شروع ثبت‌نام کلاس‌های آنلاین ترم اردیبهشت
خرید مدرک آیلتس تضمینی با استعلام؟!

خرید مدرک آیلتس تضمینی با استعلام؟!

خرید مدرک آیلتس:‌ از رویا تا واقعیت – کلاهبرداری در روز روشن!

رهایی از مشقات دستیابی به نمره بالا در آیلتس بسیاری از داوطلبان را وسوسه می‌کند که حاضر باشند پول های کلانی را برای خرید مدرک آیلتس بپردازند تا بلکه بتوانند از دردسر شرکت در آزمون آیلتس خلاص شوند! و هرجا که پای وسوسه در میان باشد، کلاهبرداران نیز همیشه آماده‌ اند تا به روش های مختلف سود ببرند.

فقط کافی است سری به گوگل بزنید تا ببینید چه تعداد سایت و وبلاگ آمادگی خود را برای خرید آیلتس اعلام کرده اند! سایت هایی که علنا و بدون کوچکترین ترسی به تبلیغ فروش مدرک آیلتس با استعلام، آیلتس پولی و یا آیلتس تضمینی بدون آزمون می‌ پردازند. بد نیست ابتدا نگاهی به برخی از این دسته تبلیغات خرید آیلتس بیاندازید!

خرید مدرک آیلتس
خرید مدرک آیلتس

چرا بازار فروش مدرک آیلتس برای کلاهبرداران جذاب است؟!

فروش مدرک آیلتس به سه دلیل، بازاری به شدت جذاب برای کلاهبرداران است:

تقاضای داوطلبان

تا زمانی که تقاضا وجود نداشته باشد، هیچ کلاهبرداری برای داوطلب دندان تیز نخواهد کرد. بنابراین متاسفانه باید اذعان کرد با وجود هشدارهای فراوان بازهم داوطلبانی هستند که به دلایل مختلف فریب روش های متقلبانه و جدید کلاهبرداران را می‌ خوردند و سفارش خرید مدرک آیلتس تضمینی را با وجود ریسک ۱۰۰ درصد و جعلی بودن آن می‌ پذیرند!

سود کلان کلاهبرداران از فروش مدرک آیلتس

سودی که کلاهبرداران آیلتس از فروش آیلتس به جیب می‌ زنند به چند صد هزارتومان بسنده نمی‌ شود. اگر سری به بنگاه‌ های فروش مدرک آیلتس بزنید متوجه خواهید شد که برای خرید آیلتس باید مبلغی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت! البته به تازگی کلاهبرداران لطف کرده و مبلغ خرید آیلتس را در دو قسط از داوطلب می‌گیرند. قسط اول پیش از شروع پروسه خرید مدرک آیلتس و قسط دوم بعد از استعلام مدرک!

متن ارسالی یکی از فروشندگان مدرک آیلتس در واتساپ

خرید آیلتس
خرید آیلتس

عدم شکایت مالباختگان پس از خرید مدرک آیلتس

مهمترین علتی که کلاهبرداران را مجاب می‌کند تا مثل آب خوردن پول داوطلب بخورند و پس از آن هم نگرانی بابت پیگیری قانونی نداشته باشند، این است که هیچ یک از مال‌ باختگان جرأت شکایت از فرد کلاهبردار را ندارد! مثل این می‌ ماند که شما از بد بودن جنس مواد مخدر به دادگاه شکایت کنید! خنده دار نیست؟!

متاسفانه باید گفت اقدام داوطلبان برای خرید آیلتس در نوع خود اقدامی مجرمانه محسوب میشود و چنانچه مال‌باخته بخواهد در مراجع قضایی پیگیر پول از دست رفته‌اش شود، خود نیز تاوان جرم انجام شده را پس خواهد داد. گرچه میزان این جرم با جرم فرد کلاهبردار قابل مقایسه نیست!

البته داستان به همینجا هم ختم نمی‌ شود. در اکثر موارد پس از آنکه داوطلب متوجه می‌ شود که از وی کلاهبرداری شده و خبری از خرید مدرک آیلتس نیست، از کلاهبردار ‌می‌خواهد که پول وی را پس دهد. در پاره‌ ای از این موارد حتی داوطلب حاضر شده که با وجود خطر مجرم شناخته شدن از فرد کلاهبردار شکایت کند. آنجاست که فرد کلاهبردار برگ برنده اصلی خود را عرضه می‌ کند!

Buy IELTS Certificate
Buy IELTS Certificate

خطر بلک لیست شدن پس از خرید مدرک آیلتس

اما برگ برنده چیست؟! کلاهبردار فرد داوطلب را تهدید می‌ کند که درصورت شکایت از وی، مدارک اقدام به خرید آیلتس داوطلب را به سازمان مهاجرت و یا دانشگاه متقاضی ارائه کند که در این صورت امکان دارد داوطلب به خاطر این خطای مرتکب شده برای همیشه در بلک لیست سازمان‌های مهاجرتی قرار گیرد!

روش کلاهبرداران برای فروش مدرک آیلتس چیست؟

کلاهبرداران ادعا می‌کنند مدرکی که پس از خرید آیلتس ارائه ‌می‌کنند قابل استعلام از سایت رسمی آیلتس است! البته قبل از ثابت کردن صحت استعلام مدرک از شما می‌ خواهند حداقل نیمی از مبلغ میلیونی توافق شده را به کردیت کارت یا شماره حساب ایرانی آنها واریز نمایید!

ترفند ارائه شماره کارت و حساب ایرانی از سوی کلاهبردار برای آن انجام می‌شود که داوطلب گمان کند که اگر طرفش کلاهبردار بود شماره حساب ایرانی که قابلیت پیگیری در مراجع قضایی را دارد، ارائه نمی‌داد. اما چرا کلاهبردار به راحتی شماره حساب ایرانی قابل استعلام خود را به داوطلب ارائه می‌ دهد؟

شماره حساب های جعلی!

معمولاً این شماره حساب‌ ها به نام فرد کلاهبردار نمی‌ باشد. در اکثر مواقع این کارت‌ها توسط فرد کلاهبردار از معتادین به قیمت کمی خریداری می‌ شود و در برخی موارد دیگر این دسته از کلاهبرداران اصلاً در ایران حضور ندارند و از طریق کشورهای همسایه اقدام به کلاهبرداری می‌ کنند. بنابراین ترسی از ارائه شماره کارت خود نیز ندارند!

در ادامه فرد کلاهبردار برای آنکه همه چیز را طبق اصول نشان دهد از شما می‌ خواهد تا جهت شروع پروسه خرید آیلتس، مدارک زیر را ارائه دهید!

  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • کپی صفحه اول کارت ملی
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید
  • اسکن اثر انگشت!

تصویر یکی از سایت‌ های فروش مدرک آیلتس جعلی

خرید مدرک آیلتس تضمینی
خرید مدرک آیلتس تضمینی

در مواردی مشاهده شده فرد کلاهبردار اعتبار خود را به اعتبار تبلیغش در گوگل گره می‌زند! با این توجیه که “اگر کار ما غیر قانونی بود، گوگل ما را ریپورت می‌کرد!” در صورتی که واقعیت این است که هر شخصی حتی شما به‌راحتی و بدون داشتن هیچ مجوزی و صرفاً با داشتن یک کارت مجازی حساب بین‌المللی امکان تبلیغ در گوگل را خواهد داشت و پروسه ریپورت در گوگل هم زمان‌بر است و از طرفی دیگر معمولاً به درخواست هایی که از ایران ریپورت می‌شود به واسطه تحریم ها رسیدگی نمی‌ شود!

روش جذب مشتری توسط کلاهبرداران برای خرید آیلتس

موثرترین ترفند کلاهبرداران برای جذب مشتری، ساختن اکانت فیک در شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص گروه‌ های تلگرامی است. آن ها با دقت گفتگوهای رد و بدل شده میان اعضای گروه‌ ها را بررسی می‌کنند و به محض اینکه پیام هایی با مضمون تضمین نمره آیلتس یا کوتاهترین راه گرفتن نمره بالای آیلتس می‌ بینند به صورت خصوصی به مخاطب خودشان پیام می‌دهند و غالبا در این دست از پیام ها خود را یکی از زبان آموزان معرفی می‌کنند و ادعا می‌کنند که خودشان و تعدادی از دوستانشون توانستند که از طریق فرد آشنایی مدرک آیلتس را خریداری کنند.

جالب اینجاست که فرد کلاهبردار حتی کارنامه آیلتس خود برای داوطلب می‌ فرستد تا بتواند اطمینان وی را جلب کند. کارنامه ای که در واقع یا متعلق به وی نیست و یا توسط فتوشاپ جعل شده است! اما واقعیت این است که هم این فرد و هم تمامی دوستان مورد ادعای فرد کلاهبردار در واقع اکانتهای فیک دیگری هستند که توسط خود شخص کلاهبردار ساخته و پرداخته شده است!

حقه کلاهبرداران برای استعلام مدرک آیلتس چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که پروسه خرید آیلتس از سوی کلاهبردار در اکثر موارد به مرحله استعلام مدرک آیلتس نمی‌ رسد! چرا که کلاهبردار در مرحله اول نیمی از مبلغ میلیونی را از شما گرفته است؛ چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان!!! و همین مبلغ کاملا برای وی کافی است و اصلا نیازی نیست زحمت دیگری بکشد و با همین روش به دنبال داوطلب بخت برگشته بعدی خواهد رفت!

اما اگر کلاهبردار پر اشتهایی به پست داوطلب بخورد، این دسته از کلاهبرداران برای گرفتن الباقی مبلغ خرید آیلتس و استعلام مدرک آیلتس از شیوه فیشینگ استفاده می‌ نمایند. در این روش از طریق سایتی جعلی با آدرسی بسیار مشابه به URL سایت اصلی ارائه دهنده استعلام مدرک آیلتس بازهم داوطلب را فریب می‌ دهند و الباقی پول مورد توافق را هم می گیرند!

نتیجه‌ گیری

یکی از دلایلی که آزمون آیلتس به عنوان معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی در سطح جهان شناخته می‌ شود، امنیت بسیار بالای این آزمون است. به همین دلیل است که تمامی سازمان‌ های مهاجرتی جهان به نتایج این آزمون اعتماد کامل دارند.

در سال های اخیر سازمان‌ دهندگان آیلتس (IDP و British Council) تدابیر بسیار شدیدتری را نیز جهت حفظ امنیت و اعتبار این آزمون انجام داده‌ اند. اقداماتی نظیر اخذ اثر انگشت و گرفتن عکس در روز آزمون اصلی. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که با توجه به امنیت بسیار بالای آزمون آیلتس امکان فروش آیلتس صفر است و آن‌ دسته از افرادی که به هر طریقی اقدام به فروش مدرک آیلتس می‌ کنند صرفا کلاهبردارانی هستند که متاسفانه از سادگی و البته طمع برخی از داوطلبان نهایت سوء استفاده را می‌ کنند!

در پایان اگر شما هم تجربه‌ یا شنیده‌ای درباره خرید و فروش مدرک جعلی آیلتس دارید در بخش نظرات با دیگر داوطلبان به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

خرید مدرک آیلتس چه تبعاتی دارد؟

یکی از مهمترین خطرات خرید مدرک آیلتس امکان بلک لیست شدن دائمی است که در این مقاله به صورت مفصل به آن پرداخته ایم.

کلاهبرداران چه روشی برای خرید مدرک آیلتس دارند؟

معمولا کلاهبرداران داوطلبان مد نظر خود را از طریق گروه های تلگرامی انتخاب و فریب می دهند.

مقالات مرتبط
19 نظر
محمد

سلام
بنده خودم یه مالباخته ام و میخوام همینجا اطلاع رسانی کنم که گول نخورید،سایت تحصیل و مدرک یا همون سایت آینده روشن که مدرک میفروشه یه کلاهبرداره،سه میلیون پیش پرداخت برای آیلتس با استعلام دادم و قرار شد 15میلیون دیگه بعد از استعلام….بعداز یکماه پیگیری مدام که جواب هم نمیدادند!!!بالاخره پیام اومد که برو تو سایت و با این کد نتیجتو ببین،آدرس یه سایت مشابه اصلی!!!بشون گفتم که این سایت،سایت آیلتس نیست!!گفتند اول تصفیه کن بعد میره سایت اصلی!!!…….
خلاصه دوستان من گول خوردم شما نخورید…

امیر

سلام
نوع دیگر تقلب فاحش و دروغ

بیان تضمین نمره آیلتس 7 به دانشجو هست.

آخه چجوری ؟

تضمین؟ من از شما 50 میلیون سفته میگیرم و چک میگیرم
پول هیچ کدوم از کلاسهاتونم نمیدم

هر وقت 7 گرفتم EACH SKILL شدم 7

همشو پس میدم با سودش

خان

اینی رو که بالا گذاشتید تقلبیه؟ اگر کسی تجربش رو داره لطفا بگه.

مهدی

نه پس واقعیه! این همه روضه رو آفرینش برای شما داره میخونه!

امیر

البته شما در این مقاله به صراحت خبر خرید و فروش مدرک آیلتس را تکذیب نکردید و فقط گفتید کلاهبرداری در این زمینه هست. پس میشه نتیجه گرفت خرید مدرک زبان آیلتس امکانپذیره، هرچند گاهی کلاهبرداری هم از افراد میشه.

آفرینش

اتفاقا برعکس دوست عزیز. اگر متن رو با دقت مطالعه بفرمایید ما خرید و فروش مدرک آیلتس واقعی را صراحتاً تکذیب میکنیم! گرچه کلاهبرداران همچنان در حال فروش مدرک خیالی و جعلی آیلتس هستند!

Golshid

وقتی توی ایران امتحان گیرنده ها … هستند و نمرات رایتینگ و اسپیکینگ را کمتر از کشورهای اطراف میدن. بیشتر داوطلبان از جمله خود من ترجیح میدم برم ارمنستان یا گرجستان امتحان بدم. برخی هم میرن سمت خرید آیلتس. توی ایران گرفتن نمره ۷ خیلی سخت شده

سعید

اصلا هم اینطور نیست … من خودم به راحتی و با تلاش تونستم نمره اسپیکینگ 7 رو از پروشات بگیرم … بهتر به جای بهانه آوردن کمی تلاش کنیم

Shahin

دیگه از این واضح تر تکذیب کنند؟!

مهرداد

ببخشید من یک سوالی دارم که البته ممکنه خیلی ارتباطی به این موضوع نداشته باشه. سوال من اینکه وقتی دلار شد 16 تومان، ietls رسید قیمتش به 2/750/000. الان که دلارا ومده پایین، چرا هزینه ازمون کم نمیشه؟

مجتبی

هزینه آزمون علی الحساب هست و امکان اینکه کمتر بشه همیشه هست.

شکیبا

این متنی است که در واتس آپ برای من فرستادن که ازشون پرسیدم شرایطتون چطور است !

[24/11, 12:55 pm] ‪+1 (574) 227-…: Ma resid beheton midim va to khode hamon resid gheid shode age be har dalil madrake shoma on nomrei ke mikhastin nabod ya kareton aslan anjam nashod, gheste avaleton be hamon hesabi ke pardakht kardin bargasht zade mishe. va bebinin ma nafare avale google hastim, va bishtar az 30 ta madrak har mah sader mikonin. ham toefl ham ielts. age yek report be google dashtim shoma asan maro peyda nemikardin
[24/11, 11:33 pm] ‪+1 (574) 227-…: salam, madrak motabar hast ta 2 sal va ghabele estelam az site khode ielts hamrah ba TRF. shiveye pardakht ya mitonin be hesabemon variz konin banke meli va melat ya mitonin online ba credit cart pardakht konin. nahveye sefaresh: ta nomreye 7 gheyamt $1500 va nomreye 8 $1800 hast ke shoma 50% mablagho baraye shoro variz mikoin va hamchenin copy passport va yek ghate ax va scan asare angosht (morede niaze ielts hast) ro behemon inja to whatsapp midin. mabaghie mablagho mogheye tahvil hamrah estelam pardakht mikonin. kole kar 13 rooze anjam mishe. mablagho be toman be hesabemon variz mikonin.

amir

چند وقت پیش یکی بهم پیام داد گفتش آیلتس ۷ تضمینی ، ۵ هزار دلار . استاد ت یه کشور دیگه بجات میره امتحان میده . اونوقت دلار ۱۵ تومان بود

صادق

چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ والا کلاهبردارم کلاهبردارای قدیم. ارزون حساب میکردن

سحر

متاسفانه تو کانالها و گروههای تلگرامی این افراد در کمین نشستند. من تا حالا بیش از ۱۰ نمونه از این پیامهای فروش و خرید مدرک آیلتس دریافت کردم که اتفاقا خیلی هم وسوسه شدم ولی دلم میگفت جعلیه که البته هم بود

پویا

درود

متاسفانه روزی نیست کسی پیام نده برای من مدرک جور کنید هر چقدر هم هزینش باشه پرداخت میکنم…..

بیشتر مشکل متاسفانه سمت تقاضاست نه عرضه.

مجید

یکی از دوستان من حدود ۱ سال پیش مبلغ ۲۳ میلیون تومن برای خرید آیلتس پرداخت کرد. که نمرش رو تو یکی از سنترهای ترکیه بگیره. قرار بود اون شخصم جاش امتحان بده. هیچی دیگه پول رو خورد و یه آبم روش!

ندا

متاسفانه تعداد این افراد از وقتی آیلتس شد ۲/۷۹۵/۰۰۰ بیشتر شد.قشنگ از موقعیت سواستفاده میکنن!

Arman

چند روز پیش یه نفر توی تلگرام برای مدرک آیلتس بهم پیام داد.هزینش هم ۸/۵ میلیون بود که آدمو وسوسه میکرد سراغش بری!
اما خب حرفایی که میزد کاملا خنده دار بود مثلا اینکه برای امتحان اسپیکینگ یه نفر شبیه من امتحان میده!!!و موارد دیگه که بماند…
گول نخورید و به حرفای این افراد اعتماد نکنین

نظرات بسته شده‌اند.