آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه

انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه

انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه

اگر چه شهریه های سالانه دانشگاه های دولتی فرانسه در حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو می باشد اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه ممکن است به ۱۰ هزار یورو نیز برسد. وجود بورسیه های تحصیلی مختلف در فرانسه سبب شده است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور فرانسه ، به این کشور مهاجرت کنند .در ادامه به شرح انواع بورسیه های تحصیلی در فرانسه می پردازیم.

بورسیه تحصیلی ایفل در کشور فرانسه

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به «ایفل بورسیه» معروف می باشد از طرف وزارت امور خارجه کشور فرانسه ارائه می شود و برای دانشجویان بین المللی می باشد که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در کشور فرانسه را دارند دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارند با مبلغی بالغ بر 1100 یورو برای کمک هزینه تحصیلی ساپورت می شوند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه را دارند با مبلغی بالغ بر 1400 یورو از طرف وزارت امور خارجه این کشور کمک هزینه های تحصیلی خود را دریافت کرده و به تحصیل ادامه خواهند داد. علاوه بر این کمک هزینه های جانبی در فرانسه نیز از طرف این وزارت برای محصلانی که قصد بازگشت به کشور خود را دارند و یا قصد سفرهای تفریحی، فعالیت های فرهنگی، بیمه درمانی را داشته باشند، کمک خواهد شد.

بورسیه ایل دو فرانسه

یک بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز از طرف دولت فرانسه برای متقضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه را دارند داده می شود و می بایست که سن این افراد بالای 30 سال باشد تا مبلغی بالغ بر 10 هزار یورو برای کمک هزینه 10 ماه خود دریافت کنند تا بتوانند در دانشگاه های شهر پاریس تحصیل کنند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کشور فرانسه برای دانش آموزان بین المللی

بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه آمپس (ای ان اس لیون)

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه که به بورسیه ان ایس لیون در فرانسه معروف است بورسیه ای را برای دانش آموزان بین المللی که معدل و سطح بالایی را دارا هستند برای تحصیل در رشته های علوم، هنر، علوم انسانی و اجتماعی تدارک دیده است که مبلغی بالغ بر 1000 یورو برای تحصیل دانش آموز به مدت 10 ماه می باشد.

بورسیه تحصیلی فرانسه در دانشگاه لیون

کشور فرانسه بورسیه تحصیلی دانشگاه لیون فرانسه را برای محصلانی که دارای سطح بالای سابقه آکادمیک هستند و می خواهند در یکی از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه لیون تحصیل کنند ارائه می دهد که مبلغ این بورسیه تحصیلی 800 یورو برای هر ماه به مدت 10 ماه می باشد.

بورسیه تحصیلی فرانسه در موسسه گرنوبل

این بورسیه برای محصلین می باشد که برنامه خاصی برای ارائه به دانشگاه دارند داده می شود و برای هر ترم مبلغ 5000 یورو به این محصلان داده می شود.

بورسیه تحصیلی فرانسه در امیلی در دانشگاه علوم پو

این بورسیه یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد که به محصلانی تعلق میگیرد که دارای رتبه و معدل بسیار عالی میباشند و برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا می باشد که این بورسیه برای دانش آموزان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که در مقطع کارشناسی مبلغی بالغ بر 3000 تا 12/300 یورو می باشد و مبلغی بالغ بر 5000 تا 16000 یورو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به متقاضیان داده می شود. لازم به ذکر می باشد که همانطور که گفته شد این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه به دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا تعلق میگیرد و نیاز است که نمرات متقاضی در بهترین سطح ممکن خود باشد.

بورسیه در فرانسه (Insead)

این بورسیه که از دیگر بورسیه های تحصیلی در کشور فرانسه می باشد تحت معیار های مختلفی ارائه می شود: بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر 5000 تا 25000 یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته های ام بی ای (ای اچ سی)

این بورسیه تحصیلی در کشور فرانسه نیز همانند بورسیه اینسید تحت معیار های مختلفی ارائه می شود: بر اساس شایستگی، ملیت، جنسیت، پس زمینه حرفه ای، توانایی رهبری، حوزه مطالعات قبلی و غیره که مبلغی بالغ بر 5000 تا 25000 یورو در سال به کسانی که شامل حالشان بشود تعلق می گیرد که در رشته های ام بی ای ارائه می شود.
مقالات مرتبط