شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
اطلاعات مهم برای ایرانیان داوطلب تحصیل در آلمان

اطلاعات مهم برای ایرانیان داوطلب تحصیل در آلمان

اطلاعات مهم برای ایرانیان داوطلب تحصیل در آلمان

برای متقاضیان به تحصیل که در ایران مجوز ورود به دانشگاه را کسب کردند اطلاعات زیر برای اجازه تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان یا شرکت در کالج توسط uni-assist در برلین مهم می‌باشد.تمام مدارک لازم می‌بایست به صورت کپی برابر با اصل و به دو زبان فارسی و آلمانی (یا انگلیسی) برای uni-assist فرستاده شوند.

شرایط ورود به کالج (با توجه به رشته‌ای که بعد از کالج در دانشگاه خوانده خواهد شد)

الف) دیپلم دبیرستان (کلاس ۱۲) یا دیپلم دبیرستان (کلاس ۱۱) و مدرک پیش دانشگاهی ب) مدرک قبولی در کنکور سراسری (کنکور دانشگاه آزادقبول نیست) ج) کارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری سال … (کارت سبز قدیمی) یا گواهی سازمان سنجش آزموزش کشور قابل ذکر است که مدارک دانشگاهای آزاد مورد قبول نیست و اشخاص باید از ابتدا شروع کنند . توجه: در کارنامه دیپلم دبیرستان باید ریز نمرات و معدل کل خوانا و قابل شناسایی باشد. توضیح: علاقمندانی که کارنامه کنکور را به همراه مدارک دیگر نفرستند، مورد پذیرش واقع نمی‌شوند (مستثنی از این قضیه کسانی هستند که دوره دانشگاهی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند).

ورود مستقیم به دانشگاه (برای داوطلبان فارغ التحصیل از دانشگاه در همان رشته یا رشته مشابه)

د) مدرک و کارنامه (ریزنمرات و معدل) دوران تحصیل در دانشگاه در رشته کارشناسی ( در اینجا منظور تمام دانشگاه‌ ها شناخته شده و معتبر به جز دانشگاه آزاد می‌باشد) منظور از مدرک دانشگاهی، مدرک حداقل یک سال کامل تحصیل در دانشگاه در رشته کارشناسی می‌باشد. اگر این مدارک قابل قبول نباشند، ورود به دانشگاه فقط از طریق کالج امکان‌پذیر می‌باشد.

ورود مستقیم به دانشگاه ( فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد و در همان رشته خاص و رشته‌های مشابه)

مدرک پایان‌نامه دانشگاه باید دارای رشته کارشناسی و معدل کل باشد و ریز نمرات دوره ی دانشجویی را در بر داشته باشد(در اینجا نیازی به مدرک امتحان ورودی کنکور نیست).

ورود مستقیم به دانشگاه برای تمام رشته‌ها

پایان‌نامه تحصیلات دانشگاهی (حداقل ۴ سال تحصیل کارشناسی) با موفقیت از تمام دانشگاه‌های شناخته شده و معتبر (به جز دانشگاه آزاد). مدارک لازم: پایان‌نامه تحصیلی (مدرک کارشناسی) از یک دانشگاه معتبر(مانند دانشگاه تهران یا دانشگاه شیراز). در کنار مدرک کارشناسی، ریز نمرات هم باید تحویلuni-assist داده شوند. اکثر دانشگاه‌های آلمان از تمام مدارک لازم کپی برابر اصل را می‌خواهند. برای این هدف، مهر و امضای سفارت آلمان درتهران کافیست. همینطور مهر و امضای محل صدور مدرک (مثلا خود دانشگاه) هم مورد قبول می‌باشد. ترجمه مدرک می‌تواند مبنی بر اصل بودن مدرک از طرف مترجم رسمی(قابل قبول دانشگاه آلمان که در آن اسم نویسی می‌خواهید بکنید) مهر و امضاء شود. البته مدرک اصل به زبان فارسی باید مهر و امضای رسمی داشته باشد.
مقالات مرتبط