شروع ثبت نام کلاسهای آنلاین ترم خرداد
0
روز
0
ساعت
0
دقیقه
0
ثانیه
لیست مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن تا سال ۲۰۲۵

لیست مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن تا سال ۲۰۲۵

لیست مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن

دولت ژاپن به منظور جبران بخشی از نیروی کاری خود در کلیه بخش ‌های اقتصادی این کشور، قصد استخدام ۵۰۰ هزار کارگر ساده خارجی تا سال ۲۰۲۵ میلادی را دارد. این عامل سبب می ‌شود تا اشخاصی که قصد مهاجرت به ژاپن از طریق کار را دارند، در ابتدا علاقه‌مند به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن شوند. البته نکته دیگری که پیش از پرداختن به مشاغل مورد نیاز ژاپن، دانستن آن را از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار می‌ سازد، موضوع کاهش جمعیت و افزایش سن مردم این کشور می‌ باشد. دولت ژاپن با در نظر گرفتن شرایط کنونی خود و همچنین ایجاد راه‌کارهای مناسب به منظور جذب نیروی کار خارجی، امیدوار است تا بیش از ۵۰۰ هزار نیروی خارجی در مشاغل مختلف جذب و استخدام نماید.
در ادامه به لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن نگاهی خواهیم داشت:
بخش نگهداری از افراد سالمند حوزه پرستاری بخش مربوط به مدد کاری اجتماعی حوزه کشتی سازی تعمیرات و نگهداری کشتی و وسایل نقلیه آبی بخش مربوط به مهندسی کامپیوتر حوزه فناوری اطلاعات و آی‌تی امور مربوط به عمران و ساخت ساختمان تهیه و نصب تجهیزات ساختمان برق کار حوزه کشاورزی صنایع غذایی و کنترل خطوط تولید مدیریت پروژه بخش مربوط به خدمات فنی و مهندسی طراحی و معماری ساختمان طراحی و نصب نمای ساختمان جوش‌ کاری صنعتی مهندسی شیمی و مواد متخصص خودروهای سنگین حسابداری مهندسی پزشکی حوزه خودرو و مکانیک خودرو مکانیک جامدات و سیالات با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن که خدمت خوانندگان ارائه شد، دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ نیروی کار خارجی مورد نیاز خود را با توجه به مشاغل مورد نیاز ژاپن جذب نماید. مجوز کارگران خارجی در این بخش ها بعد از گذراندن آزمون های شغلی و زبان ژاپنی که از آوریل امسال شروع شده است، ۵ سال خواهد بود. در بخش آزمون زبان، متقاضیان باید مهارت توانایی درک مکالمه آهسته و انجام کارهای اساسی را کسب کنند.
مقالات مرتبط
6 نظر
پارسا

اروپا خیلی بهتر و ارزونتره. ژاپن خیلی گرونه همه چیز

حمید

خب اینجا که نوشته ایران جزو کشورهای هدف نیست و از ایران پذیرش نمیکنن!
لینک سفارت

محمد

باسلام وعرض ادب
من جوشکار صنعتی هستم با مدارک فنی وحرفه ای وچندین سال کار مرتبط باجوشکارصنعتی وهمچنین راننده سنگین لیفتراک بامدرک معتبر
فقط تحصیلاتم زیر دیپلم است میخواستم بدونم به مشکل نمیخورم برای یاد گیری زبان کشور مربطه
ولی سطح یاد گیری بسیار بالایی دارم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید. برام مهم نیست که حتما کشور ژاپن باشه فقط کشوری باشه که نیاز کارمرتبط با من رو پذیرش داشته باشه
جهت راهنمایی خیلی ممنون میشم

ابراهیم خلج

نه فقط اگر مهارت جوشکاری صنعتی رو واقعا” در سح خوب دارا هستید مشکلی ندارید و باید در کار این مطلب رو به اثبات برسانید، اگر سطح یادگیری خوبی دارید ، یادگیری زبان ژاپنی در حد اینکه متوجه مکالمات بشوید و بتونید در حد نیاز کار و زندگی روزمره گلیم خود را از آب بکسید بیرون کفایت میکنه.

مسعود

ممنون از اطلاع رسانی مفیدتان ولی ای کاش نحوه اقدام و اینکه با کجا باید تماس بگیریم رو هم قید می کردید

ابراهیم خلج

سفارت ژاپن در تهران

نظرات بسته شده‌اند.