school of management به عنوان مؤسسه آموزش مدیریت که شرکتی برای آموزش مدیران کسب و کار و business میباشد تأسیس شد . نخستین مرکز این دانشگاه در بوستون (آمریکا) و سپس سایر مراکز در سانفرانسیسکو(آمریکا) ، لندن (انگلیس) ، دبی ، شانگهای (چین) ، و دو مرکز گردشی در نیویورک و سائوپائولو تأسیس شده است . دانشگاه هالت در بین ۱% از تاپ ترین و برترین business school های دنیا قرار دارد .در رتبه بندی تخصصی اقتصاد و MBA تمام وقت جایگاه ۳۱ ام را داراست در رتبه بندی جهانی MBA مالی این دانشگاه در رتبه ی ۵۷ قراردارد . در رتبه بندی تایمز رتبه ی ۱۰ را برای کسب و کار بین المللی ، تجربه ی بین المللی و فعالیت بین المللی دارا میباشد .

مقطع کارشناسی

شرایط پذیرش برای کارشناسی در دانشگاه هالت شامل ۱۲ سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه که با معدل ۳٫۰ در ۴٫۰ در مقیاس درجه بندی آمریکا یا مدارک کشورهای غیر از آمریکا ( در صورتی که با معادل سازی ، این مدارک با استانداردهای آمریکا تطابق داشته باشند ) . طول دوره ی برنامه ی تحصیلی مدیریت کسب و کار در هالت برنامه ای ۴ ساله است .

مقطع کارشناسی ارشد

در این مقطع دانشگاه رشته هایی از جمله بازاریابی بین المللی ، مدیریت امور مالی ، کسب و کار بین المللی و کار آفرینی اجتماعی را ارائه می نماید . دوره های کارشناسی ارشد در هالت بصورت تمام وقت ، برنامه ای یکساله میباشد و به شما این فرصت را میدهد که برای تحصیل در سه منطقه از شش مرکز جهانی هالت اقدام نمایید و با مشاهده ی اقتصادهای به سرعت در حال رشد جهان ، شیوه های کسب و کار بین المللی را بررسی نموده و با شیوه های آن آشنا شوید .

MBA اجرایی 

MBA اجرایی در این دانشگاه برنامه ای بصورت پاره وقت طراحی شده است که مختص افراد حرفه ای میباشد ؛ افرادی که مایلند به منظور افزایش اعتبار و دانش خود تحصیلاتی در زمینه چشم انداز بین المللی داشته باشند. MBA اجرایی با MBA تمام وقت متفاوت است و درجه بالایی از انعطاف پذیری را برای طیف گسترده ای از نیازهای دانشجویان داراست. برنامه ی درسی که بیش از دو سال میباشد اجازه میدهد فرد به دنبال کسب مدرک خود به طور حرفه ای مشغول به کار شود و این دوره ی پاره وقت اجازه میدهد مدیران تنها بمدت دو روز در ماه را به دور از شرکت و دفتر خود بگذرانند . همچنین MBA یکساله یکی از جدیدترین دوره ها با برنامه ریزی خاص در این دانشگاه اجرا و ارائه میگردد.

دانشگاه بوفالو ( UB )

در رابطه با موقعیت جغرافیایی بوفالو اینگونه میتوان بیان نمود که : در منطقه ی رودخانه و آبشار نیاگارا واقع شده که یک منطقه ی شهری بزرگ با ترکیبی متنوع از جوامع و شخصیتهای متمایز و چشم اندازی غنی از زندگی را داراست . این دانشگاه دولتی برتر در تحقیقات فشرده و یک عضو از انجمن دانشگاههای آمریکا میباشد . به عنوان بزرگترین مؤسسه در درجه ی پژوهش ، فعالیتهای خلاقانه و تأثیرگذار روی افراد در جهان است .دانشگاه بوفالو در میان ۶۴ دانشگاه دولتی در سیستم نیویورک جامع ترین مؤسسه میباشد . بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی و نزدیک به ۳۰۰ برنامه ی تحصیلات تکمیلی و حرفه ای در این دانشگاه ارائه میشود . هرساله جمع کثیری از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار در امریکا می شوند و میتوانند از این طریق در جهت اخذ اقامت امریکا اقدام نمایند . سه شعبه ی این دانشگاه در بوفالو و حومه ی امهرست . مدیریت UB در ایجاد سیاست برای تنظیم اولویتهای دانشگاه و تحصیلات و امور مالی ، بسیار حرفه ای عمل مینمایند و برای برنامه های تحقیقات ، آموزش و یادگیری حمایتهای لازمه را انجام میدهند . در راهنمای مجله ی سالانه ی ” بهترین کالجها ” اکنون رتبه ی UB در میان ۱۰ دانشگاه برتر در در سراسر کشور آمریکا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان با حداقل بدهی می باشد . UB رتبه ی سوم در میان دانشگاههای دولتی و رتبه ی نهم در میان دانشگاههای دولتی و خصوصی ایالات متحده میباشد . در رتبه بندی مجله ، UB به عنوان یکی از بهترین دانشگاههای ملی در ایالات متحده متمایز شده است . این دانشگاه در علوم مهندسی و کاربردی در رتبه ی ۶۵ میان بهترین برنامه ها و دانشگاههای مهندسی کشور در مقطع کارشناسی و همچنین به عنوان یکی از بهترین برنامه های business و مدیریت در مقطع کارشناسی در رتبه ی ۸۶ از بین بیش از ۶۸۰ دانشگاه معتبر بالاتر از هر دانشگاه business دیگری در ایالت نیویورک قرار گرفت . رشته های گوناگونی در این دانشگاه از جمله مهندسی معماری ، هنر و علوم ، دندانپزشکی ،فنی و مهندسی ، پزشکی و علوم پزشکی ، مدیریت ، حقوق ، پرستاری ، داروسازی و علوم دارویی ،بهداشت عمومی و بهداشت حرفه ای و خدمات اجتماعی ارائه میشوند .

رشته ی مهندسی معماری 

برنامه های این دانشکده ، آماده سازی جامع برای تمرین و پروانه طراحی شده تا تعهد به خدمات حرفه ای و عمومی را برجسته سازد . گروه معماری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، پیکربندی را معمولأ بدین شکل ارائه میدهد : ۴ سال تحصیل در مقطع کارشناسی همراه با اعطای مدرک تحصیلی و ۲ سال کار در مقطع کارشناسی ارشد که منجر به دریافت اولین درجه ی حرفه ای معماری می شود .

رشته های فنی و مهندسی 

رشته های ارائه شده در گرایشات ذیل میباشد : مهندسی هوا و فضا ، بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی ، مهندسی پزشکی ، مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، علوم کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی فیزیک ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی صنایع ، مهندسی مکانیک و … .

معیارهای پذیرش

پذیرش در این رشته ها کاملأ رقابتی است . عملکرد فرد در تحصیلات دوره ی دبیرستان ، نمرات آزمونهای استاندارد و یک برنامه ی مکمل که بیانیه ها و توصیه نامه ها ی شخصی شما را شامل میشود ، در تصمیم گیری برای پذیرش شما نقش اساسی دارد .

رشته ی دندانپزشکی

دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی بوفالو امکانات اشتغال در بخش علوم سلامت دانشگاه را فراهم مینماید . فرصتهای آموزشی در ۶ بخش در دانشکده ی دندانپزشکی برای دوره های کارشناسی ارشد و تحقیقات دانشجویی در کارشناسی ارشد در آزمایشگاهها ، اماکن پژوهشی و در آخر در کلینیکها وجود دارد که در این برنامه ها گواهینامه های مختلف معادل با مدرک تخصصی به افراد اعطا میشود . در سال ۱۸۹۲ به عنوان دانشکده ی دندانپزشکی با ۴۶ دانشجو و ۱۰ دانشکده تأسیس شد و تا کنون برنامه ها و محدوده ی دانشگاه و نام آن را گسترش داده اند به شکلی که تحصیل در این دانشکده به مدارج MS ، DDS و دکتری ، مدارک تحصیلی و همچنین گواهی مهارت در هفت حوزه ی عمل تخصص منجر میشود .

رشته های پزشکی 

در مقطع کارشناسی رشته های مختلفی از گروه پزشکی ارائه میشود شامل : بیوشیمی ، علوم پزشکی ، بیوتکنولوژی ، فناوری پزشکی ، فناوری پزشکی هسته ای ، فارماکولوژی و سم شناسی . تمام برنامه ها در این دوره ها رقابتی میباشد و دریافت پذیرش به در خواست کننده تضمینی نیست . در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های مختلفی از جمله رشته های علوم تشریح ، بیوشیمی ، بیوفیزیک ،بیوتکنولوژی ، میکرب شناسی ، علوم اعصاب ، پاتولوژی ، داروشناسی و فیزیولوژی ارائه میشود . برنامه ی تحصیلی پیوسته و درجه دو برای آموزش و تحقق بخشیدن به نقش بسیار تخصصی در پزشکی وجود دارد. این برنامه ی درسی یکپارچه (MD/PHD) است که ترکیبی از تجربه تحقیقات فشرده همراه با آموزش بالینی دقیق و آماده سازی فرد برای کار به عنوان یک پزشک متخصص میباشد . دوره ی (MD/MPH) به شما اجازه ی کسب MD و مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را در مدت زمان ۵ تا ۶ سال می دهد که برای این دوره باید در طول سال دوم از مدرسه ی پزشکی برای پذیرش اقدام نمایید .

شرایط برای پذیرش دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا 

– مدرک کارشناسی برای این اقدام جزو الزامات میباشد . – معرفی نامه (ها) از مؤسسات عالی که در آن حضور داشته اید . – گزارش نمره GRE. – توصیه نامه. – یک نامه ی شخصی بیان اهداف شغلی و تجربه ی پژوهشی و تجربه ی تحقیقاتی بسیار مطلوب. – تسلط به زبان انگلیسی همراه با مدرک IELTS یا TOFEL.
مقالات مرتبط