آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
نکته فوق‌العاده مهم در پاراگراف های بدنه رایتینگ و شیوه نوشتن آن

نکته فوق‌العاده مهم در پاراگراف های بدنه رایتینگ و شیوه نوشتن آن

نکته فوق‌العاده مهم در پاراگراف های بدنه رایتینگ و شیوه نوشتن آن

پس از نوشتن مقدمه لازم است به اصل مطلب یا ایده های اصلی بپردازیم. 1- ایده اصلی را در یک جمله کوتاه، کلی و ساده به عنوان جمله اول پاراگراف بیاورید. 2- در جملات بعدی دلایلی برای ایده خود ذکر کنید. 3- جملات بعدی میتوانند یک مثال برای حمایت از ایده اصلی یا بسط آن باشد.(مثال میتواند کاملاً تخیلی و غیر واقعی باشد، اما حتماً باید مرتبط با موضوع باشد.)
  • دقت کنید که مثال ها نباید لزوماً با for example… شروع شوند و حتماً نباید در مورد موضوع خاصی باشند: حدی از عمومی بودن مطلوب است: some degree of generality
4- جملات بعدتر از این می توانند کامنت شخصی شما برای بسط بیشتر موضوع باشند. 5- سپس پاراگراف را با یک جمله “کلینچر” یا پایان دهنده تمام می‌کنیم. این جمله میتواند حرکتی نرم (smooth transition) به پاراگراف بعدى باشد. توجه داشته باشید که این فقط یک شیوه نوشتن پاراگراف بدنه است و شما هر گونه راحت هستید از ایده اصلی خود دفاع کنید و هر گاه حس کردید که دلایل و ادله کافی آورده‌اید، پاراگراف را پایان دهید. نکته بسیار مهم اینست که هر پاراگراف داراى “فقط و فقط” یک ایده اصلی “central topic” باشد زیرا طبق توصیف نامه رسمی کمبریج برای رسیدن به نمره 7 شرط زیر باید محقق شود:

.There is a central topic within each paragraph

مقالات مرتبط