شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
نحوه پذیرش، هزینه ها و لیست دانشگاه ها در اتریش

نحوه پذیرش، هزینه ها و لیست دانشگاه ها در اتریش

نحوه پذیرش، هزینه ها و لیست دانشگاه ها در اتریش

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دانشگاه:

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی اول سپتامبر و برای ترم تابستانی اول فوریه است و تمامی مدارک مورد نیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. این تاریخ ها غیرقابل تمدید هستند. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد، توصیه می شود که داوطلبان مدارک خود را هر چه زودتر به دانشگاه ارایه کنند. رشته های تحصیلی ای که احتیاج به آزمون ورودی دارند (دانشگاه های پزشکی، دانشگاه و دانشکده های هنر): مهلت تقاضای شرکت در آزمون ورودی برخی رشته ها تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می باشد. پس بسیار مهم است که داوطلب در فرصت کافی به آماده کردن مدارک مورد نیاز اقدام کند. مهمترین شرط در گرفتن پذیرش از دانشگاه های اتریش قبولی در همان رشته در یکی از دانشگاه های ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل است. این مسئله اصلی ترین شرط برای گرفتن پذیرش است. در واقع دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور ایران را به منزله امتیاز اصلی دادن پذیرش تحصیلی می دانند و پس از آن معدل و نمرات شخص مورد بررسی قرار می گیرد. نداشتن گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری در رشته مورد درخواست در ایران به منزله نگرفتن پذیرش می باشد. معمولا بین ۴ هفته تا ۶ هفته طول می کشد تا دانشگاه پس از دریافت مدارک نتیجه را با پست ارسال کنند. در مورد رشته های هنر, قبولی در آزمون عملی ورودی نیاز است. و تا قبل از شرکت در آزمون هیچ پذیرشی ( اعم از رسمی و غیر رسمی) به دانشجو داده نمیشود. حضور فرد در آزمون الزامی است ( فرستادن نمونه کار کافی نمیباشد).تاریخ برگزاری آزمونهای عملی هر ترم در وب سایت دانشگاه اعلام میشود. برای ورود به اتریش جهت شرکت در آزمون ورودی نیاز به دعوتنامه نمی باشید. فقط کافی است برگ داوطلبان شرکت در آزمون ورودی را پر کرده برای دانشگاه ارسال نمایید. برگ تایید دانشگاه دال بر شرکت شما در آزمون ورودی که همراه با تاریخ برگذاری آزمون است برای شما حکم دعوتنامه را دارد و سفارت اتریش در ایران به انزمام این برگه به شما ویزای ورود جهت شرکت در آزمون ورودی را ابلاغ می نماید. مدارک زیر با توجه به شرایط متقاضیان دسته بندی شده و نیازی نیست که همه متقاضیان کلیه مدارک را جهت اخذ پذیرش داشته باشند. ترجمه رسمی مدارک (با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت اتریش) باید به زبان آلمانی یا انگلیسی باشد.

هزینه دانشجویی در اتریش:

سکونت (اگر در خوابگاه دانشجویی باشد, همراه با هزینه های برق و سیستم حرارتی):۲۰۰-۳۵۰ یورو در ماه. سکونت در آپارتمان (اجاره) به دلیل هزینه های برق, سیستم حرارتی, اینترنت و سایر رسانه های ارتباطی در متراژ مشابه با خوابگاه به مراتب بالاتر است, هرچند هزینه اجاره خالص خانه در نگاه اول با هزینه خوابگاه یکسان به نظر میرسد. در هر دو مورد, خوابگاه و آپارتمان , مقدار سه برابر اجاره ماهانه به عنوان پیش پرداخت باید پرداخت گردد. این مبلغ موقع فسخ قرارداد به شرط عدم آسیب جدی به آپارتمان/اتاق برگردانده میشود. غذا(بدون موارد لوکس و دخانیات): ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه موارد شخصی، کتاب، و تفریحات: ۱۰۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه معرفی‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ در کشوراتریش‌:

 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ اتریش‌ گروه‌ یک‌ (ممتاز)

  1. Universität Wien
  2. Universität Graz
  3. Universität Innsbruck
  4. Universität Salzburg
  5. Technische Universität Wien
  6. Technische Universtiät Graz
  7. Montanuniversität Leoben
  8. Universität für Bodenkultur Wien
  9. Veterinärmedizinische Universität Wien
  10. Wirtschaftsuniversität Wien
  11. Universität Linz
  12. Universität Klagenfurt
  13. Akademie der bildenden Künste Wien
  14. Universität für angewandte Kunst Wien
  15. Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
  16. Universität Mozarteum Salzburg
  17. Universität für Musik und darstellende Kunst Graz
  18. Universität für Künstlerische und industrielle Gestaltung Linz
  لازم به ذکر است رنکینگ دانشگاه Universität Wien در بین ۱۲۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا ۶۹ و در بین ۱۰۰دانشگاه برتر اروپا ۹ است . و نیز دانشگاه Technische Universität Wien در بین ۱۲۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا ۱۵۰ و در بین ۱۰۰دانشگاه برتر اروپا ۳۵ است.  

مدارس‌ عالی‌ فنی‌ (FH) و مراکز آموزش‌ عالی‌ که‌ مورد تایید وزرات‌ علوم (Bundesministerium für Wissenschaft und Verker) اتریش‌ هستند.

۱- Sigmund FreudPrivatuniversität Wien برای کسانی که شروع دوره شان پس از اول آگوست ۲۰۰۹ است، تا مقطع کارشناسی ارشد و صرفاً در رشته روان شناسی به شرط موفقیت در بررسی کیفی ۲- Donau Universität Krems صرفاٌ در مقطع کارشناسی ارشد، به شرط موفقیت در بررسی کیفی ۳- Webster University
مقالات مرتبط
2 نظر
شبنم

سلام
میخاستم بدونم بنده الان در رشته ام بی ای مستر دارم میخونم میتونم دوباره جهت مستر اقدام کنم در اتریش؟

شیرین

سلام می خواستم بدونم کسی که درسش تموم شده و الان کار می کنه نمی تونه برای تحصیل در مستر اقدام کنه؟

نظرات بسته شده‌اند.