آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
 علت کاهش نمره های Writing در آزمونهای اخیر IELTS چیست؟

 علت کاهش نمره های Writing در آزمونهای اخیر IELTS چیست؟

 علت کاهش نمره های Writing در آزمونهای اخیر IELTS چیست؟

به یقین می توان گفت هیچ گونه تغییری در فاکتورهای نمره دهی صورت نگرفته است! یعنی همان فاکتور های چهارگانه قبلی ملاک هستند:

TR. CC. LR. GRA

پس مشکل کجاست؟ چرا برخی از افت نمره رایتینگ خود در آزمون اصلی آیلتس شکایت دارند؟ به نظر می رسد حساسیت کم سابقه ای روی دو گروه به وجود آمده است : اول :کسانی که از “ساختارهای حفظی و کلیشه‌ای” استفاده میکنند. زبان آموزانی که اخیراً امتحان داده‌اند و کلیشه و حفظی ننوشته اند، نمره‌های دلخواه خود را کسب کرده اند. دوم: کسانی که “اشتباهات گرامری و واژگانی” زیادی دارند: تفاوت بسیار ظریفی میان نمره پنج و شش و هفت واژگان و گرامر وجود دارد: در صورتی که اشتباهات گرامری و واژگان و املایی باعث وقفه در خوانش شوند نمره پنج است و در غیر این صورت شش و هفت. با توجه به اینکه این نمرات ( بر خلاف نمره اورال) رو به پایین گرد می شوند، به نظر می رسد ساختار گرامری یا واژگانی غلطی که برای ممتحن ایرانی قابل درک و ازاینرو “شش” و “هفت” بوده، برای ممتحن غیر ایرانی، نامفهوم و در نتیجه “پنج” است! نتیجه گیری : الف: به هیچ وجه حفظی و کلیشه‌ای و تکراری و در تمپلت های از پیش تعیین شده ننویسید! ب: اشتباهات گرامری و واژگانی را ( اعم از علائم سجاوندی و املا…) به صفر برسانید و بعد از آن به فکر استفاده از گرامر و واژگان پیچیده باشید. پی نوشت: از ماه نوامبر سال گذشته، تمام برگه های نوشتاری ( اعم از رایتینگ و لیسنینگ و ریدینگ) اسکن شده و به مراکز IDP یا BC در کانادا و استرالیا می‌رود. آنجا برگه ها به صورت “بی نام” تصحیح می شوند. یعنی کسی نمی داند که نویسنده این برگه ایرانی یا آلمانی یا سنگاپوری… است. این امر برای هر دو نوع سنترهای IDP و بریتیش کانسیل انجام می شود و فرقی نمی کند.
مقالات مرتبط
18 نظر
بهراد

خیلی عجیبه! من تو ماک ها تو سنتر عصر دین و دانش رایتسنگ بهم 7 دادن و حتی اگزمینر بهم گفت تو رایتسنگت بهتر از اسپیکینگته ولی اسپیکینگ شد 7 رایتینگ با اینکه موضوعش رو کامل بلد بودم و واژگان گسترده ای استفاده کردم شد 6! واقعا هنوز که هنوزه بعد 20 روز شوکه ام!

مهرداد

به شدت به این قضیه بد بین هستم که اصلا برگه ها برن به idp: از ماه نوامبر سال گذشته، تمام برگه های نوشتاری ( اعم از رایتینگ و لیسنینگ و ریدینگ) اسکن شده و به مراکز IDP یا BC در کانادا و استرالیا می‌رود…..

امیر جون

همه این بازی ها تقصیر انگلیسه

امیر

به نظر من سنترهای ایرانی رو طور دیگه ای نمره میدن. من دو بار آزمون ماک دادم تو هر دو رایتینگ 7 شدم. تو آزمون اصلی بهم 5.5 دادن. چطور همچین چیزی ممکنه؟! به نظرم حتی به برگه ی من نگاه هم نکردن چون اگر فقط تسک 2 من رو میخوند سرسری 6.5 میداد. در صورتی که هر دو تسک رو کامل و با رعایت تمام نکات نوشتم. این بحث سلیقه ای بودن توی نمره دادن خیلی به داوطلبا صدمه میزنه.

پوریا

در ضمن استفاده از کلیشه هیچ‌تاثیری توی نمره نداره اگر طبیعی باشه و انسجام رایتینگ رو بهم نزنه. بدون کلیشه هرگز نمیشه توی مدت زمان مورد نظر رایتینگ رو تموم کرد. بنده با همین کلیشه ها سال ۹۴ دو بار ۸ گرفتم و امسال دو تا ۷

علی بنیادی

برای منم همینجور بوده
سه بار ایلتس هفت نیم گرفتم حدود چهار سال قبل و ماه پیش نتیجه آزمون شوکه م کرد
دو تا ۸/۵ ریدینگ و لسنینگ ولی اسپیکینگ و رایتینگ یه دفعه جفتش ۶ دادن
مسخرس

پوریا

به قدری سخت شده من که آیلتس ۹ داشتم جدیدا ۷/۵ گرفتم. سه سال پیش سال ۹۴ اسپیکینگ رو ۸/۵ و یه بار ۹ شدم. امسال دو بار پشت هم ۷/۵ شدم.
رایتینگ رو به سختی فراوان ۷ گرفتم با اینکه سال ۹۴ هر دو امتحانم راتینگ ۸ بود. کی میگه چیزی عوض نشده؟ تغییراتی که در آیلتس اعمال شده سخت تر کردن اخذ نمره ۷ از منطقه خاور میانه س و این یک سیاسته. در ضمن من به بریتیش کانسل ایمیل زدم و ادمین آزمون بهم گفت که هیج برگه ای رو به هیچ جا ارسال نمیکنیم و این فقط برای idp خاور میانه س.

test taker

با عرض پوزش و احترام برای ممتحن عزیزی که کامنت داده اند
متاسفانه سلیقه ای تصحیح میشه- حداقل idp استرالیا چنین هستش. بنظرم BC بهتره. اینجانب مارچ ۲۰۱۷ تو کانادا با BC امتحان دادم و سطح آمادگیم زیاد نبود اما هر چهار بخشو ۶ شدم. ماه می ۲۰۱۸ تو تهران امتحان دادم و خیلی هم مطالعه کردم: نمراتم اینطوری شد : S7.5–L7.5–R 8.5 , W6 یعنی رایتینگ هیچ تغییری نکردم!!! در حالیکه واقعا خیلی استراکچر رایتینگ میدانستم و در ضمن چندین مقاله علمی با زبان انگلیسی در الزویر هم دارم اما… در هرحال ۱۰۰٪ تبعیض به نسبت ایرانی ها و جود داره- شک نکنید. بنظرم آدم به سنتر کشورهایی که رابطه شون با غرب بهتره امتحان بده و در ضمن با BC هم امتحان بده.

محسن

Researchers put forwarded a well argued case for banning the drug
ایا این جمله کلیشه ای یا تمپلت حفظی است؟
ایا نوشتن نظیر این جملات که اختراعی نبوده و در واقع جملات خود اونهاست برای ما حفظی تلقی شده و نمره ما را پایین میاورد؟
اگر اینطور است پس ایا اینگونه بنویسیم درسته؟
Researchers have just recently banned the drug for some reasons
راهنمایی لطفا

کوروش

جمله اولی غلط عمو

محسن

من بار اول در ازمون ماک نمره رایتینگم شد ۵٫۵ و برای بار دوم با اینکه خیلی تلاش کردم دقیقا راجع موضوع باشه و واژگان و گرامر بالاتری استفاده کردم با اینکه انتظار نمره بهتری از دفعه قبل داشتم ولی متاسفانه این بار نمره ۳٫۵ گرفتم. خیلی تلاش کرده ام در دراز مدت ولی هنوز موفق نشده ام..

لاله

بنده نمیتونم قبول کنم دوتا امتحان دادم یکی رایتینگش ۷٫۵ شدم امتحان بعدی دقت بیشتری کردم رایتینگ شدم ۵٫۵ !! مگه میشه سلیقه اعمال نشده باشه

حمید

من با نتیجه گیری بالا تقریبا مخالفم. مثلا تو زبان فارسی اگه بخواید از کسی به صورت رسمی خواهش کنید مگه چند تا حالت رسمی داریم؟؟؟ چی میخوای از خودت برای اولین بار اختراع کنی که تا حالا نبوده؟؟ همین حالت هم تو انگلیسی وجود داره. شما بخوای نخوای یک سری از جملاتت ممکنه کلیشه ای بشه. ممتحن ها دارن یه کم شلوغش می کنن.

نوید

موافقم. این بحثا فقط استرس بچه ها رو زیاد میکنه. من توی ماک رایتینگ بالای ۶ نداشتم ولی توی امتحان اصلی ۶٫۵ شدم.

محمد

اخیرا کسی بوده که استاد زبان نبوده باشه ولی رایتینگ ۷ آورده باشه؟

حمید

با این وضعیت پیش بره فکر کنم چارلز دیکنز هم نمیتونه ۷ بگیره!!!

وحید

سلام یعنی واقعا همینجوره؟ آخه چجور ممکنه یک استاد زبان که در بقیه تسک ها ۹ و ۸٫۵ میاره رایتینگ رو ۶٫۵ بیاره؟؟؟
و اینکه میفرمایید برگه ها اسکن میشه و در مراکز خارج از کشور تصحیح میشه رو مطمئن هستید؟ بنا به چه منبعی؟ چون من هیچ کجایی این رو نتونستم پیدا کنم رفرنس رو.

محمد

سلام منم فکر میکنم اصلا برگه ها به جایی ارسال نمیشه چون اگه هم ارسال بشه باید توی IDP حدود 500 هزار نفر نشسته باشند تا رایتینگ های ما رو صحیح کنند. پس اصلا منطقی نیستش

نظرات بسته شده‌اند.