آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
چند استراتژی برای پاسخ گویی به سوالات چند گزینه‌ای در لیسنینگ

چند استراتژی برای پاسخ گویی به سوالات چند گزینه‌ای در لیسنینگ

 
  1.  بهترین اما زمانبرترین راه ممکن، خواندن سوال و همه گزینه ها و زیر کلمات کلیدی آنها خط کشیدن است.
  2.  راه بعدی اینست که فقط سوال را بخوانیم و زیر واژگان کلیدی آن خط بکشیم و به گزینه ها نگاه نکنیم. در حین گوش دادن جواب را کنار سوال بنویسم (حتی به فارسی) بعد در سی ثانیه آخر که زمان چک کردن است، با یکی از گزینه ها تطبیق دهیم.
  3. راه سوم خواندن سوال و چشم دوختن به گزینه a و b و حذف کلی گزینه های c است. در این صورت اگر در حین گوش دادن یکی از دو گزینه اول را شنیدیم، همان جواب است، در غیر اینصورت پاسخ چیزی است که نشنیده ایم: یعنی گزینه c!
  4.  شیوه چهارم اینست که به هیچ سوال یا گزینه ای نگاه نکنیم و فقط گوش فرا دهیم و نوت برداریم و کاملاً متن را درونی کرده و بفهمیم. بعد در سی ثانیه آخر یا حتی ده دقیقه آخر لیسنینگ از روی نوت های خود یا درک کلی جواب دهیم.(ریسک این شیوه بسیار بالاست اما سرعت بی نظیری هم به شما میدهد).
کلا هر چه در چهار استراتژی فوق از بالا به پایین می‌آییم، سرعت بهتر میشود و دقت کمتر. توصیه می‌شود با هفت تست لیسنینگ کتاب “آیلتس پلاس سه” هر چهار مورد فوق را امتحان کنید و شیوه‌ای که نتایج بهتری برای شما به ارمغان می آورد را انتخاب نمایید. نکته: توصیه می شود که ابتدا پایه واژگانی و کالوکیشن خود را تقویت کنید، سپس از چهار استراتژی فوق بهره ببرید.
مقالات مرتبط
1 نظر
علیرضا

ممنون پست بسیار باارزشی بود.

نظرات بسته شده‌اند.